Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP
Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP
Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP
Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

19.12.2019

19.12.2019

  1. Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP
  • wysokie oceny we wszystkich testowych kategoriach
  • w nowym Golfie doskonale chronieni są zarówno dorośli, jak i dzieci 
  • liczne systemy asystujące już w wyposażeniu seryjnym modelu

Nowy Golf uzyskał najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.

Do testu Euro NCAP stawiło się kilka Golfów. W kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów” samochody poddano różnym próbom zderzeniowym: uderzeniu czołowemu 40 procentami szerokości przodu w odkształcalną przeszkodę, uderzeniu czołowemu w sztywną barierę całą szerokością przodu, uderzeniu z boku oraz uderzeniu w słup. Prędkość z jaką poruszały się pojazdy wynosiła od 32 do 64 km/h. Kolejne testy, badające m.in. jakie skutki dla pasażerów ma uderzenie w tył auta, przeprowadzono z wykorzystaniem fotela poruszającego się po szynach. Sprawdzano także skuteczność systemu hamowania awaryjnego „Front Assist”; podczas tego testu samochód poruszał się z prędkościami dozwolonymi w ruchu miejskim. W sumie w kategorii ochrony dorosłych pasażerów nowy Golf zdobył 95 procent punktów.

Oceniając bezpieczeństwo dzieci przewożonych w aucie pod uwagę brano wyniki zderzenia czołowego i bocznego. Sprawdzano również sposób montowania w Golfie popularnych fotelików oraz badano służące do tego zaczepy. W tej kategorii kompaktowy Volkswagen uzyskał 89 procent punktów. W dziedzinie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów nowy model zgromadził 76 procent punktów – badano tu skutki jakie dla pieszego ma uderzenie głową oraz kolizja z autem na wysokości ud oraz dolnej części kończyn pieszego; sprawdzano też skuteczność systemu awaryjnego hamowania w nowym Golfie.

Kolejne systemy asystujące, jak np. ogranicznik prędkości, asystent hamowania działający podczas jazdy z wyższymi prędkościami oraz system utrzymywania toru jazdy oceniano w ramach kategorii „Safety Assist”. Volkswagen wyposaża nowego Golfa w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących – niektóre są dostępne zazwyczaj jedynie w samochodach wyższych klas. Szczególnie ważne są dwa z nich: „Lane Assist” utrzymujący pojazd na wybranym pasie ruchu oraz „Front Assist”, który przy pomocy radarowego czujnika i kamery monitoruje ruch drogowy przed pojazdem. W sytuacjach niebezpiecznych powoduje on automatycznie zahamowanie samochodu, także podczas jazdy w mieście z bardzo małą prędkością. Po raz pierwszy w Golfie wśród jego nowych rozwiązań znalazła się umiejętność rozpoznawania obecności rowerzystów, wspierania kierowcy podczas manewru omijania i – po raz pierwszy w Volkswagenie – wspierania go podczas skrętu. Skuteczność działania systemów bezpieczeństwa została udowodniona w teście Euro NCAP – w kategorii „Safety Assist” kompaktowy Volkswagen uzyskał bardzo dobry wynik 78 procent punktów możliwych do zdobycia.

W ramach wyposażenia dodatkowego Volkswagen oferuje też kolejne nowoczesne systemy – jednym z nich jest aktywny tempomat pozwalający utrzymać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości. Z kolei „Travel Assist” umożliwia półautomatyczną jazdę do prędkości 210 km/h. Bezpieczeństwo i komfort podróży zwiększa także system komunikacji Car2X, umożliwiający wymianę informacji o zagrożeniach w ruchu z innymi pojazdami, a w przyszłości także z urządzeniami infrastruktury drogowej. 

European New Car Assessment Programme od 20 lat jest bardzo wymagającym strażnikiem bezpieczeństwa w nowych samochodach. Dzięki przeprowadzanym testom klienci uzyskują na czas niezbędne informacje dotyczące najnowszych modeli. W ostatnich latach zarówno samą procedurę testową, jak i wymagania wobec montowanych seryjnie systemów wspomagających i rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa biernego stale zaostrzano. Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem www.euroncap.com .

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen