Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

  • pomimo niekorzystnej sytuacji na świecie, po 11 miesiącach 2018 roku dostawy Volkswagena są wyższe o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie 2017 roku
  • maleje negatywny efekt wprowadzenia homologacji według testów WLTP na liczbę dostaw w Europie Zachodniej, które w listopadzie były wyższe o 1,3 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu 2017 roku
  • w Polsce, pod względem liczby rejestracji nowych aut, listopad 2018 roku był dla Volkswagena lepszy od listopada 2017 roku o 15,4 procent (+16,6 procent po 11 miesiącach 2018 roku)
  • wzrost w Ameryce Południowej napędza Brazylia

Poznań – W listopadzie Volkswagen dostarczył na świecie 564.500 samochodów, czyli o pięć procent mniej niż w listopadzie 2017 r. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych regionach, od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena wzrosły o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegłego roku. Volkswagen dostarczył klientom w tym czasie na świecie w sumie 5,7 miliona samochodów osobowych. Członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży – Jürgen Stackmann – powiedział: Volkswagen był bardzo dobrze przygotowany na trudne warunki do sprzedaży nowych aut, które na przestrzeni roku obserwowaliśmy w różnych regionach świata. Kolejny rekord dostaw zależy jedynie od wyniku w grudniu. Aby poprawić zeszłoroczny rekord, musimy dostarczyć klientom jeszcze 530.000 samochodów. Moim zdaniem możemy odnieść sukces, a może nawet odnotować nieznaczny wzrost dostaw”.

Dostawy do klientów w listopadzie z podziałem na regiony i rynki kształtowały się następująco:

Europie Volkswagen zmagał się w ostatnich miesiącach z ograniczeniem dostaw ze względu na wprowadzenie homologacji według testów WLTP. O ile miało to wyraźny wpływ na dostawy we wrześniu i w październiku, w listopadzie Volkswagen zwiększył dostawy o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku, osiągając wynik 143.900 dostarczonych samochodów. We wzroście dostaw kluczową rolę odegrały nowe modele – Polo, T-Roc i Touareg. W Europie, od stycznia do listopada tego roku, Volkswagen dostarczył klientom 1,62 miliona samochodów osobowych, czyli o 4,3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Rynek w Niemczech, po trudnym wrześniu i październiku, odradza się nieco wolniej. W listopadzie Volkswagen dostarczył tam 45.600 samochodów, czyli o 4,7 procent mniej niż w listopadzie 2017 r. Dzięki znakomitym wynikom dostaw od początku roku do lata, od stycznia do listopada 2018 roku na niemieckim rynku marka osiągnęła ponad 2,5-procentowy wzrost i jak dotychczas dostarczyła klientom 501.800 samochodów.

Europie Środkowej i Wschodniej w listopadzie przekazano klientom 24.300 aut, czyli mniej więcej tyle samo ile w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. W ciągu roku marka zwiększyła dostawy o 9,5 procent do 256.200 sztuk. Szczególnie Rosja, gdzie w listopadzie aż 10.200 klientów odebrało nowego Volkswagena, wniosła znaczący wkład we wzrost dostaw w tym regionie, który wyniósł 13,2 procent. Spora w tym zasługa niesłabnącego popytu na SUV-y Volkswagena – Touarega i Tiguana, a także na nowe Polo.

Polsce w listopadzie rejestracje nowych aut Volkswagena wyniosły 4.936 aut, czyli o 15,4 procent więcej niż w listopadzie 2017 roku. To najwyższy wzrost wśród marek, które w tym miesiącu znalazły się na podium pod względem liczby rejestracji. W porównaniu z listopadem ubiegłego roku udział Volkswagena wzrósł z 10,08 procent do 11,42 procent. Po 11 miesiącach tego roku wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów jest nawet wyższy niż w listopadzie i wynosi 16,58 procent (+7.286 samochodów, do 51.240 aut). Większym wzrostem nie może pochwalić żadna z pozostałych marek w pierwszej siódemce rankingu.

Przy 46.700 dostarczonych Volkswagenach w Ameryce Północnej dostawy w listopadzie spadły o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Sytuacja w USA, gdzie klientom w listopadzie przekazano 26.800 samochodów, była podobna. Pomimo ciągłego wzrostu dostaw SUV-ów marki Volkswagen, dostawy spadły o 8,3 procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. W Meksyku, gdzie sytuacja gospodarcza wciąż jest trudna, Volkswagen dostarczył 14.000 aut, czyli o 9,5 procent mniej niż w listopadzie 2017 roku.

Ameryce Południowej Volkswagen systematycznie zwiększa dostawy. W listopadzie wyniosły one 40.200 samochodów, czyli o 5,7 procent więcej w porównaniu z dostawami w listopadzie ubiegłego roku. Po raz kolejny wzrost dostaw w całym regionie był zasługą rynku brazylijskiego. W listopadzie Volkswagen dostarczył tam 31.500 samochodów, o 19,6 procent więcej niż w listopadzie 2017 roku. Na ciągły wzrost dostaw w Brazylii mają wpływ liczne nowe modele, których od końca 2017 roku debiutowało aż 11. Niedawno, od lokalnych dziennikarzy motoryzacyjnych i ekspertów branżowych, Volkswagen Virtus otrzymał w Brazylii prestiżowy tytuł „Car of the Year 2019”. Na trudnym rynku w Argentynie dostawy Volkswagena w listopadzie spadły o aż 44,6 procent i odpowiadały spadkowi całego rynku samochodów osobowych.

W regionie Azji i Pacyfiku w listopadzie Volkswagen dostarczył 319.900 pojazdów, czyli o 7,2 procent mniej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Największy wpływ na region ma sytuacja w Chinach, która wciąż jest napięta z powodu sporu handlowego ze Stanami Zjednoczonymi. Cała gospodarka, w tym również rynek samochodowy, stoi w obliczu silnej niechęci nabywców do zakupu nowych produktów. Dostawy w Chinachwyniosły 304.700 samochodów, co stanowi spadek o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Mimo spadku dostaw, coraz większy udział w kurczącym się rynku Volkswagen zyskuje dzięki atrakcyjnej ofercie modeli. W bieżącym roku w Chinach zaprezentowano trzy nowe samochody typu SUV – T-Roc, Tharu i Tayron, a najlepiej sprzedające się modele – Lavida, CC i Bora – są oferowane w wersjach po faceliftingu. Od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena w Chinach są na praktycznie niezmienionym poziomie w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegłego roku i wynoszą 2,8 miliona sztuk.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.