Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Nowy Golf zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

19.12.2019

  • wysokie oceny we wszystkich testowych kategoriach
  • w nowym Golfie doskonale chronieni są zarówno dorośli, jak i dzieci 
  • liczne systemy asystujące już w wyposażeniu seryjnym modelu

Nowy Golf uzyskał najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.

Do testu Euro NCAP stawiło się kilka Golfów. W kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów” samochody poddano różnym próbom zderzeniowym: uderzeniu czołowemu 40 procentami szerokości przodu w odkształcalną przeszkodę, uderzeniu czołowemu w sztywną barierę całą szerokością przodu, uderzeniu z boku oraz uderzeniu w słup. Prędkość z jaką poruszały się pojazdy wynosiła od 32 do 64 km/h. Kolejne testy, badające m.in. jakie skutki dla pasażerów ma uderzenie w tył auta, przeprowadzono z wykorzystaniem fotela poruszającego się po szynach. Sprawdzano także skuteczność systemu hamowania awaryjnego „Front Assist”; podczas tego testu samochód poruszał się z prędkościami dozwolonymi w ruchu miejskim. W sumie w kategorii ochrony dorosłych pasażerów nowy Golf zdobył 95 procent punktów.

Oceniając bezpieczeństwo dzieci przewożonych w aucie pod uwagę brano wyniki zderzenia czołowego i bocznego. Sprawdzano również sposób montowania w Golfie popularnych fotelików oraz badano służące do tego zaczepy. W tej kategorii kompaktowy Volkswagen uzyskał 89 procent punktów. W dziedzinie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów nowy model zgromadził 76 procent punktów – badano tu skutki jakie dla pieszego ma uderzenie głową oraz kolizja z autem na wysokości ud oraz dolnej części kończyn pieszego; sprawdzano też skuteczność systemu awaryjnego hamowania w nowym Golfie.

Kolejne systemy asystujące, jak np. ogranicznik prędkości, asystent hamowania działający podczas jazdy z wyższymi prędkościami oraz system utrzymywania toru jazdy oceniano w ramach kategorii „Safety Assist”. Volkswagen wyposaża nowego Golfa w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących – niektóre są dostępne zazwyczaj jedynie w samochodach wyższych klas. Szczególnie ważne są dwa z nich: „Lane Assist” utrzymujący pojazd na wybranym pasie ruchu oraz „Front Assist”, który przy pomocy radarowego czujnika i kamery monitoruje ruch drogowy przed pojazdem. W sytuacjach niebezpiecznych powoduje on automatycznie zahamowanie samochodu, także podczas jazdy w mieście z bardzo małą prędkością. Po raz pierwszy w Golfie wśród jego nowych rozwiązań znalazła się umiejętność rozpoznawania obecności rowerzystów, wspierania kierowcy podczas manewru omijania i – po raz pierwszy w Volkswagenie – wspierania go podczas skrętu. Skuteczność działania systemów bezpieczeństwa została udowodniona w teście Euro NCAP – w kategorii „Safety Assist” kompaktowy Volkswagen uzyskał bardzo dobry wynik 78 procent punktów możliwych do zdobycia.

W ramach wyposażenia dodatkowego Volkswagen oferuje też kolejne nowoczesne systemy – jednym z nich jest aktywny tempomat pozwalający utrzymać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości. Z kolei „Travel Assist” umożliwia półautomatyczną jazdę do prędkości 210 km/h. Bezpieczeństwo i komfort podróży zwiększa także system komunikacji Car2X, umożliwiający wymianę informacji o zagrożeniach w ruchu z innymi pojazdami, a w przyszłości także z urządzeniami infrastruktury drogowej. 

European New Car Assessment Programme od 20 lat jest bardzo wymagającym strażnikiem bezpieczeństwa w nowych samochodach. Dzięki przeprowadzanym testom klienci uzyskują na czas niezbędne informacje dotyczące najnowszych modeli. W ostatnich latach zarówno samą procedurę testową, jak i wymagania wobec montowanych seryjnie systemów wspomagających i rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa biernego stale zaostrzano. Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem www.euroncap.comOpens an external link.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html