Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki
Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki

Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki

Volkswagen przejmuje należącą do Volvo firmę WirelessCar specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu telematyki

  • koncern Volkswagen objął większościowe udziały (75,1 procenta) w firmie WirelessCar należącej do Volvo Information Technology AB
  • przejęcie WirelessCar ma przyczynić się do rozwoju technologii komunikacyjnych stosowanych w autach koncernu
  • przejęcie musi zostać jeszcze zaaprobowane przez Urząd Antymonopolowy

Poznań, 20 grudnia 2018 r. – Koncern Volkswagen objął większościowe udziały w szwedzkiej firmie telematycznej „WirelessCar” należącej do Volvo. Ma się to przyczynić do rozwoju technologii komunikacyjnych stosowanych w samochodach koncernu. Volkswagen objął 75,1 procenta udziałów. Realizacja transakcji jest spodziewana w pierwszym półroczu 2019 roku i wymaga jeszcze uzyskania zezwolenia ze strony Urzędu Antymonopolowego.

WirelessCar z siedzibą w Göteborgu została założona w 1999 roku i od 2007 roku należała wyłącznie do Volvo. Ta szwedzka firma zatrudnia na całym świecie 370 specjalistów branży IT i jest jednym z wiodących przedsiębiorstw specjalizujących się w dziedzinie komunikacji samochodowej. WirelessCar oferuje własną platformę techniczną i opracowuje rozwiązania z dziedziny usług cyfrowych. Należą do nich np. usługi concierge, płatnicze (np. za przejazd drogami), a także usługi z zakresu bezpieczeństwa i opieki serwisowej (np. diagnoza awarii na odległość, pomoc serwisowa). Z platformą tą jest dzisiaj połączonych na całym świecie 3,5 miliona samochodów różnych producentów.

Korzystając z technologii firmy WirelessCar koncern Volkswagen zamierza kontynuować budowę cyfrowego ekosystemu, jaki pod przewodnictwem marki Volkswagen jest rozwijany w ramach koncernu wspólnie z partnerami technologicznymi. Chodzi o opracowanie systemów komunikacji z otoczeniem, w jakie będą wyposażane samochody nowych generacji oraz o opracowanie usług cyfrowych, z których klienci będą mogli skorzystać poprzez Volkswagen Automotive Cloud. Celem jest stworzenie największego na świecie samochodowego ekosystemu. WirelessCar to obok Microsoftu oraz Diconium trzeci duży partner technologiczny Volkswagena zaangażowany w to przedsięwzięcie.

Z firmą Microsoft Volkswagen opracowuje platformę bazującą na chmurze danych, z Diconium natomiast – spersonalizowaną platformę sprzedażową (Service Platform) na potrzeby wszystkich usług cyfrowych. Technologie WirelessCar przyczyniają się przede wszystkim do bezpiecznej i stabilnej wymiany informacji między systemem operacyjnym zainstalowanym w samochodzie a platformą w chmurze i tworzą podstawę do budowy przyszłego oprogramowania w samochodzie (Device Platform).

„Chcemy, żeby Volkswagen stał się dostawcą wszelkich usług z zakresu mobilności, dysponującym flotą samochodów komunikujących się ze sobą i z otoczeniem” – powiedział Christoph Hartung, szef Digital & New Business/Mobility Services marki Volkswagen. „Nasi klienci będą mogli powszechnie korzystać z usług cyfrowych w samochodach lub w urządzeniach przenośnych. Zwiększamy tempo prac w tym zakresie, a w postaci WirelessCar pozyskujemy w tym dziele trzeciego dużego partnera. Rozpoczynamy prace skupiając się na integracji rozwiązań technologicznych”.

Martin Rosell, CEO firmy WirelessCar, stwierdził: Volkswagen to idealny partner na kolejnym szczeblu naszego rozwoju. Także w dziedzinie komunikacji Volkswagen ma najambitniejszą, ukierunkowaną na przyszłość strategię w branży samochodowej. Doskonale przystaje ona do naszej wizji, jaką jest towarzyszenie przemysłowi motoryzacyjnemu w epoce cyfryzacji. Mamy wielką motywację, by stworzyć coś wspaniałego i wyjątkowego”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html