Wtyk ładowania jest podłączany

Tylko auta hybrydowe typu plug-in oferują aż trzy sposoby ładowania akumulatora

Tylko auta hybrydowe typu plug-in oferują aż trzy sposoby ładowania akumulatora

W autach typu PHEV, podobnie jak w elektrycznych, akumulator można zasilać energią elektryczną z zewnętrznego źródła prądu. To najszybszy sposób, ale nie jedyny. Podnoszenie poziomu naładowania akumulatora jest możliwe również podczas jazdy – zarówno za sprawą odzysku energii w czasie każdego hamowania lub nawet zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia, jak i za pomocą silnika spalinowego i generatora prądu.

Akumulator Golfa, Passata, Arteona oraz Tiguana i Touarega w hybrydowej wersji typu plug-in można ładować podczas jazdy, w trybie Hybrid. Kierowca ma wtedy możliwość – korzystając z odpowiednich symboli na ekranie systemu multimedialnego – utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, zwiększenia go lub zmniejszenia. Dzięki temu, np. pod koniec dalekiej podróży, w mieście można skorzystać wyłącznie z napędu elektrycznego, aby dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji i nadmiernego hałasu. Aby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej system sterowania pracą akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) i w zarządzaniu energią uwzględnia specyfikę terenu na trasie przejazdu. Dzięki tym informacjom akumulator gospodaruje energią w taki sposób, żeby nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.

Wnętrze Touarega

W wypadku wszystkich modeli hybrydowych typu plug-in Volkswagena akumulator można ładować ze zwykłego gniazda prądu lub przy użyciu tzw. Wallboxa, w który można się zaopatrzyć u autoryzowanych dealerów marki oraz za pośrednictwem strony internetowej (https://charging-energy.elli.eco/pl-pl/IDchargerOpens an external link). Czas ładowania zależy od dwóch czynników – pojemności akumulatora i mocy prądu. Pełne ładowanie akumulatora o pojemności energetycznej wynoszącej 9,2 kWh Tiguana eHybrid prądem przemiennym o mocy 2,3 kW trwa 5 godzin, o mocy 3,6 kW – 3 godziny i 40 minut. Ładowanie akumulatorów Golfa GTE i Passata GTE (o pojemności 13 kWh) czy Touarega (o pojemności 14,1 kWh) będzie trwało odpowiednio dłużej.

ID. Charger

Volkswagen oferuje wallbox ID. Charger w trzech wersjach, które różnią się zakresem funkcji cyfrowych (ID. Charger, ID. Charger Connect i ID. Charger Pro). Przed zakupem ładowarki można wstępnie zweryfikować online (w późniejszym etapie także w warunkach domowych), czy w domu da się zainstalować takie urządzenie. Volkswagen może również podjąć się jego fachowej instalacji i rozruchu. W podstawowej wersji ładowarka kosztuje 1729 złotych. Łatwa obsługa, zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe) sprawiają, że zasilanie akumulatora w domu jest szybkie i bardzo komfortowe.

Wallbox ID. Charger Connect został wyposażony w funkcje cyfrowe. Za pośrednictwem Wi-Fi można go połączyć z domową siecią oraz ze smartfonem. Dodatkową opcją jest połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu łatwo zachować stałą kontrolę tak nad urządzeniem, jak i nad procesem ładowania oraz korzystać z praktycznych funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania.

Topową wersją wallboxa jest ID. Charger Pro, który oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma również wbudowany licznik energii, który rejestruje jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można jeszcze dokładniej kontrolować pobór energii i w łatwy sposób rozliczać rachunki za ładowanie, na przykład, akumulatora w służbowym samochodzie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html