Jozef Kabaň zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen
Jozef Kabaň zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen
Jozef Kabaň zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen
Jozef Kabaň zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen

Jozef Kabaň zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen

Jozef Kabaň zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen

06.12.2019

  • Klaus Bischoff obejmuje stanowisko Szefa Designu Grupy
  • Jozef Kabaň powołany na stanowisko głównego stylisty marki Volkswagen
  • Michael Mauer pozostanie głównym stylistą Porsche

Szykują się duże zmiany na stanowiskach kierowniczych w Volkswagen Design: Klaus Bischoff, dotychczasowy główny stylista Volkswagena, od 1. kwietnia 2020 roku obejmie stanowisko Szefa Designu Grupy. Do 1. lipca 2020 roku, kiedy jego funkcje przejmie Jozef Kabaň, będzie pełnił obydwie funkcje. Michael Mauer, który obecnie jednocześnie pełni funkcje Szefa Designu Grupy i głównego stylisty Porsche, od połowy przyszłego roku skoncentruje się na obowiązkach głównego stylisty Porsche.

Jozef Kabaň (lat 46), który ma tytuł magistra sztuki, rozpoczął karierę w Volkswagenie w 1993 r. jako stylista nadwozi. Szybko awansował na lidera zespołu i od 1998 roku  jednocześnie pełni funkcję Szefa Designu nadwozi w Bugatti. W 2003 r. przeniósł się do Audi, w którym od 2006 roku również odpowiadał za design nadwozi. W latach 2008-2017 Kabaň był odpowiedzialny za design w marce ŠKODA. W 2017 roku został Szefem Designu w BMW, a w 2019 roku był głównym stylistą Rolls-Royce'a.

Klaus Bischoff (lat 57) jest absolwentem szkoły projektowania i pracuje w Volkswagenie od 1989 roku. Karierę rozpoczynał w Wolfsburgu jako stylista wnętrz.
W 1996 r. został mianowany szefem ds. rozwoju designu. Kolejnymi stanowiskami kierowniczymi wyższego szczebla Klausa Bischoffa były, między innymi, Szef Designu wnętrz samochodów osobowych, Szef Designu nadwozi i Szef Designu samochodów. W 2006 roku Bischoff objął funkcję Szefa Centrum Designu w Wolfsburgu. Rok później został mianowany głównym stylistą marki Volkswagen.

Michael Mauer (lat 57) studiował design samochodowy i w 1986 roku rozpoczął karierę jako stylista w Mercedesie, w którym na różnych kierowniczych stanowiskach pracował do 2000 roku. W tym samym roku przeniósł się do Saaba, gdzie objął funkcję Szefa Designu. W 2003 roku awansował na stanowisko Szefa Advanced Design w General Motors Europe. Rok później został głównym stylistą w Porsche AG. Od 2016 roku jest również Szefem Designu Grupy.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html