Budowa infrastruktury do zasilania firmowych aut elektrycznych

Budowa infrastruktury do zasilania firmowych aut elektrycznych

Budowa infrastruktury do zasilania firmowych aut elektrycznych

  • kompendium „Zasilanie aut flotowych energią elektryczną” dla osób odpowiedzialnych za park samochodowy

Poznań, 19 grudnia 2018 r. – Koncern Volkswagen we współpracy z THE MOBILITY HOUSE przygotował kompendium wiedzy obejmujące najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem infrastruktury do zasilania energią samochodów elektrycznych wykorzystywanych w ramach przedsiębiorstwa.

Czy osoby zarządzające flotą samochodową muszą mieć wykształcenie elektrotechniczne, żeby budowa własnej infrastruktury do zasilania samochodów elektrycznych w firmie miała szanse powodzenia? Czy może wystarczy po prostu znaleźć właściwego partnera do współpracy w tej dziedzinie? Zapewne niejeden menedżer floty samochodowej zastanawiał się już, jakiego wyposażenia potrzebuje jego firma, by mogła zacząć korzystać z samochodów elektrycznych. Oprócz wyposażenia technicznego, odpowiednich przewodów, liczby i rodzaju stacji ładowania, ważne są też koszty użytkowania, budowy i instalacji urządzeń, a także uzyskanie pozwoleń na budowę. Zwłaszcza w dziedzinie prawa wiele się ostatnio dzieje, tym ważniejsza staje się więc rzetelna wiedza na ten temat po to, by od razu wykluczyć błędy. Szkoda byłoby też z powodu niewiedzy stracić możliwość pozyskania środków publicznych na tego rodzaju przedsięwzięcia.

„Dzisiaj wiele przedsiębiorstw dyskutuje tylko o tym, czy są za czy przeciw samochodom elektrycznym. Przygotowany przez nas zestaw informacji idzie krok dalej – wspieramy osoby, które chcą w firmach podjąć konkretne decyzje” – powiedział Armin Villinger, szef Volkswagen Group Fleet International.

Kompendium wiedzy na wymieniony temat pod nazwą „E-Laden von Flotten” można pobrać bezpłatnie ze strony:

http://www.volkswagenag.com/de/group/fleet-customer.htmlOpens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html