Volkswagen i dostawcy rozpoczęli odliczanie do premiery modelu ID.

Volkswagen i dostawcy rozpoczęli odliczanie do premiery modelu ID.

Volkswagen i dostawcy rozpoczęli odliczanie do premiery modelu ID.

  • dyrektorzy zarządzający ponad 30 firm dostarczających podzespoły dla przemysłu samochodowego spotkali się z prezesem koncernu Volkswagen – Herbertem Diessem – oraz z członkami zarządu marki Volkswagen
  • Volkswagen ID. jest początkiem największej w historii przemysłu samochodowego ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych
  • w pierwszym etapie spodziewana sprzedaż aut koncernu na platformie MEB ma wynieść do 15 milionów; inwestycje w wysokości 11 miliardów euro do 2023 roku
  • nowe formy współpracy między producentami samochodów i dostawcami komponentów

Poznań – Rok przed rozpoczęciem produkcji elektrycznego modelu ID. Volkswagen udostępnia kolejne szczegóły dotyczące prowadzonej przez niego ofensywy w zakresie samochodów zasilanych energią elektryczną.
W pierwszym etapie na platformie MEB służącej do konstrukcji aut elektrycznych koncern zamierza wyprodukować do 15 milionów pojazdów – dotychczasowy plan przewidywał 10 milionów egzemplarzy. Do 2023 roku w rozwój aut elektrycznych, cyfryzację, pojazdy autonomiczne i w nowe usługi z zakresu mobilności marka zainwestuje ponad 11 miliardów euro, w tym ponad 9 miliardów wyda na modele z rodziny ID. Ofensywa w dziedzinie elektrycznych samochodów była również tematem „MEB Supplier Event” – w miniony czwartek ponad 30 dyrektorów najważniejszych firm dostawczych przemysłu motoryzacyjnego spotkało się w Wolfsburgu, by wraz z dr Herbertem Diessem, Prezesem Zarządu Koncernu Volkswagen oraz z członkami zarządu marki Volkswagen dyskutować o najgorętszej fazie przygotowań do uruchomienia produkcji modelu ID.


„Marka Volkswagen konsekwentnie kontynuuje działania w tym zakresie. Jednym z elementów jest współpraca z wiodącymi partnerami. W nowym Volkswagenie ID. zastosowano pomysły oraz technologie opracowane przez najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa z branży samochodowej” – stwierdził Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer i Członek Zarządu ds. Zaopatrzenia Marki Volkswagen. Produkcja modelu ID. rozpocznie się pod koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau. „Wchodzimy teraz w decydującą fazę przygotowań. Za 12 miesięcy wraz z pojawieniem się ID. w historii Volkswagena rozpocznie się nowa era, porównywalna z czasami gdy debiutowały pierwsze Garbus czy Golf. Przygotowujemy się do tego razem z naszymi partnerami bardzo starannie” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Elektromobilności.

Volkswagen ID., samochód wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny i w pełni skomunikowany z otoczeniem, to model zupełnie nowej generacji, wyznaczający standardy także w dziedzinie cyfryzacji i komunikacji. Poprzez Automotive Cloud model ID. ma stałe połączenie z Internetem umożliwiające update i upgrade oprogramowania. Z tego powodu Volkswagen wzmacnia współpracę z firmami dostarczającymi oprogramowanie. Jedną z takich firm jest Elektrobit (EB) z Erlangen. „Przykład ID. pokazuje, że oprogramowanie będzie miało w przyszłych samochodach podstawowe znaczenie. Wspólnie z Volkswagenem pracujemy nad tym, żeby dzięki naszemu software’owi samochody były z jednej strony bezpieczne i niezawodne, a z drugiej żeby umożliwiał on wygodne korzystanie z innowacyjnych usług dostępnych w chmurze” – stwierdził Alexander Kocher, prezes EB.

Równorzędni partnerzy

Głównych dostawców podzespołów do modelu ID. Volkswagen bardzo wcześnie włączył w prace nad koncepcją i konstrukcją nowego auta. Ralf Brandstätter: „Podjęliśmy nowy rodzaj współpracy z dostawcami: mówimy im czego potrzebujemy, a oni informują nas jak szybko i jak najefektywniej z punktu widzenia jakości mogą to wyprodukować. Dzięki temu najszybciej jak się da wprowadzamy do auta najlepsze innowacje. Klient odnosi więc bezpośrednie korzyści z tej nowej formy współpracy”. Także dostawcy cenią sobie taki rodzaj partnerstwa: „Auto bezpieczne, niezatruwające środowiska, inteligentne – w pracach nad ID. korzystamy z naszych doświadczeń z dziedziny komunikacji i napędów elektrycznych, żeby stworzyć auto, które wkrótce pojawi się na drogach. Ta współpraca ma dla nas charakter wzorcowy, ponieważ pokazuje jak w sytuacji kompleksowych zmian zachodzących w branży możemy razem współtworzyć z sukcesem przyszłe rozwiązania z dziedziny mobilności” – stwierdził dr Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental AG.

Marka Volkswagen zamierza spopularyzować samochody z napędem elektrycznym wśród jak największej liczby użytkowników i spowodować przełom w tej dziedzinie. Wraz z modelami z rodziny ID. w 2020 roku na rynku pojawią się auta zupełnie nowej generacji, maksymalnie korzystające z możliwości jakie stwarza zastosowanie napędu elektrycznego. Samochody z rodziny ID. mają m.in. duży zasięg, przestronne wnętrze, dynamiczne właściwości jezdne i prezentują zupełnie nowy poziom komunikacji cyfrowej. Pod koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau rozpocznie się produkcja kompaktowego ID.; fabryka ta jest w tej chwili rozbudowywana i stanie się najwydajniejszym w Europie zakładem produkującym samochody elektryczne. Najpóźniej w 2025 roku Volkswagen zamierza sprzedawać na świecie milion elektrycznych aut rocznie.

Firma Continental AG
Continental dostarcza innowacyjne technologie i usługi na potrzeby zrównoważonego transportu ludzi i towarów. Przedsiębiorstwo założone w 1871 roku oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystępne pod względem ceny technologie stosowane w pojazdach, maszynach, w ruchu drogowym i w transporcie. W 2017 roku Continental osiągnął obroty w wysokości 44 miliardów euro i zatrudnia obecnie ponad 244.000 pracowników w 61 krajach.

Firma Elektrobit (EB)
Elektrobit (EB) to wielokrotnie odznaczane wizjonerskie przedsiębiorstwo oferujące oprogramowanie oraz usługi dla przemysłu samochodowego. Jako wiodąca firma z dziedziny oprogramowania samochodowego, z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży, EB oferuje software zainstalowany w ponad miliardzie urządzeń znajdujących się w ponad 100 milionach samochodów. EB dostarcza innowacyjne rozwiązania z zakresu infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, oferuje technologie stosowane w kontakcie człowieka z maszyną (HMI), systemy nawigacyjne i asystujące, sterowniki elektroniczne (ECU) oraz usługi z zakresu software-engineering. EB jest spółką należącą do firmy Continental.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html