Volkswagen i dostawcy rozpoczęli odliczanie do premiery modelu ID.

Volkswagen i dostawcy rozpoczęli odliczanie do premiery modelu ID.

Volkswagen i dostawcy rozpoczęli odliczanie do premiery modelu ID.

  • dyrektorzy zarządzający ponad 30 firm dostarczających podzespoły dla przemysłu samochodowego spotkali się z prezesem koncernu Volkswagen – Herbertem Diessem – oraz z członkami zarządu marki Volkswagen
  • Volkswagen ID. jest początkiem największej w historii przemysłu samochodowego ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych
  • w pierwszym etapie spodziewana sprzedaż aut koncernu na platformie MEB ma wynieść do 15 milionów; inwestycje w wysokości 11 miliardów euro do 2023 roku
  • nowe formy współpracy między producentami samochodów i dostawcami komponentów

Poznań – Rok przed rozpoczęciem produkcji elektrycznego modelu ID. Volkswagen udostępnia kolejne szczegóły dotyczące prowadzonej przez niego ofensywy w zakresie samochodów zasilanych energią elektryczną.
W pierwszym etapie na platformie MEB służącej do konstrukcji aut elektrycznych koncern zamierza wyprodukować do 15 milionów pojazdów – dotychczasowy plan przewidywał 10 milionów egzemplarzy. Do 2023 roku w rozwój aut elektrycznych, cyfryzację, pojazdy autonomiczne i w nowe usługi z zakresu mobilności marka zainwestuje ponad 11 miliardów euro, w tym ponad 9 miliardów wyda na modele z rodziny ID. Ofensywa w dziedzinie elektrycznych samochodów była również tematem „MEB Supplier Event” – w miniony czwartek ponad 30 dyrektorów najważniejszych firm dostawczych przemysłu motoryzacyjnego spotkało się w Wolfsburgu, by wraz z dr Herbertem Diessem, Prezesem Zarządu Koncernu Volkswagen oraz z członkami zarządu marki Volkswagen dyskutować o najgorętszej fazie przygotowań do uruchomienia produkcji modelu ID.


„Marka Volkswagen konsekwentnie kontynuuje działania w tym zakresie. Jednym z elementów jest współpraca z wiodącymi partnerami. W nowym Volkswagenie ID. zastosowano pomysły oraz technologie opracowane przez najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa z branży samochodowej” – stwierdził Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer i Członek Zarządu ds. Zaopatrzenia Marki Volkswagen. Produkcja modelu ID. rozpocznie się pod koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau. „Wchodzimy teraz w decydującą fazę przygotowań. Za 12 miesięcy wraz z pojawieniem się ID. w historii Volkswagena rozpocznie się nowa era, porównywalna z czasami gdy debiutowały pierwsze Garbus czy Golf. Przygotowujemy się do tego razem z naszymi partnerami bardzo starannie” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Elektromobilności.

Volkswagen ID., samochód wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny i w pełni skomunikowany z otoczeniem, to model zupełnie nowej generacji, wyznaczający standardy także w dziedzinie cyfryzacji i komunikacji. Poprzez Automotive Cloud model ID. ma stałe połączenie z Internetem umożliwiające update i upgrade oprogramowania. Z tego powodu Volkswagen wzmacnia współpracę z firmami dostarczającymi oprogramowanie. Jedną z takich firm jest Elektrobit (EB) z Erlangen. „Przykład ID. pokazuje, że oprogramowanie będzie miało w przyszłych samochodach podstawowe znaczenie. Wspólnie z Volkswagenem pracujemy nad tym, żeby dzięki naszemu software’owi samochody były z jednej strony bezpieczne i niezawodne, a z drugiej żeby umożliwiał on wygodne korzystanie z innowacyjnych usług dostępnych w chmurze” – stwierdził Alexander Kocher, prezes EB.

Równorzędni partnerzy

Głównych dostawców podzespołów do modelu ID. Volkswagen bardzo wcześnie włączył w prace nad koncepcją i konstrukcją nowego auta. Ralf Brandstätter: „Podjęliśmy nowy rodzaj współpracy z dostawcami: mówimy im czego potrzebujemy, a oni informują nas jak szybko i jak najefektywniej z punktu widzenia jakości mogą to wyprodukować. Dzięki temu najszybciej jak się da wprowadzamy do auta najlepsze innowacje. Klient odnosi więc bezpośrednie korzyści z tej nowej formy współpracy”. Także dostawcy cenią sobie taki rodzaj partnerstwa: „Auto bezpieczne, niezatruwające środowiska, inteligentne – w pracach nad ID. korzystamy z naszych doświadczeń z dziedziny komunikacji i napędów elektrycznych, żeby stworzyć auto, które wkrótce pojawi się na drogach. Ta współpraca ma dla nas charakter wzorcowy, ponieważ pokazuje jak w sytuacji kompleksowych zmian zachodzących w branży możemy razem współtworzyć z sukcesem przyszłe rozwiązania z dziedziny mobilności” – stwierdził dr Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental AG.

Marka Volkswagen zamierza spopularyzować samochody z napędem elektrycznym wśród jak największej liczby użytkowników i spowodować przełom w tej dziedzinie. Wraz z modelami z rodziny ID. w 2020 roku na rynku pojawią się auta zupełnie nowej generacji, maksymalnie korzystające z możliwości jakie stwarza zastosowanie napędu elektrycznego. Samochody z rodziny ID. mają m.in. duży zasięg, przestronne wnętrze, dynamiczne właściwości jezdne i prezentują zupełnie nowy poziom komunikacji cyfrowej. Pod koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau rozpocznie się produkcja kompaktowego ID.; fabryka ta jest w tej chwili rozbudowywana i stanie się najwydajniejszym w Europie zakładem produkującym samochody elektryczne. Najpóźniej w 2025 roku Volkswagen zamierza sprzedawać na świecie milion elektrycznych aut rocznie.

Firma Continental AG
Continental dostarcza innowacyjne technologie i usługi na potrzeby zrównoważonego transportu ludzi i towarów. Przedsiębiorstwo założone w 1871 roku oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystępne pod względem ceny technologie stosowane w pojazdach, maszynach, w ruchu drogowym i w transporcie. W 2017 roku Continental osiągnął obroty w wysokości 44 miliardów euro i zatrudnia obecnie ponad 244.000 pracowników w 61 krajach.

Firma Elektrobit (EB)
Elektrobit (EB) to wielokrotnie odznaczane wizjonerskie przedsiębiorstwo oferujące oprogramowanie oraz usługi dla przemysłu samochodowego. Jako wiodąca firma z dziedziny oprogramowania samochodowego, z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży, EB oferuje software zainstalowany w ponad miliardzie urządzeń znajdujących się w ponad 100 milionach samochodów. EB dostarcza innowacyjne rozwiązania z zakresu infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, oferuje technologie stosowane w kontakcie człowieka z maszyną (HMI), systemy nawigacyjne i asystujące, sterowniki elektroniczne (ECU) oraz usługi z zakresu software-engineering. EB jest spółką należącą do firmy Continental.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.