Odcinek 2

[Odcinek #02]

[Odcinek #02]

Prąd w garażu, a wodór w Berlinie, czyli o autach elektrycznych i wodorowych

Subskrybuj Apple PodcastsOpens an external link | AndroidOpens an external link | EmailOpens an external link | Google PodcastsOpens an external link | StitcherOpens an external link | TuneInOpens an external link | SpotifyOpens an external link | RSSOpens an external link | INSIGHTOUTLABOpens an external link

Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest poświęcony samochodom wodorowym z ogniwami paliwowymi. Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk, czyli prowadzący podcast, porównują BEV-y do samochodów wodorowych, które stanowią odmianę „klasycznych” aut elektrycznych. Gościem specjalnym drugiego odcinka jest Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny piszący m.in. dla portalu Moto.pl. Z rozmowy prowadzących z gościem dowiesz się, w jaki sposób jest produkowany wodór, dlaczego na świecie jest tak mało samochodów wodorowych, a także jakie są wady i zalety takiego paliwa alternatywnego.

W drugim odcinku „Elektrycznie Tematycznych” znajdziesz wiele ciekawych danych: na przykład, na koniec 2019 roku w Europie znajdowało się łącznie 177 stacji ładowania aut wodorowych, z czego 113 w krajach UE1. Dla porównania, obecnie w Unii Europejskiej jest około 170 000 stacji ładowania aut elektrycznych, z czego w Polsce – prawie 1 1002 i liczba ta stale rośnie.

Czy wodór będzie ropą przyszłości? Odpowiedź na to pytanie, a także więcej faktów, danych i liczb znajdziesz w pełnej wersji odcinka #02 podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Zapraszamy do słuchania i subskrybowania!

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

1.
Dane: H2stations.org; European Alternative Fuels Observatory
2.
Dane: European Alternative Fuels Observatory; Licznik Elektromobilności PSPA i PZPM
  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html