Golf GTE
Golf GTE
Golf GTE
Golf GTE

5 powodów, dla których warto wybrać Volkswagena z napędem hybrydowy typu plug-in

5 powodów, dla których warto wybrać Volkswagena z napędem hybrydowy typu plug-in

1
Bogata oferta modeli do wyboru: od kompaktowego Golfa po luksusowego SUV-a – Touarega.

Oprócz samochodów elektrycznych, jak ID.3 i ID.4, Volkswagen oferuje bardzo wydajne hybrydy typu plug-in, jak Golfa GTE, Passata GTE, Tiguana eHybrid, Arteona eHybrid oraz Touarega R, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże tymi modelami umożliwia napęd hybrydowy.

Touareg eHybrid wnętrze
Touareg eHybrid wnętrze
2
Bardzo niskie koszty eksploatacji.

W zależności od modelu hybrydowe Volkswageny typu plug-in są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 9,2 kWh (Tiguan), 13 kWh (Golf, Passat, Arteon) lub 14,1 kWh (Touareg). W wypadku hybrydowego Tiguana czas ładowania akumulatora od 0 do 100 procent pojemności prądem przemiennym (AC) o mocy 2,3 kW wynosi 5 godzin, a o mocy 3,6 kW – 3 godziny i 40 minut. Koszt prądu wynosi w takim wypadku ok. 6,5 zł. Zasięg Tiguana eHybrid to 50 km (wg WLTP).

Arteon
Arteon
3
Bardzo niskie zużycie paliwa.

Na dalekich trasach i podczas jazdy z prędkością nawet 140 km/h oszczędna, turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa stosowana w samochodach hybrydowych typu plug-in marki Volkswagen jest wspomagana przez silnik elektryczny o sporej mocy. Dzięki niej hybrydowy Passat GTE w cyklu mieszanym WLTP zużywa tylko 1,04 l/100 km.

Jadący Passat GTE
Jadący Passat GTE
4
Znakomite osiągi.

Moc systemowa zespołu napędowego Tuarega R wynosi 462 KM, Golfa GTE i Tiguana eHybrid – 245 KM, a Passata GTE i Arteona eHybrid – 218 KM. W wypadku Golfa GTE hybrydowy zespół napędowy osiąga identyczną moc, jak turbodoładowany silnik 2.0 TSI w usportowionym Golfie GTI.

Touareg R
Touareg R
5
Trzy sposoby ładowania.

W autach typu PHEV, podobnie jak w elektrycznych, akumulator można zasilać energią elektryczną z zewnętrznego źródła prądu. To najszybszy sposób, ale nie jedyny. Podnoszenie poziomu naładowania akumulatora jest możliwe również podczas jazdy – zarówno za sprawą odzysku energii w czasie każdego hamowania lub nawet zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia, jak i za pomocą silnika spalinowego i generatora prądu. Oczywiście, ładowanie może odbywać się także za pomocą wallboxa ID. Charger – wtedy czas ładowania skraca się niemal pięciokrotnie.

Touareg  eHybrid podłączony do ładowaki
Touareg  eHybrid podłączony do ładowaki

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html