Volkswagen ID.R wraca do Goodwood, aby bronić tytułu najszybszego auta elektrycznego

Volkswagen ID.R wraca do Goodwood, aby bronić tytułu najszybszego auta elektrycznego

Volkswagen ID.R wraca do Goodwood, aby bronić tytułu najszybszego auta elektrycznego

  • udział elektrycznego Volkswagena ID.R najważniejszym wydarzeniem kultowego „Goodwood Festival of Speed”
  • Volkswagen Motorsport przygotowuje specjalną wersję ID.R na potrzeby wyścigu
  • Romain Dumas za kierownicą ID.R posiadaczem rekordu trasy dla samochodów elektrycznych

Volkswagen ID.R będzie bronił tytułu najszybszego auta elektrycznego podczas „Goodwood Festival of Speed” (4-7 lipca). W ubiegłym roku podczas prestiżowego klasyka, który jest rozgrywany na południu Anglii, Romain Dumas za kierownicą elektrycznego samochodu wyścigowego ustanowił nowy rekord trasy w kategorii samochodów elektrycznych. Francuz przejechał 1,86-kilometrową trasę Goodwood Hillclimb w zaledwie 43,86 sekundy – najszybciej od 15 lat. Zaledwie pięć tygodni po pobiciu rekordu okrążenia dla aut elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID.R – wyczynowy reprezentant nowej rodziny elektrycznych modeli ID. – jest gotowy podjąć kolejne wyzwanie.

„Elektryczne układy napędowe stanowią nową erę w motoryzacji. Volkswagen poprzez ID.R dowodzi kompetencji nowej technologii, na której oparto całą rodzinę modeli ID., która już niedługo trafi do produkcji” – mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój techniczny. „Goodwood Festiwal of speed” jest pomostem między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością motoryzacji. To idealne miejsce, w którym Volkswagen może zademonstrować potencjał elektrycznego napędu”.

Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport, dodaje: „W zeszłym roku stanęliśmy na stracie w Goodwood zaledwie trzy tygodnie po ustanowieniu rekordu w wyścigu na Pikes Peak. Ze względu na bardzo mały odstęp czasowy zastosowaliśmy wówczas identyczną konfigurację techniczną ID.R. W tym roku wystartujemy autem, które zostało przygotowane specjalnie do udziału w Goodwood”. Inżynierowie skoncentrowali się na konfiguracji elektrycznego napędu ID.R specjalnie na potrzebykrótkodystansowego wyścigu. „Opracowaliśmy kolejną ewolucję napędu ID.R – wersję do sprintu z akumulatorami o mniejszej pojemności, aby jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną auta” – mówi François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. „Zdecydowaliśmy się także na opracowanie znacznie bardziej agresywnej strategii zarządzania energią w tym wyścigu. Do sprintu w Goodwood potrzeba bardzo wysokiej wydajności, ale przez bardzo krótki czas”.

„Goodwood Festival of Speed”, czyli spotkanie tradycji ze współczesnością

„Goodwood Festiwal of Speed”, który po raz pierwszy odbył się w 1993 roku, awansował do miana jednej z największych imprez sportów motorowych na świecie. Każdego roku impreza ta przyciąga około 180.000 widzów. W weekend odbywają się przejazdy pokazowe i wyścigi na czas z udziałem motocykli, samochodów rajdowych i wyścigowych oraz bolidów Formuły 1 z każdej epoki sportu motorowego. Legendy sportów motorowych spotykają się tu z aktywnymi kierowcami wyścigowymi i próbują swoich sił na dwóch trasach – asfaltowej o długości 1,86 km i szutrowej o długości 2,5 km. „Atmosfera w Goodwood jest wyjątkowa” –mówi Romain Dumas, kierowca Volkswagena. „Nigdzie indziej na świecie w jednym miejscu nie spotyka się tak wielu sławnych kierowców i legendarnych samochodów wyścigowych”. Ponadto, niewiele wydarzeń sportowych oferuje tak dobrą okazję do obserwowania, jak motoryzacja rozwijała się przez dziesięciolecia.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.