Odcinek 5
Odcinek 5
Odcinek 5
Odcinek 5

[Odcinek #05]

[Odcinek #05]

Jak ciche jest auto elektryczne?

Subskrybuj Apple PodcastsOpens an external link | AndroidOpens an external link | EmailOpens an external link | Google PodcastsOpens an external link | StitcherOpens an external link | TuneInOpens an external link | SpotifyOpens an external link | RSSOpens an external link | INSIGHTOUTLABOpens an external link

W piątym odcinku „Elektrycznie Tematycznych” gospodarze podcastu Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk rozmawiają na temat problemów związanych z emisją hałasu, a także opowiadają o tym, jak elektromobilność pomoże w zmniejszeniu hałasu w miastach. Gośćmi odcinka są psycholog Dorota Minta oraz dr hab. inż. Jacek Dybała, profesor uczelni Politechnika Warszawska. Dorota Minta porusza temat wpływu hałasu na zdrowie i psychikę człowieka, a dr hab. inż. Jacek Dybała opowiada, czym jest akustyczny system ostrzegania o pojeździe (AVAS) i dlaczego wszystkie współczesne auta elektryczne muszą wytwarzać sztuczne dźwięki.

Z piątego odcinka podcastu dowiesz się, że według Światowej Organizacji Zdrowia zanieczyszczenie hałasem to drugie największe zagrożenie środowiskowe w Europie. Europejska Agencja Środowiska szacuje, że 113 milionów Europejczyków doświadcza długoterminowego, utrzymującego się przez cały dzień, wieczór i noc hałasu ruchu ulicznego na poziomie co najmniej 55 dB. Jakie środki transportu tak hałasują? Według danych PSPA, auto spalinowe emituje hałas na poziomie 60 dB, autobus – 90 dB, ciężarówka – 100 dB, a samolot odrzutowy – 130 db. Natomiast hałas wytwarzany przez auto elektryczne znajduje się na poziomie 40 dB.

Jeszcze więcej ciekawych faktów i danych o tym jak hałas wpływa na nasze codzienne życie, znajdziesz w pełnej wersji odcinka #05 podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Zapraszamy do słuchania i subskrybowania!

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html