Wizualizacja systemu Travel Assist w Volkswagenie ID 5Samochody w pełni elektryczne oraz hybrydowe plug-in Volkswagen
Samochody hybrydowe

Samochody elektryczne a hybrydowe

20.11.2023

Samochody w pełni elektryczne oraz hybrydowe plug-in mają ze sobą wiele wspólnego. Mowa tu nie tylko o możliwości bezemisyjnegoOpens an external link poruszania się z korzyścią dla środowiska i portfela. Sprawdź, jakie są podobieństwa i różnice między hybrydowymi oraz elektrycznymi samochodami. Pozwoli Ci to łatwiej dopasować rodzaj układu napędowego do Twoich preferencji podczas zakupu nowego auta i odpowiedzieć na pytanie: samochód elektryczny
czy hybryda?

Rozwój elektromobilności

Hybrydy i samochody elektryczne to nowoczesne pojazdy, które obecnie w swojej ofercie ma niemal każdy producent samochodów. Rozwój elektromobilnościOpens an external link stanowi jeden z filarów działań legislacyjnych Unii Europejskiej zawartych w pakiecie „Fit for 55”. Przepisy uchwalone w maju 2023 r. mają na celu osiągnięcie neutralności klimatycznej całej wspólnoty do 2050 r., a już do 2030 r. planowane jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55% w porównaniu z rokiem 1990.

Na czym polega Fit for 55

Jednym z założeń pakietu transformacyjnego jest zakaz rejestracji nowych samochodów innych
niż bezemisyjneOpens an external link od 2035 r., co odbiło się szerokim echem w motoryzacyjnym świecie, choć do wdrożenia przepisów w życie zostało jeszcze sporo czasu.

Trudno nie zauważyć, że wpływ spalinowych aut osobowych i furgonetek na emisję dwutlenku węgla
jest znaczący. Już teraz jednak samochody hybrydowe i w pełni elektryczne przyczyniają się do ograniczenia obecności CO2 w atmosferze.

Napęd hybrydowy plug-in PHEV

Samochody hybrydowe PHEVOpens an external link (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) emitują znacznie mniejsze ilości CO2
w porównaniu do pojazdów spalinowych. Dzięki akumulatorom trakcyjnym hybrydy plug-in mogą pokonywać znaczne odległości, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej.

Auta PHEV z aktualnej oferty Volkswagena zapewniają bezemisyjnyOpens an external link zasięg, który wynosi ponad 50 km,
co w przypadku wielu kierowców w zupełności wystarczy do codziennej eksploatacji.

Napęd hybrydowy plug-in PHEV

Premiery hybrydowych Volkswagenów

Zbliżające się wielkimi krokami premiery nowych odsłon modeli Passat i Tiguan zostaną wyposażone
w najnowocześniejsze rozwiązania hybrydowe. Dzięki temu bezemisyjny zasięg tych samochodów będzie mógł sięgać nawet 100 km! Po wyczerpaniu energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze trakcyjnym, samochody PHEVOpens an external link kontynuują jazdę w trybie hybrydowym. Wtedy funkcję napędową spełnia silnik spalinowy, a jednostka elektryczna, z którą wspólnie tworzą układ hybrydowy, efektywnie wspiera jego pracę np. podczas przyspieszania czy ruszania z miejsca.

Jakie samochody phev są w ofercie Volkswagena

Napęd elektryczny BEV

Samochody w pełni elektryczne BEV (Battery Electric Vehicles) to pojazdy całkowicie bezemisyjneOpens an external link. Pojazdy tego typu wyposażone są w jeden lub więcej silników elektrycznych, które mogą napędzać koła przednie, tylne lub obie osie samochodów elektrycznych. Do zasilania jednostek napędowych służy wyłącznie energia elektryczna zgromadzona w akumulatorach trakcyjnychOpens an external link o znacznej pojemności. Samochody elektryczne Volkswagena charakteryzują się dużą mocą i bardzo dobrą dynamiką jazdy.

Samochody w pełni elektryczne BEV

Pojazd BEV - zasięg

Ograniczony zasięg samochodów elektrycznych to mit, który niestety wciąż krąży wśród osób zdystansowanych wobec pojazdów bezemisyjnychOpens an external link. W ciągu ostatnich lat technologia produkcji akumulatorów trakcyjnych używanych w samochodach elektrycznych uległa ogromnemu rozwojowi. Doskonale widać to w zasięgu oferowanym przez samochody elektryczne Volkswagena według najnowszej normy WLTP.

Najmniejszy model ID.3 w podstawowej wersji może pokonać nawet 429 km na jednym ładowaniu. Zasięg miejskiego SUV-a ID.4 wynosi do 533 km, a jeszcze większy model o tym samym nadwoziu, czyli ID.5 może przejechać z pełnymi akumulatorami trakcyjnymi do 545 km. Z kolei najnowsza elektryczna limuzyna ID.7
w wersji z bateriami o największej pojemności może pokonać nawet 700 km (prognozowany zasięg WLTP).

Jaki zasięg ma Volkswagen ID.5

Popularność samochodów z napędem elektrycznym w Polsce

Hybrydy plug-inOpens an external link oraz samochody w pełni elektryczne klasyfikowane są przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) jako pojazdy o napędzie elektrycznym. Organizacja, która zajmuje się m.in. popularyzacją ekologicznej motoryzacji, regularnie publikuje licznik elektromobilności. Wskazuje on liczbę zarejestrowanych w Polsce aut z ekologicznymi źródłami napędu i pozwala śledzić aktualne trendy w tym segmencie motoryzacyjnego rynku.

Czym jest licznik elektromobilności PSPA

Według danych PSPA z czerwca 2023 r. na polskich drogach porusza się ponad 80232 samochodów
z napędem elektrycznym, z czego 40780 szt. stanowią auta w pełni elektryczne, a 39452 pojazdy
to hybrydy plug-inOpens an external link. Optymizmem napawa także dynamika wzrostu liczby nowo zarejestrowanych
(nowych i używanych) aut z napędem elektrycznym.

W porównaniu do pierwszego półrocza 2022 r. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku 2023 zarejestrowano aż o 49% więcej aut w pełni elektrycznych oraz hybryd plug-in. Wszystko to oznacza,
że coraz więcej aut na polskich ulicach to ekologiczne pojazdy, które realnie ograniczają emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

Jaki wpływ na emisję CO2 ma motoryzacja

Hybryda typu plug-in prawie jak
samochód elektryczny

Samochody hybrydoweOpens an external link podobnie jak auta w pełni elektryczne mogą poruszać się w trybie bezemisyjnym. Funkcję tę posiadają także zwykłe auta hybrydowe, lecz o wiele większy zasięg „na prądzie” zapewniają hybrydy plug-in.

Wynika to z większej pojemności akumulatorów trakcyjnychOpens an external link oraz możliwości ich ładowania z sieci energetycznej. W efekcie zasięg bezemisyjny wszystkich Volkswagenów PHEV wynosi co najmniej 50 km,
a w nadchodzących nowych modelach zostanie on znacznie zwiększony. Zwykłe hybrydy pozbawione
są możliwości ładowania baterii ze źródeł zewnętrznych. W efekcie ich bezemisyjnyOpens an external link zasięg jest bardzo ograniczony i rzadko przekracza kilka kilometrów.

Ile wynosi zasięg bezemisyjny Volkswagenów PHEV

Zalety pojazdów hybrydowych

Silniki elektryczne stosowane w samochodach PHEVOpens an external link wspierają jednostki spalinowe podczas jazdy w trybie hybrydowym. Wówczas oba źródła napędu pracują wspólnie w celu zapewnienia najwyższego poziomu wydajności. Przekłada się to m.in. na o wiele niższe zużycie paliwa hybryd plug-in w porównaniu do aut spalinowych.

Ponadto auta PHEV marki Volkswagen wyposażone są w mocne układy hybrydowe, które zapewniają bardzo dobrą dynamikę. Podstawowy zespół napędowy legitymuje się mocą systemową 204 KM. Podobnie
jak w przypadku aut elektrycznych, reakcja na wduszenie pedału gazu jest natychmiastowa.

Jazda hybrydą plug-inOpens an external link w trybie elektrycznym to nie tylko brak emisji szkodliwych gazów cieplarnianych
i dynamiczne przyspieszanie. Podobnie jak w przypadku aut w pełni elektrycznych, samochody  PHEV również poruszają się niezwykle cicho. Brak hałasu towarzyszącego pracy silnika spalinowego przyczynia
się do poprawy komfortu życia ludzi oraz zwierząt zamieszkujących przydrożne tereny.

Gdzie można ładować pojazd hybrydowy plug-in

Różnice i podobieństwa w ładowaniu

Hybrydy plug-inOpens an external link podobnie jak auta w pełni elektryczne można ładować z zewnętrznych źródeł zasilania. Proces podłączania samochodu do sieci energetycznej w przypadku obu typów napędów jest analogiczny i bardzo prosty. Wystarczy podłączyć do gniazda ładowania pojazdu kabel, który przesyła prąd ze źródła energii elektrycznej. Na ogólnodostępnych stacjach często można skorzystać z zamontowanych na stałe przewodów. Niektóre punkty wymagają jednak podłączenia własnego kabla, więc warto zawsze mieć ze sobą przewód dostarczony wraz z samochodem.

Gdzie można ładować pojazd hybrydowy plug-in

Jak szybko naładować samochód w domu?

Akumulatory trakcyjneOpens an external link samochodów w pełni elektrycznych oraz hybryd PHEV można ładować praktycznie z każdego źródła prądu. W tym celu sprawdza się nawet zwykłe gniazdko, jednak należy liczyć się wówczas
z długim czasem potrzebnym do uzupełnienia baterii. Wynika to z niewielkiej mocy podstawowego źródła energii elektrycznej. Warto mieć też na uwadze, że czas ładowania akumulatorów zależy także
od ich pojemności.

Czym jest wallbox?

Szybkie i wydajne ładowanie samochodów elektrycznych i hybryd możliwe jest przy pomocy tzw. wallboxówOpens an external link. Są to nowoczesne urządzenia, które zapewniają moc ładowania aż do 11 kW. Pozwalają one znacznie skrócić czas potrzebny na uzupełnienie energii elektrycznej w akumulatorze trakcyjnym. Na przykład akumulator elektrycznego Volkswagena ID.5 o pojemności wynoszącej 77 kW naładuje się z mocą 135 kW,
od 5 do 80% w 29 minut.

Warto zauważyć, że w przypadku aut w pełni elektrycznych rzadko ładuje się zupełnie wyczerpany akumulator trakcyjny, który stanowi jedyne źródło zasilania jednostki napędowej. Kierowcy hybryd plug-in mogą z kolei całkowicie wykorzystywać energię elektryczną dzięki możliwości kontynuowania podróży na silniku spalinowym.

Czym jest wallbox

Szybkie ładowanie na
ogólnodostępnych stacjach.

Samochody z napędem elektrycznym można najszybciej naładować na ogólnodostępnych stacjach. Najnowszej generacji urządzenia dostarczają energię elektryczną z mocą nawet 350 kW. Najszybsze ładowarki potrafią naładować do pełna akumulatory trakcyjneOpens an external link nawet w kilkanaście minut. Technologia ta jest stale rozwijana, więc w niedalekiej przyszłości czas ładowania elektryków zapewne ulegnie jeszcze skróceniu.

Jak szybko można naładować akumulator na stacji

Rozwój sieci ładowania w Polsce

Należy zauważyć, że sieć ogólnodostępnych stacji do ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce wciąż jest niewielka, a największe skupienia tego typu punktów znajdują się w dużych miastach i w okolicach głównych szlaków komunikacyjnych.

Sytuacja powinna ulec zmianie w najbliższych latach m.in. dzięki znowelizowanym przepisom, które nakładają obowiązek umieszczenia ogólnodostępnych ładowarekOpens an external link w odległościach nie większych niż co 60 km
w terminie do 2026 r. Obecnie hybryda plug-in może stanowić praktyczniejszy wybór dla kierowców pokonujących duże dystanse lub mieszkających w miejscach z ograniczonym dostępem do stacji ładowania.

Ile stacji do ładowania pojazdów elektrycznych jest w Polsce

Przewaga hybrydy nad samochodem
spalinowym

Hybrydy plug-inOpens an external link bywają nazywane pomostem łączącym nowoczesną elektromobilność z tradycyjną motoryzacją. Jedną z kluczowych korzyści przemawiających za samochodami PHEV jest znacznie niższe zużycie paliwa niż w autach spalinowych. Podczas jazdy w cyklu mieszanym WLTP hybrydowy Arteon eHybrid może zużyć tylko 1,1 l/100 km. Stanowi to wartość nieosiągalną dla silników spalinowych. Dla porównania Volkswagen Arteon 1,5 TSI z 7-biegową przekładnią DSG zużywa w cyklu mieszanym WLTP 6,2 l/100 km.

Hybrydowy Volkswagen Arteon eHybrid

Zawsze, gdy akumulator trakcyjny hybrydy plug-in Volkswagena jest naładowany, pojazd rusza „na prądzie”. Uruchomienie układu napędowego odbywa się wtedy bez drgań towarzyszących pracy rozrusznika silnika spalinowego. Podobnie podczas oczekiwania na zielone światło lub stania w korku – układ napędowy auta PHEVOpens an external link uruchamia się bezszelestnie. Łagodny rozruch stanowi cechę spotykaną także w Volkswagenach
z układem mild hybrid MHEV, w których rozrusznik został zintegrowany z układem elektrycznym o napięciu 48V.

Samochody hybrydowe plug-in emitują znacznie mniej dwutlenku węgla od spalinowych odpowiedników. Volkswagen Arteon z silnikiem benzynowym 1,5 TSI generuje od 141 g CO2 na każdy przejechany kilometr
w zależności od rodzaju jednostki napędowej. Ten sam model w wersji eHybrid emituje jedynie od 25 g CO2/km.

Konieczność redukcji emisji gazów cieplarnianych skłania władze wielu europejskich miast do ograniczania możliwości wjazdu pojazdami spalinowymi. Korzystając z hybryd plug-in można natomiast poruszać
się po centrach miast w bezemisyjnyOpens an external link sposób, a ewentualne zakazy wjazdu nie będą obejmować tego typu pojazdów jeszcze przez wiele lat.

Czy hybrydą plug-in można wjechać do centrum miasta

Sprawdź dostępne od ręki

Może Cię również zainteresować:

Samochody hybrydowe
typu plug-in

Mity o samochodach elektrycznych

Silnik hybrydowy na widelcu

Samochody elektryczne - perspektywy rozwoju rynku w Polsce

Ceny samochodów
hybrydowych plug-in

Wyprzedzić przyszłość: ID. Vizzion

Może Cię również zainteresować:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego