Volkswagen ID.R ustanawia nowy rekord Północnej Pętli toru Nürburgring dla aut elektrycznych

Volkswagen ID.R ustanawia nowy rekord Północnej Pętli toru Nürburgring dla aut elektrycznych

Volkswagen ID.R ustanawia nowy rekord Północnej Pętli toru Nürburgring dla aut elektrycznych

  • 6 minut i 5,336 sekund – tylko tyle bezemisyjny Volkswagen ID.R potrzebował na przejechanie okrążenia na torze wyścigowym uznawanym za najtrudniejszy na świecie
  • kierowca Volkswagena – Romain Dumas – pokonał poprzedni rekord o 40,564 sekund
  • to już trzeci rekord w wykonaniu ID.R po najlepszych wynikach w wyścigach na Pikes Peak oraz w Goodwood

Volkswagen udowadnia potencjał samochodów elektrycznych – w ciągu 6 minut i 5,336 sekund Volkswagen ID.R przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring – szybciej niż jakikolwiek elektryczny samochód przed nim. Romain Dumas zasiadający za kierownicą ID.R poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy. Osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h ID.R ponownie udowodnił, jak wydajne są elektryczne zespoły napędowe. Bezemisyjna wyścigówka, której silniki uzyskują łączną moc 500 kW (680 KM) jest zwiastunem seryjnych pojazdów Volkswagena z wyłącznie elektrycznym napędem należących do rodziny ID.

„Północna Pętla Nürburgringu nie tylko cieszy się opinią najbardziej wymagającego toru wyścigowego, lecz jest też ekstremalnym polem testowym dla samochodów seryjnych” – powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „ID.R sprostał wyzwaniu brawurowo zaliczając najszybsze okrążenie w historii pojazdów nie emitujących szkodliwych substancji. Od tej chwili elektryczne samochody Volkswagena mogą pochwalić się certyfikatem: „Testowany na Nürburgringu” jako dodatkowym dowodem ich niezwykłych możliwości i osiągów. Gratuluję całemu zespołowi Volkswagen Motorsport oraz Romainowi Dumasowi ustanowienia w ID.R trzeciego już rekordu”.

Dzięki modelowi ID.R Volkswagen Motorsport w ciągu zaledwie 12 miesięcy ustanowił trzy rekordy. 24 lipca 2018 roku Romain Dumas wygrał słynny Pikes Peak International Hill Climb (USA) ustanawiając rekord przejazdu górskiej trasy, którą pokonał wciągu 7 minut i 57,148 sekund. Zaledwie trzy tygodnie później, ponownie zasiadając za kierownicą Volkswagena ID.R, francuski kierowca podczas „Goodwood Festival of Speed” w południowej Anglii uzyskał najlepszy czas w kategorii aut elektrycznych – 43,86 sekund. Teraz do tych osiągnięć dołączył trzeci rekord, tym razem na legendarnej Północnej Pętli.

Dla Romaina Dumasa, który cztery razy wygrał na Nürburgringu 24-godzinny wyścig, jazda po rekord Volkswagenem ID.R była kolejnym ważnym sukcesem na jego ulubionym torze. „Ustanowić najlepszy czas przejazdu Północnej Pętli, to naprawdę powód do dumy” – mówi Dumas. „Dla mnie jest to najlepszy i najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie. Bardzo dziękuję zespołowi Volkswagen Motorsport, który po raz kolejny wykonał fantastyczną robotę. ID.R został perfekcyjnie przygotowany do wymagań Północnej Pętli, dla mnie to wielka frajda poczuć niesamowite przyspieszenie i ogromne prędkości w zakrętach”.

Ustanawiając na Północnej Pętli rekord w kategorii aut elektrycznych Volkswagen udowodnił po raz kolejny, jak niewiarygodnie efektywne mogą być elektryczne układy napędowe. „Ten imponujący sukces to wynik zakrojonych na szeroką skalę przygotowań podjętych przez naszych inżynierów, optymalnej pracy całego zespołu podczas testów oraz rezultat doskonałej pracy kierowcy Romaina Dumasa” – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets.

Kolejna zaawansowana wersja Volkswagena ID.R dostosowana do warunków na Północnej Pętli
W porównaniu z rekordami na Pikes Peak oraz w Goodwood do wyzwania jakim jest Północna Pętla Volkswagen Motorsport przygotował wyścigowego ID.R w bardzo krótkim czasie – w ciągu zaledwie pięciu miesięcy. „W najnowszej wersji ID.R elementy aerodynamiki w większym stopniu zestrojono pod kątem uzyskania dużych prędkości niż maksymalnego docisku do podłoża” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny. „Bogaty program jazd testowych na symulatorze i na prawdziwym torze pozwolił dostroić ID.R do jedynych w swoim rodzaju warunków na Północnej Pętli. Dotyczyło to przede wszystkim zawieszenia, systemu zarządzania energią elektryczną oraz wyboru odpowiednich opon”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.