Odcinek 3
Odcinek 3
Odcinek 3
Odcinek 3

[Odcinek #03]

[Odcinek #03]

50 km na co dzień, 550 km na wakacje

Subskrybuj Apple PodcastsOpens an external link | AndroidOpens an external link | EmailOpens an external link | Google PodcastsOpens an external link | StitcherOpens an external link | TuneInOpens an external link | SpotifyOpens an external link | RSSOpens an external link | INSIGHTOUTLABOpens an external link

Tematem trzeciego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest zasięg samochodów elektrycznych. Czy faktycznie jest tak mały, jak wydaje się większości Polaków? Nasi prowadzący – Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk – obalają jeden z największych mitów dotyczących elektromobilności, opierając się na wynikach badań InsightOut Lab, danych z ogólnodostępnych źródeł oraz własnych doświadczeniach związanych z jazdą samochodami elektrycznymi.

Z trzeciego odcinka „Elektrycznie Tematyczni” dowiesz się, że 76 proc. Polaków uważa, że auta elektryczne mają za mały zasięg; jednocześnie, 39 proc. Polaków myśli, że zasięg samochodów elektrycznych wynosi do 150 km na jednym ładowaniu. Bazując na deklaracjach polskich respondentów dotyczących zasięgu, jaki powinien mieć samochód elektryczny, można wysnuć wniosek, że Volkswagen ID.3 z różnymi wersjami baterii (oferującymi zasięg 330 km, 420 km lub 550 km) spełnia oczekiwania aż 85 proc. Polaków1.

Jeszcze więcej ciekawych danych i liczb znajdziesz w pełnej wersji odcinka #03 podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Zapraszamy do słuchania i subskrybowania!

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

1.
Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen
  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html