Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów
Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów
Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów
Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

  1. Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów
  • pomimo niekorzystnej sytuacji na świecie, po 11 miesiącach 2018 roku dostawy Volkswagena są wyższe o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie 2017 roku
  • maleje negatywny efekt wprowadzenia homologacji według testów WLTP na liczbę dostaw w Europie Zachodniej, które w listopadzie były wyższe o 1,3 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu 2017 roku
  • w Polsce, pod względem liczby rejestracji nowych aut, listopad 2018 roku był dla Volkswagena lepszy od listopada 2017 roku o 15,4 procent (+16,6 procent po 11 miesiącach 2018 roku)
  • wzrost w Ameryce Południowej napędza Brazylia

Poznań – W listopadzie Volkswagen dostarczył na świecie 564.500 samochodów, czyli o pięć procent mniej niż w listopadzie 2017 r. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych regionach, od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena wzrosły o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegłego roku. Volkswagen dostarczył klientom w tym czasie na świecie w sumie 5,7 miliona samochodów osobowych. Członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży – Jürgen Stackmann – powiedział: Volkswagen był bardzo dobrze przygotowany na trudne warunki do sprzedaży nowych aut, które na przestrzeni roku obserwowaliśmy w różnych regionach świata. Kolejny rekord dostaw zależy jedynie od wyniku w grudniu. Aby poprawić zeszłoroczny rekord, musimy dostarczyć klientom jeszcze 530.000 samochodów. Moim zdaniem możemy odnieść sukces, a może nawet odnotować nieznaczny wzrost dostaw”.

Dostawy do klientów w listopadzie z podziałem na regiony i rynki kształtowały się następująco:

Europie Volkswagen zmagał się w ostatnich miesiącach z ograniczeniem dostaw ze względu na wprowadzenie homologacji według testów WLTP. O ile miało to wyraźny wpływ na dostawy we wrześniu i w październiku, w listopadzie Volkswagen zwiększył dostawy o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku, osiągając wynik 143.900 dostarczonych samochodów. We wzroście dostaw kluczową rolę odegrały nowe modele – Polo, T-Roc i Touareg. W Europie, od stycznia do listopada tego roku, Volkswagen dostarczył klientom 1,62 miliona samochodów osobowych, czyli o 4,3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Rynek w Niemczech, po trudnym wrześniu i październiku, odradza się nieco wolniej. W listopadzie Volkswagen dostarczył tam 45.600 samochodów, czyli o 4,7 procent mniej niż w listopadzie 2017 r. Dzięki znakomitym wynikom dostaw od początku roku do lata, od stycznia do listopada 2018 roku na niemieckim rynku marka osiągnęła ponad 2,5-procentowy wzrost i jak dotychczas dostarczyła klientom 501.800 samochodów.

Europie Środkowej i Wschodniej w listopadzie przekazano klientom 24.300 aut, czyli mniej więcej tyle samo ile w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. W ciągu roku marka zwiększyła dostawy o 9,5 procent do 256.200 sztuk. Szczególnie Rosja, gdzie w listopadzie aż 10.200 klientów odebrało nowego Volkswagena, wniosła znaczący wkład we wzrost dostaw w tym regionie, który wyniósł 13,2 procent. Spora w tym zasługa niesłabnącego popytu na SUV-y Volkswagena – Touarega i Tiguana, a także na nowe Polo.

Polsce w listopadzie rejestracje nowych aut Volkswagena wyniosły 4.936 aut, czyli o 15,4 procent więcej niż w listopadzie 2017 roku. To najwyższy wzrost wśród marek, które w tym miesiącu znalazły się na podium pod względem liczby rejestracji. W porównaniu z listopadem ubiegłego roku udział Volkswagena wzrósł z 10,08 procent do 11,42 procent. Po 11 miesiącach tego roku wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów jest nawet wyższy niż w listopadzie i wynosi 16,58 procent (+7.286 samochodów, do 51.240 aut). Większym wzrostem nie może pochwalić żadna z pozostałych marek w pierwszej siódemce rankingu.

Przy 46.700 dostarczonych Volkswagenach w Ameryce Północnej dostawy w listopadzie spadły o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Sytuacja w USA, gdzie klientom w listopadzie przekazano 26.800 samochodów, była podobna. Pomimo ciągłego wzrostu dostaw SUV-ów marki Volkswagen, dostawy spadły o 8,3 procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. W Meksyku, gdzie sytuacja gospodarcza wciąż jest trudna, Volkswagen dostarczył 14.000 aut, czyli o 9,5 procent mniej niż w listopadzie 2017 roku.

Ameryce Południowej Volkswagen systematycznie zwiększa dostawy. W listopadzie wyniosły one 40.200 samochodów, czyli o 5,7 procent więcej w porównaniu z dostawami w listopadzie ubiegłego roku. Po raz kolejny wzrost dostaw w całym regionie był zasługą rynku brazylijskiego. W listopadzie Volkswagen dostarczył tam 31.500 samochodów, o 19,6 procent więcej niż w listopadzie 2017 roku. Na ciągły wzrost dostaw w Brazylii mają wpływ liczne nowe modele, których od końca 2017 roku debiutowało aż 11. Niedawno, od lokalnych dziennikarzy motoryzacyjnych i ekspertów branżowych, Volkswagen Virtus otrzymał w Brazylii prestiżowy tytuł „Car of the Year 2019”. Na trudnym rynku w Argentynie dostawy Volkswagena w listopadzie spadły o aż 44,6 procent i odpowiadały spadkowi całego rynku samochodów osobowych.

W regionie Azji i Pacyfiku w listopadzie Volkswagen dostarczył 319.900 pojazdów, czyli o 7,2 procent mniej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Największy wpływ na region ma sytuacja w Chinach, która wciąż jest napięta z powodu sporu handlowego ze Stanami Zjednoczonymi. Cała gospodarka, w tym również rynek samochodowy, stoi w obliczu silnej niechęci nabywców do zakupu nowych produktów. Dostawy w Chinachwyniosły 304.700 samochodów, co stanowi spadek o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Mimo spadku dostaw, coraz większy udział w kurczącym się rynku Volkswagen zyskuje dzięki atrakcyjnej ofercie modeli. W bieżącym roku w Chinach zaprezentowano trzy nowe samochody typu SUV – T-Roc, Tharu i Tayron, a najlepiej sprzedające się modele – Lavida, CC i Bora – są oferowane w wersjach po faceliftingu. Od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena w Chinach są na praktycznie niezmienionym poziomie w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegłego roku i wynoszą 2,8 miliona sztuk.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen