Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

  • Herbert Diess – „Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych”
  • fabryki w Emden i Hanowerze od 2022 roku mają produkować samochody elektryczne
  • Gunnar Kilian: „Gwarancja miejsc pracy do 2028 roku” 

Poznań, 15 listopada 2018 r. – Po fabryce w Zwickau Volkswagen zamierza uruchomić produkcję samochodów elektrycznych również w zakładach w Emden i w Hanowerze. W Dolnej Saksonii powstanie więc drugie w Niemczech, oprócz Zwickau, centrum elektrycznej mobilności Volkswagena. Prezes Zarządu dr Herbert Diess stwierdził – Volkswagen konsekwentnie wdraża swoją ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych. Ta decyzja zapewni także bezpieczną przyszłość obydwu fabrykom”. Podczas środowego zebrania w Emden Członek Zarządu ds. Personalnych – Gunnar Kilian – przedstawił załodze główne założenia projektu. W Hanowerze z planami koncernu zaznajomił pracowników Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Thomas Sedran. Podjęcie produkcji innowacyjnych aut elektrycznych jest elementem strategii mającej na celu pełne wykorzystanie możliwości zakładów; szczegółowe decyzje Rada Nadzorcza podejmie w piątek w Wolfsburgu.

„Z pełną energią wdrażamy produkcję samochodów elektrycznych. Zakłady w Emden i Hanowerze będą naszymi wzorcowymi fabrykami w Niemczech i razem z zakładem w Zwickau utworzą największą grupę wytwarzającą tego rodzaju pojazdy w Europie” – powiedział Gunnar Kilian. Plany przewidują uruchomienie w 2022 roku w Emden produkcji samochodów zasilanych energią elektryczną. W Hanowerze obok konwencjonalnych aut, mają być też wytwarzane elektryczne modele z rodziny ID. Buzz, prawdopodobnie od 2022 roku. Thomas Sedran stwierdził: „Dzięki temu zapewnimy przyszłość fabryce w Hanowerze, także pod względem zatrudnienia. Przygotowujemy markę Volkswagen Samochody Użytkowe do zmian w przemyśle motoryzacyjnym”.

Produkcja modeli dotychczas wytwarzanych w Emden i w Hanowerze na skutek zwiększenia produkcji aut elektrycznych ma być stopniowo przejmowana przez inne fabryki. Szczegółowe decyzje podejmie w piątek Rada Nadzorcza Volkswagena.

W odniesieniu do zakładów w Emden i Hanowerze na czas trwania transformacji podjęto decyzję o zagwarantowaniu miejsc pracy do 2028 roku. Gunnar Kilian: „Zapewni to załogom bezpieczeństwo w czasie przeprowadzanych zmian. Ponieważ produkcja samochodów elektrycznych składa się z mniejszej liczby etapów, potrzeba do niej mniej pracowników. Dlatego uzgodniliśmy z Radą Zakładową, że dotychczasowa liczba zatrudnionych będzie stosownie do warunków wynikających z demografii i w sposób społecznie akceptowalny regulowana poprzez atrakcyjną ofertę Volkswagena w zakresie skróconego czasu pracy dla osób starszych.”

Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden – Manfred Wulff – powiedział: „Przemysł samochodowy i Volkswagen znajdują się w okresie największych zmian w swojej historii i dotyczy to także zakładu w Emden. Już za kilka lat z tutejszych taśm będą zjeżdżać najwyższej jakości samochody elektryczne – jak każdy model powstający w tej fabryce wytwarzane przez naszą wykwalifikowaną załogę. Gwarancja zatrudnienia do 2028 roku daje pracownikom i ich rodzinom pewność, że wejście w epokę elektromobilności to dobra perspektywa na przyszłość. W ten sposób zostają zrealizowane postulaty Rady Zakładowej. Dzięki temu zapewnimy naszej fabryce rację bytu pod względem zatrudnienia, ochrony środowiska i pod względem ekonomicznym”.

Z pracownikami zatrudnionymi w Emden na czas określony nie będą przedłużane umowy, ani nie znajdą oni w przyszłości w tej w fabryce stałego zatrudnienia. „Wszyscy wiemy, że przejście do innego zakładu nie jest łatwym krokiem” – powiedział Kilian i podkreślił: „Volkswagenowi zależało, żeby dać pracownikom z umowami na czas określony perspektywę stałego zatrudnienia w koncernie. Dlatego możemy im zapewnić umowy na czas nieokreślony w fabrykach Porsche w Zuffenhausen, Ludwigsburgu i w Sachsenheim, a części z nich także w zakładach Volkswagena w Kassel”.

Bertina Murkovic, przewodnicząca Rady Zakładowej w Volkswagen Samochody Użytkowe oraz członek Ogólnej Rady Zakładowej Volkswagena, stwierdziła – „Tym porozumieniem stworzyliśmy warunki do aktywnego uczestnictwa w zmianach w przemyśle samochodowym oraz nakreśliliśmy perspektywy dla pracowników. Wielkim sukcesem w trudnych czasach jest zwłaszcza umowa dotycząca zapewnienia miejsc pracy do końca 2028 roku. Porozumienie przewiduje też wprowadzenie do zakładu najnowszych technologii, które pozwolą w pełni wykorzystać jego potencjał dzięki większej elastyczności w dziedzinie produkcji – to również element bezpieczeństwa. W sumie porozumienie zapewnia dobre perspektywy na przyszłość”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.