Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych
Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych
Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych
Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

  • Herbert Diess – „Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych”
  • fabryki w Emden i Hanowerze od 2022 roku mają produkować samochody elektryczne
  • Gunnar Kilian: „Gwarancja miejsc pracy do 2028 roku” 

Poznań, 15 listopada 2018 r. – Po fabryce w Zwickau Volkswagen zamierza uruchomić produkcję samochodów elektrycznych również w zakładach w Emden i w Hanowerze. W Dolnej Saksonii powstanie więc drugie w Niemczech, oprócz Zwickau, centrum elektrycznej mobilności Volkswagena. Prezes Zarządu dr Herbert Diess stwierdził – Volkswagen konsekwentnie wdraża swoją ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych. Ta decyzja zapewni także bezpieczną przyszłość obydwu fabrykom”. Podczas środowego zebrania w Emden Członek Zarządu ds. Personalnych – Gunnar Kilian – przedstawił załodze główne założenia projektu. W Hanowerze z planami koncernu zaznajomił pracowników Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Thomas Sedran. Podjęcie produkcji innowacyjnych aut elektrycznych jest elementem strategii mającej na celu pełne wykorzystanie możliwości zakładów; szczegółowe decyzje Rada Nadzorcza podejmie w piątek w Wolfsburgu.

„Z pełną energią wdrażamy produkcję samochodów elektrycznych. Zakłady w Emden i Hanowerze będą naszymi wzorcowymi fabrykami w Niemczech i razem z zakładem w Zwickau utworzą największą grupę wytwarzającą tego rodzaju pojazdy w Europie” – powiedział Gunnar Kilian. Plany przewidują uruchomienie w 2022 roku w Emden produkcji samochodów zasilanych energią elektryczną. W Hanowerze obok konwencjonalnych aut, mają być też wytwarzane elektryczne modele z rodziny ID. Buzz, prawdopodobnie od 2022 roku. Thomas Sedran stwierdził: „Dzięki temu zapewnimy przyszłość fabryce w Hanowerze, także pod względem zatrudnienia. Przygotowujemy markę Volkswagen Samochody Użytkowe do zmian w przemyśle motoryzacyjnym”.

Produkcja modeli dotychczas wytwarzanych w Emden i w Hanowerze na skutek zwiększenia produkcji aut elektrycznych ma być stopniowo przejmowana przez inne fabryki. Szczegółowe decyzje podejmie w piątek Rada Nadzorcza Volkswagena.

W odniesieniu do zakładów w Emden i Hanowerze na czas trwania transformacji podjęto decyzję o zagwarantowaniu miejsc pracy do 2028 roku. Gunnar Kilian: „Zapewni to załogom bezpieczeństwo w czasie przeprowadzanych zmian. Ponieważ produkcja samochodów elektrycznych składa się z mniejszej liczby etapów, potrzeba do niej mniej pracowników. Dlatego uzgodniliśmy z Radą Zakładową, że dotychczasowa liczba zatrudnionych będzie stosownie do warunków wynikających z demografii i w sposób społecznie akceptowalny regulowana poprzez atrakcyjną ofertę Volkswagena w zakresie skróconego czasu pracy dla osób starszych.”

Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden – Manfred Wulff – powiedział: „Przemysł samochodowy i Volkswagen znajdują się w okresie największych zmian w swojej historii i dotyczy to także zakładu w Emden. Już za kilka lat z tutejszych taśm będą zjeżdżać najwyższej jakości samochody elektryczne – jak każdy model powstający w tej fabryce wytwarzane przez naszą wykwalifikowaną załogę. Gwarancja zatrudnienia do 2028 roku daje pracownikom i ich rodzinom pewność, że wejście w epokę elektromobilności to dobra perspektywa na przyszłość. W ten sposób zostają zrealizowane postulaty Rady Zakładowej. Dzięki temu zapewnimy naszej fabryce rację bytu pod względem zatrudnienia, ochrony środowiska i pod względem ekonomicznym”.

Z pracownikami zatrudnionymi w Emden na czas określony nie będą przedłużane umowy, ani nie znajdą oni w przyszłości w tej w fabryce stałego zatrudnienia. „Wszyscy wiemy, że przejście do innego zakładu nie jest łatwym krokiem” – powiedział Kilian i podkreślił: „Volkswagenowi zależało, żeby dać pracownikom z umowami na czas określony perspektywę stałego zatrudnienia w koncernie. Dlatego możemy im zapewnić umowy na czas nieokreślony w fabrykach Porsche w Zuffenhausen, Ludwigsburgu i w Sachsenheim, a części z nich także w zakładach Volkswagena w Kassel”.

Bertina Murkovic, przewodnicząca Rady Zakładowej w Volkswagen Samochody Użytkowe oraz członek Ogólnej Rady Zakładowej Volkswagena, stwierdziła – „Tym porozumieniem stworzyliśmy warunki do aktywnego uczestnictwa w zmianach w przemyśle samochodowym oraz nakreśliliśmy perspektywy dla pracowników. Wielkim sukcesem w trudnych czasach jest zwłaszcza umowa dotycząca zapewnienia miejsc pracy do końca 2028 roku. Porozumienie przewiduje też wprowadzenie do zakładu najnowszych technologii, które pozwolą w pełni wykorzystać jego potencjał dzięki większej elastyczności w dziedzinie produkcji – to również element bezpieczeństwa. W sumie porozumienie zapewnia dobre perspektywy na przyszłość”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html