Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży
Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży
Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży
Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży

Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży

Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży

  • Volkswagen Group Polska oraz przedstawiciele Rady Dealerów podpisali porozumienie w sprawie nowej umowy
  • digitalizacja odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów
  • producenci, importerzy i dealerzy samochodowi będą w przyszłości komunikować się z klientami bezpośrednio
  • nowymi porozumieniami zbudowano podstawy do sprzedaży nowych całkowicie elektrycznych i skomunikowanych samochodów, już od 2020 roku
  • Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska: „Wspólnie z naszymi dealerami, przy pomocy nowych umów wchodzimy w nową erę motoryzacji.”
  • Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów: „Wypracowaliśmy nowe rozwiązania na przyszłość, które zapewniają najwyższe możliwe doświadczenia i zadowolenie klienta”

Poznań, 3 grudnia 2018 r. – Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska oraz Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów podpisali porozumienie w sprawie nowych umów dealerskich i serwisowych. Obejmują one dealerów marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Użytkowe, Audi, Skoda oraz Seat. Dotyczą 353 stacji dealerskich oraz serwisowych. Nowe umowy są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. Mają dla wszystkich stron ważne znaczenie strategiczne i definiują na nowo wspólny model biznesu, charakteryzujący się głównie postępującą cyfryzacją. Umowy są ponadto niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży elektrycznych i skomunikowanych z otoczeniem samochodów koncernu Volkswagen. Wejdą w życie w 2020 roku.

Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska komentuje: „Wspólnie z naszymi dealerami, przy pomocy nowych umów wchodzimy w cyfrową erę motoryzacji. Zwiększamy nastawienie na klienta oraz budujemy mocny fundament pod sprzedaż i obsługę samochodów elektrycznych nowej generacji. W ten sposób wzmacniamy nasze modele biznesowe na najbliższą dekadę”.

Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów Volkswagen, Audi, Skody i Seata w Polsce: „Uzgodnienie treści nowych umów dealerskich i serwisowych było dużym wyzwaniem dla obydwu stron. Zmieniający się świat i nowe oczekiwania klientów sprawiają, że aby im sprostać – potrzebowaliśmy wypracować nowe i kompromisowe rozwiązania na przyszłość, które zapewniają najwyższe możliwe doświadczenia i zadowolenie klienta, a nam dealerom pozwolą na właściwy zwrot z poniesionych inwestycji”

Nowe umowy dealerskie są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. W czasach, gdy cyfryzacja jest nieodzownym elementem naszego życia branża motoryzacyjna musi rozwijać nowoczesne modele budowania relacji z klientami. Umowy tworzą ściślejszy związek pomiędzy koncernem Volkswagen, importerem i dealerami. Wszystkie trzy podmioty będą w przyszłości kontaktować się z klientami bezpośrednio mówiąc we wszystkich sprawach jednym głosem. Pozwoli to zbudować rozwinięty ekosystem dostarczający klientom najlepsze rozwiązania zarówno w obszarze technologii, jak i procesu zakupowego. Oznacza to jeszcze większe nastawienie na komfort klienta.

Nowe umowy wprowadzają wiele nowoczesnych rozwiązań w zakresie sprzedaży samochodów i usług. W przyszłości samochody mają być smartfonami na kołach. I korzystanie z nich powinno być równie łatwe, jak korzystanie z naszych telefonów. Przykładem może być aktualizacja oprogramowania czy też możliwość zakupu online. W przyszłości klienci będą mieli możliwość rozszerzania funkcjonalności swoich samochodów przez internet. Zupełnie jak to się dzieje dziś w przypadku smartfonów, komputerów czy telewizorów. Ekosystem, którego wdrożenie umożliwiają nowe umowy pozwoli np. na zakup nawigacji czy aktywnego tempomatu ACC online.

W ten sposób, w 2020 roku klienta, samochód oraz sprzedawcę połączy nowy system. Stworzy on rodzaj trójkąta umożliwiającego komunikację pomiędzy tymi trzema podmiotami. Obejmie ona zarówno wizyty w salonie dealerskim, jak i kontakt bezpośrednio z producentem za pomocą aplikacji czy strony internetowej.

Wolf-Stefan Specht: „Od samego początku zależało nam, aby wspólnie wdrożyć nowe rozwiązania stanowiące mocną podstawę na przyszłość. I cieszę się, że wspólnie z naszymi dealerami udało się nam tego dokonać. Bardzo dziękuję Radzie Dealerów oraz wszystkim naszym partnerom biznesowym.”

Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów: „Doceniamy wielomiesięczny partnerski dialog, który miał miejsce na forum krajowym i europejskim. Uzgodnione treści ułatwią nam Dealerom w przyszłości jeszcze lepszą troskę o klientów. I jeszcze bardziej wzmocnią pozycję Koncernu Volkswagen, a tym samym pozycję dealerów na rynku”

Nowe umowy uwzględniły również zmiany wynikające z wprowadzenia zmienionych rozwiązań prawnych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz homologacji. Wejdą w życie w 2020 roku.

Volkswagen Group Polska posiada największą sieć dealerską oraz serwisową w Polsce. Z 353 punktami dealerskimi oraz serwisowymi Grupa jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta w Polsce.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html