Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

  • Herbert Diess – „Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych”
  • fabryki w Emden i Hanowerze od 2022 roku mają produkować samochody elektryczne
  • Gunnar Kilian: „Gwarancja miejsc pracy do 2028 roku” 

Poznań, 15 listopada 2018 r. – Po fabryce w Zwickau Volkswagen zamierza uruchomić produkcję samochodów elektrycznych również w zakładach w Emden i w Hanowerze. W Dolnej Saksonii powstanie więc drugie w Niemczech, oprócz Zwickau, centrum elektrycznej mobilności Volkswagena. Prezes Zarządu dr Herbert Diess stwierdził – Volkswagen konsekwentnie wdraża swoją ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych. Ta decyzja zapewni także bezpieczną przyszłość obydwu fabrykom”. Podczas środowego zebrania w Emden Członek Zarządu ds. Personalnych – Gunnar Kilian – przedstawił załodze główne założenia projektu. W Hanowerze z planami koncernu zaznajomił pracowników Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Thomas Sedran. Podjęcie produkcji innowacyjnych aut elektrycznych jest elementem strategii mającej na celu pełne wykorzystanie możliwości zakładów; szczegółowe decyzje Rada Nadzorcza podejmie w piątek w Wolfsburgu.

„Z pełną energią wdrażamy produkcję samochodów elektrycznych. Zakłady w Emden i Hanowerze będą naszymi wzorcowymi fabrykami w Niemczech i razem z zakładem w Zwickau utworzą największą grupę wytwarzającą tego rodzaju pojazdy w Europie” – powiedział Gunnar Kilian. Plany przewidują uruchomienie w 2022 roku w Emden produkcji samochodów zasilanych energią elektryczną. W Hanowerze obok konwencjonalnych aut, mają być też wytwarzane elektryczne modele z rodziny ID. Buzz, prawdopodobnie od 2022 roku. Thomas Sedran stwierdził: „Dzięki temu zapewnimy przyszłość fabryce w Hanowerze, także pod względem zatrudnienia. Przygotowujemy markę Volkswagen Samochody Użytkowe do zmian w przemyśle motoryzacyjnym”.

Produkcja modeli dotychczas wytwarzanych w Emden i w Hanowerze na skutek zwiększenia produkcji aut elektrycznych ma być stopniowo przejmowana przez inne fabryki. Szczegółowe decyzje podejmie w piątek Rada Nadzorcza Volkswagena.

W odniesieniu do zakładów w Emden i Hanowerze na czas trwania transformacji podjęto decyzję o zagwarantowaniu miejsc pracy do 2028 roku. Gunnar Kilian: „Zapewni to załogom bezpieczeństwo w czasie przeprowadzanych zmian. Ponieważ produkcja samochodów elektrycznych składa się z mniejszej liczby etapów, potrzeba do niej mniej pracowników. Dlatego uzgodniliśmy z Radą Zakładową, że dotychczasowa liczba zatrudnionych będzie stosownie do warunków wynikających z demografii i w sposób społecznie akceptowalny regulowana poprzez atrakcyjną ofertę Volkswagena w zakresie skróconego czasu pracy dla osób starszych.”

Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden – Manfred Wulff – powiedział: „Przemysł samochodowy i Volkswagen znajdują się w okresie największych zmian w swojej historii i dotyczy to także zakładu w Emden. Już za kilka lat z tutejszych taśm będą zjeżdżać najwyższej jakości samochody elektryczne – jak każdy model powstający w tej fabryce wytwarzane przez naszą wykwalifikowaną załogę. Gwarancja zatrudnienia do 2028 roku daje pracownikom i ich rodzinom pewność, że wejście w epokę elektromobilności to dobra perspektywa na przyszłość. W ten sposób zostają zrealizowane postulaty Rady Zakładowej. Dzięki temu zapewnimy naszej fabryce rację bytu pod względem zatrudnienia, ochrony środowiska i pod względem ekonomicznym”.

Z pracownikami zatrudnionymi w Emden na czas określony nie będą przedłużane umowy, ani nie znajdą oni w przyszłości w tej w fabryce stałego zatrudnienia. „Wszyscy wiemy, że przejście do innego zakładu nie jest łatwym krokiem” – powiedział Kilian i podkreślił: „Volkswagenowi zależało, żeby dać pracownikom z umowami na czas określony perspektywę stałego zatrudnienia w koncernie. Dlatego możemy im zapewnić umowy na czas nieokreślony w fabrykach Porsche w Zuffenhausen, Ludwigsburgu i w Sachsenheim, a części z nich także w zakładach Volkswagena w Kassel”.

Bertina Murkovic, przewodnicząca Rady Zakładowej w Volkswagen Samochody Użytkowe oraz członek Ogólnej Rady Zakładowej Volkswagena, stwierdziła – „Tym porozumieniem stworzyliśmy warunki do aktywnego uczestnictwa w zmianach w przemyśle samochodowym oraz nakreśliliśmy perspektywy dla pracowników. Wielkim sukcesem w trudnych czasach jest zwłaszcza umowa dotycząca zapewnienia miejsc pracy do końca 2028 roku. Porozumienie przewiduje też wprowadzenie do zakładu najnowszych technologii, które pozwolą w pełni wykorzystać jego potencjał dzięki większej elastyczności w dziedzinie produkcji – to również element bezpieczeństwa. W sumie porozumienie zapewnia dobre perspektywy na przyszłość”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.