Ups !!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68
  • Safari od wersji 11
  • Firefox od wersji 61
  • Edge od wersji 42
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,
Zespół Volkswagen

Ładowanie i zasięg

Jak naładować samochód?

Elektryczne samochody trwale zmienią nasz sposób „tankowania”. Nie będziesz już musiał jeździć samochodem elektrycznym na stację benzynową, lecz będziesz mógł naładować baterię prawie wszędzie: w domu z gniazdka instalacji elektrycznej, z Wallbox, na publicznych stacjach ładowania lub na stacjach szybkiego ładowania. Gdy raz spróbujesz, stwierdzisz, że jest to prawie tak łatwe, jak ładowanie smartfona.

Kobieta ładuje samochód elektryczny

Co musisz wiedzieć o ładowarkach dla Twojego auta elektrycznego.

W domu możesz ładować z gniazda o wysokiej wydajności, montowanego na ścianie, czyli z Wallbox. System Wallbox jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe i umożliwia ładowanie z największą obecnie dostępną mocą do 11 kW. By naładować swój samochód z Wallbox, wystarczy podłączyć przewód do ładowania z wtyczką do samochodu.

Podłączasz wtyczkę, pobierasz energię.

Podobnie wygodne jest ładowanie ze stacji ładowania, które być może udostępni Ci Twój pracodawca. W takich stacjach przewód do ładowania najczęściej jest już zamontowany na stałe. Jeżeli publiczne stacje ładowania nie mają zamontowanego na stałe przewodu, wykorzystujesz przewód do ładowania dostarczony razem z samochodem, który powinieneś wozić zawsze w bagażniku.

Samochód elektryczny ładowany z wallboxa w domu

Dwa różne rodzaje ładowania

Ładowanie AC

Zasadniczo istnieją dwa rodzaje ładowania: przy ładowaniu AC wbudowany w samochodzie prostownik zmienia prąd przemienny pobierany z sieci na prąd stały.

Ładowanie DC

Przy drugim rodzaju ładowania, ładowaniu DC, prąd przemienny jest zamieniany na prąd stały poza samochodem, na przykład w stacji ładowania. Zaletą takiego rozwiązania jest większa moc, a zatem krótszy czas ładowania.

Dwa różne typy wtyczek.

Proces ładowania samochodu elektrycznego jest prosty: podłączyć wtyczkę, naładować, odblokować, odłączyć wtyczkę. W Europie dominują obecnie dwa standardy wtyków do ładowania:

Wtyczka Mennekes

Wtyczka Mannekes (typ 2) do powolnego ładowania odpowiada europejskiemu standardowi ładowania AC. Większość publicznych stacji jest wyposażone w co najmniej w jedną wtyczkę typu 2.

  1. Ładowanie AC z mocą 7 do 11 kW.
  2. Jeżeli masz w domu Wallbox, z mocą 11 kW możesz co noc naładować baterię do pełna. Jeśli masz taką możliwość będziesz w stanie doładować baterię również podczas pobytu w pracy.
Wtyczka Mannekes

Wtyczka Combo 2

Standardem szybkiego ładowania w Europie jest CCS (Combined Charging System). Wtyczka, nazywana Combo 2, posiada dodatkowe styki do szybkiego ładowania DC i możesz z niej korzystać na wszystkich publicznych stacjach dysponujących mocą ładowania od 22 kW wzwyż.

Wtyczka Combo 2

Od gniazdka do stacji szybkiego ładowania: tak szybko możesz naładować baterię.

Prosta zasada mówi: im wyższa moc, tym szybszy proces ładowania. Warto też pamiętać, że czas potrzebny na naładowanie baterii może być zależny od czynników zewnętrznych, takich jak np. temperatura otoczenia. Ładując ID.3 z gniazdka możesz to zrobić przez noc, z szybkością 2,3 kW na godzinę. Korzystanie z Wallboxa czy stacji szybkiego ładowania zdecydowanie przyśpiesza proces.

 

Najkrócej trwa ładowanie ze stacji ładowania High Performance Charging (HPC) o mocy powyżej 100 kW. Generalnie zalecamy, by nie ładować samochodu codziennie do pełna. W ten sposób oszczędzasz baterię.

Zapisz się do newslettera już dziś

Bądź na bieżąco z tematami związanymi z ID.3, rodziną modeli ID. oraz przyszłością mobilności.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.