Volkswagen inwestuje w przyszłość

Volkswagen inwestuje w przyszłość

Volkswagen inwestuje w przyszłość

  • do 2023 r. Grupa Volkswagen wyda blisko 44 miliardy euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilne oraz cyfryzację w samochodach i zakładach
  • w centrum uwagi jest dalsza poprawa wyników finansowych w celu zabezpieczenia znacznych wydatków koncernu Volkswagen na utrzymanie stabilnej pozycji w przyszłości
  • Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, powiedział – „Jednym z celów strategii Grupy Volkswagen jest przyspieszenie tempa innowacji”
  • Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT podkreślił – „Trzymamy się celów inwestycyjnych i kosztów, jesteśmy skupieni i zdyscyplinowani, i będziemy konsekwentnie podążać wybraną drogą”.
  • Rozmowy z Fordem na temat współpracy przemysłowej w segmencie lekkich pojazdów użytkowych postępują pozytywnie – na horyzoncie pojawiły się dodatkowe obszary współpracy

Poznań, 20 listopada 2018 r. – Grupa Volkswagen zwiększa inwestycje w przyszłość. W ciągu najbliższych pięciu lat, do końca 2023 roku, koncern chce wydać blisko 44 miliardy euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilności oraz cyfryzację w samochodach i zakładach produkcyjnych. To około jedna trzecia wszystkich wydatków zaplanowanych na lata 2019-2023. Prace nad planem inwestycyjnym Grupy Volkswagen w tym okresie zostały zakończone. Został on omówiony i zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Volkswagen AG na posiedzeniu, które odbyło się w piątek.

„Jednym z celów strategii Grupy Volkswagen jest przyspieszenie tempa innowacji. Koncentrujemy nasze inwestycje na przyszłych obszarach mobilności i systematycznie wdrażamy naszą strategię” – powiedział dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG.

Koncentrujemy się na dalszej poprawie zysków we wszystkich markach i we wszystkich działach Grupy Volkswagen

Koncern Volkswagen konsekwentnie pracuje nad zwiększeniem zysków we wszystkich markach i przedsiębiorstwach w celu sfinansowania z własnych środków wyzwań, które czekają w przyszłości. Programy, które mają zabezpieczyć uzgodnione cele zostały opracowane przez poszczególne marki i przedsiębiorstwa. Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT, powiedział – „Trzymamy się celów inwestycyjnych i kosztów, jesteśmy skupieni i zdyscyplinowani, i będziemy konsekwentnie podążać wybraną drogą”.

Wskaźniki zarówno wydatków kapitałowych, jak i przeznaczonych na badania oraz rozwój w Dziale Samochodowym Koncernu stale zmniejszą się, aby osiągnąć poziom 6 procent począwszy od 2020 roku. Cel w zakresie przepływów pieniężnych netto, wynoszący – co najmniej – 10 mld EUR do 2020 r., pozostaje aktualny. Kryzys dotyczący silników Diesla wciąż będzie miał jednak wpływ na przychody w latach 2019 i 2020.

Wspólne przedsięwzięcia w Chinach nie są konsolidowane i dlatego nie są uwzględnione w planach. Tamtejsze spółki joint venture mają własne fundusze na inwestycje w zakłady i produkty.

Przedsięwzięcia partnerskie są kluczowym czynnikiem sukcesu w przyszłości

Na piątkowym spotkaniu, oprócz planowania inwestycji, Rada Nadzorcza przeprowadziła również konsultacje na temat kolejnych przełomowych projektów. Postępują rozmowy z Fordem na temat współpracy przemysłowej. Obie firmy bardzo dobrze uzupełniają się pod względem produktów i regionów. Głównym elementem planowanej współpracy są wspólne opracowanie i produkcja gamy lekkich pojazdów użytkowych. Volkswagen liczy na pozytywny efekt, który powinien wynikać z obniżenia kosztów poprzez zwiększenie skali. Ford i Volkswagen pozostaną konkurentami, dlatego współpraca nie obejmuje opracowania wspólnych strategii handlowych, marketingowych ani cenowych. Oprócz opracowania lekkiego samochodu dostawczego pojawiła się szansa na współpracę przy innych projektach.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.