Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki

Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki

Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki

  1. Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
  • koncern Volkswagen objął większościowe udziały (75,1 procenta) w firmie WirelessCar należącej do Volvo Information Technology AB
  • przejęcie WirelessCar ma przyczynić się do rozwoju technologii komunikacyjnych stosowanych w autach koncernu
  • przejęcie musi zostać jeszcze zaaprobowane przez Urząd Antymonopolowy

Poznań, 20 grudnia 2018 r. – Koncern Volkswagen objął większościowe udziały w szwedzkiej firmie telematycznej „WirelessCar” należącej do Volvo. Ma się to przyczynić do rozwoju technologii komunikacyjnych stosowanych w samochodach koncernu. Volkswagen objął 75,1 procenta udziałów. Realizacja transakcji jest spodziewana w pierwszym półroczu 2019 roku i wymaga jeszcze uzyskania zezwolenia ze strony Urzędu Antymonopolowego.

WirelessCar z siedzibą w Göteborgu została założona w 1999 roku i od 2007 roku należała wyłącznie do Volvo. Ta szwedzka firma zatrudnia na całym świecie 370 specjalistów branży IT i jest jednym z wiodących przedsiębiorstw specjalizujących się w dziedzinie komunikacji samochodowej. WirelessCar oferuje własną platformę techniczną i opracowuje rozwiązania z dziedziny usług cyfrowych. Należą do nich np. usługi concierge, płatnicze (np. za przejazd drogami), a także usługi z zakresu bezpieczeństwa i opieki serwisowej (np. diagnoza awarii na odległość, pomoc serwisowa). Z platformą tą jest dzisiaj połączonych na całym świecie 3,5 miliona samochodów różnych producentów.

Korzystając z technologii firmy WirelessCar koncern Volkswagen zamierza kontynuować budowę cyfrowego ekosystemu, jaki pod przewodnictwem marki Volkswagen jest rozwijany w ramach koncernu wspólnie z partnerami technologicznymi. Chodzi o opracowanie systemów komunikacji z otoczeniem, w jakie będą wyposażane samochody nowych generacji oraz o opracowanie usług cyfrowych, z których klienci będą mogli skorzystać poprzez Volkswagen Automotive Cloud. Celem jest stworzenie największego na świecie samochodowego ekosystemu. WirelessCar to obok Microsoftu oraz Diconium trzeci duży partner technologiczny Volkswagena zaangażowany w to przedsięwzięcie.

Z firmą Microsoft Volkswagen opracowuje platformę bazującą na chmurze danych, z Diconium natomiast – spersonalizowaną platformę sprzedażową (Service Platform) na potrzeby wszystkich usług cyfrowych. Technologie WirelessCar przyczyniają się przede wszystkim do bezpiecznej i stabilnej wymiany informacji między systemem operacyjnym zainstalowanym w samochodzie a platformą w chmurze i tworzą podstawę do budowy przyszłego oprogramowania w samochodzie (Device Platform).

„Chcemy, żeby Volkswagen stał się dostawcą wszelkich usług z zakresu mobilności, dysponującym flotą samochodów komunikujących się ze sobą i z otoczeniem” – powiedział Christoph Hartung, szef Digital & New Business/Mobility Services marki Volkswagen. „Nasi klienci będą mogli powszechnie korzystać z usług cyfrowych w samochodach lub w urządzeniach przenośnych. Zwiększamy tempo prac w tym zakresie, a w postaci WirelessCar pozyskujemy w tym dziele trzeciego dużego partnera. Rozpoczynamy prace skupiając się na integracji rozwiązań technologicznych”.

Martin Rosell, CEO firmy WirelessCar, stwierdził: Volkswagen to idealny partner na kolejnym szczeblu naszego rozwoju. Także w dziedzinie komunikacji Volkswagen ma najambitniejszą, ukierunkowaną na przyszłość strategię w branży samochodowej. Doskonale przystaje ona do naszej wizji, jaką jest towarzyszenie przemysłowi motoryzacyjnemu w epoce cyfryzacji. Mamy wielką motywację, by stworzyć coś wspaniałego i wyjątkowego”.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen