Wzrost dostaw Volkswagena w Niemczech oraz w Ameryce Północnej i Południowej w maju

Wzrost dostaw Volkswagena w Niemczech oraz w Ameryce Północnej i Południowej w maju

Wzrost dostaw Volkswagena w Niemczech oraz w Ameryce Północnej i Południowej w maju

  • Volkswagen dostarczył w maju klientom 512.100 samochodów
  • sytuacja w Chinach nie zmienia się: Volkswagen zwiększa udział w zmniejszającym się rynku samochodowym
  • Członek Zarządu ds. Sprzedaży Jürgen Stackmann: „Pod względem dostaw samochodów dla klientów maj był dla Volkswagena pełen blasków i cieni. W Europie nadal spodziewamy się dla marki dobrego drugiego półrocza”.

Volkswagen dostarczył w maju klientom na całym świecie 512.100 samochodów, czyli o 5,1 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wyniki w poszczególnych regionach mocno się od siebie różniły – w Ameryce Północnej (+8,6 procent), Ameryce Południowej (+5,4 procent) oraz na rynku niemieckim (+2,2 procent) dostawy dla klientów wzrosły, zmalały z kolei w Europie (-6,1 procent), czego się spodziewano. Sytuacja w Chinach nie zmienia się: także w maju Volkswagenowi udało się tu zwiększyć swoje udziały, mimo że ogólnie rynek był mniejszy.

Dostawy w poszczególnych regionach i rynkach:

W Europie Volkswagen dostarczył klientom 157.500 pojazdów, czyli o 6,1 procent mniej niż w tym samym miesiącu przed rokiem, który okazał się rekordowy. W Europie Zachodniej marka odnotowała spadek o 5,5 procent do 134.500 pojazdów.

Dobre wyniki odnotowano na niemieckim rynku, na którym w maju Volkswagen przekazał klientom 53.700 samochodów. Oznacza to dla marki wzrost o 2,2 procent. Nadal bardzo dużą popularnością cieszyły się SUV-y T-Cross, T-Roc i Touareg.

Podobnie jak w Europie Zachodniej, również w regionie Europy Środkowej i Wschodniej Volkswagen musiał pogodzić się z gorszym wynikiem. Dostawy zmniejszyły się tu o 9,4 procent do 23.000 pojazdów.

Region Ameryki Północnej nadal rozwijał się bardzo dobrze dla Volkswagena. Mimo że w sumie rynek się kurczył, marka dostarczyła 54.400 aut, co oznacza wzrost o 8,6 procent w porównaniu z majem 2018 roku. Duży udział w tym sukcesie miały Stany Zjednoczone. Na tym największym pojedynczym rynku regionu klienci odebrali 35.700 samochodów Volkswagena, czyli o 14,4 procent więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Również w maju najpopularniejszym modelem marki okazał się Tiguan, w wypadku Atlasa maj był zaś najlepszym miesiącem od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek. Także w Kanadzie Volkswagen dostarczył odbiorcom więcej aut niż przed rokiem (+6,6 procent). Tego pozytywnego trendu w regionie nie był w stanie odwrócić Meksyk, w którym dostawy zmniejszyły się o 6,0 procent do 10.700 samochodów.

W Ameryce Południowej Volkswagen osiągnął w maju pozytywny wynik. Marka dostarczyła 44.300 samochodów, a więc o 5,4 procent więcej niż w maju 2018 roku. Należy to zawdzięczać głównie rynkowi brazylijskiemu, największemu w tym regionie. Volkswagen przekazał klientom w Brazylii 36.500 samochodów, oznacza to wzrost o 29,8 procent. Mocna pozycja marki Volkswagen w Brazylii pozwoliła skompensować spadek w Argentynie – wyniósł on 60,1 procent, co oznacza, że do klientów trafiło 4.100 samochodów. Sytuacja gospodarcza w Argentynie jest trudna, a rynek bardzo mocno się kurczy.

regionie Azji i Pacyfiku dostawy Volkswagena wyniosły 245.400 samochodów, co oznacza spadek o 8,0 procent w porównaniu z majem poprzedniego roku. Sytuacja w Chinach, na największym pojedynczym rynku marki Volkswagen, również w maju nie uległa zmianie – ogólna sprzedaż samochodów w Chinach malała. Volkswagen dostarczył tu klientom 233.900 aut (-7,0 procent) i zwiększył swój udział w rynku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html