Kobieta stoi przed czerwonym VW ID.4 GTX.

Baterie: energooszczędnie w przyszłość

Kilka interesujących faktów dotyczących baterii:

  • produkcja ogniw akumulatorowych ma duży udział w emisji CO2 samochodu elektrycznego,
  • zielona energia odgrywa główną rolę w minimalizacji emisji CO2 samochodu elektrycznego przez cały jego cykl życia,
  • tworząc własne laboratorium, w przyszłości także częściowo własną produkcję baterii i linię do recyklingu, koncern Volkswagen konsekwentnie pracuje nad zmniejszeniem negatywnego wpływu baterii wysokonapięciowych na środowisko. 

Zużycie energii przy produkcji

Elektromobilność jest ekologiczna, gdyż silniki samochodów elektrycznychOpens an external link są  znacznie bardziej efektywne energetycznie niż spalinowe, podczas jazdy nie emitują lokalnie CO2 i – co pokazuje bilans ekologiczny uwzględniający produkcję – przy przebiegu 200 tys. kilometrów emitują łącznie znacznie mniej CO2 niż porównywalne auta z silnikami spalinowymi.

Jednak prawdą jest, że produkcja samego samochodu elektrycznego powoduje wyższe emisje CO2 niż produkcja samochodu z silnikiem spalinowym. Szczególnie dużo energii zużywa produkcja ogniw dla akumulatorów litowo-jonowych. Między innymi wynika to z faktu, że materiały, które są nakładane na folię nośną w stanie płynnym, wymagają energochłonnego suszenia.

--:--

Zrównoważone zaopatrzenie w energię

Celem Volkswagena jest uniknięcie lub redukcja emisji CO2 przez cały cykl życia samochodów. Centralną rolę odgrywa przy tym zielona energia, zarówno we własnych zakładach produkcyjnych, jak i u dostawców.

Na przykład zakład Volkswagena w Zwickau wykorzystuje certyfikowaną zieloną energię, pochodzącą między innymi z elektrowni wodnych. Pozwala to na zaoszczędzenie 106 tys. ton CO2 rocznie. Także nowa fabryka ogniw akumulatorowych SalzGiga w Salzgitter, która ma rozpocząć produkcję w 2025 roku, będzie zasilana w 100 procentach z odnawialnych źródeł energii. Każdy partner, który obecnie produkuje baterie dla koncernu w Europie, jest zobowiązany umową do stosowania energii odnawialnej przy produkcji. Volkswagen pracuje razem z dostawcami nad nowymi rozwiązaniami, które doprowadzą do dalszej redukcji emisji CO2 przy produkcji baterii. Określone zostaną górne granice CO2 wiążące producentów każdego podzespołu, które spowodują zwiększenie wykorzystania zielonej energii także przez dalszych dostawców (przede wszystkim przez dostawców anod i katod).

Ponadto koncern analizuje wytwarzanie materiałów pierwotnych, takich jak aluminium, które również pochłania wiele energii. Także tutaj wykorzystywanie zielonej energii i intensyfikacja stosowania materiałów w recyklingu przyczyniają się do minimalizacji śladu węglowego.

Więcej informacji o zakładzie w Zwickau.Opens an external link

Badania, rozwój, recykling

W Salzgitter powstaje teraz nie tylko pierwszy zakład koncernu produkujący ogniwa akumulatorowe, lecz również prowadzone są intensywne prace badawcze i rozwojowe nad bateriami – we wrześniu 2021 roku koncern Volkswagen otworzył w Salzgitter supernowoczesne centrum laboratoryjne.

W Salzgitter będą powstawały innowacyjne rozwiązania dla obecnych i przyszłych baterii.

To ważny strategicznie krok, którym koncern umocnił swoje kompetencje w dziedzinie baterii – serca samochodu elektrycznego.

Ponadto na początku 2021 roku w Salzgitter zaczęła działać pilotażowa linia do innowacyjnego i przyjaznego dla środowiska recyklingu akumulatorów. Celem jest osiągnięcie obiegu materiałów z ponad 90-procentowym udziałem surowców z recyklingu. Know-how Volkswagena w zakresie rozwoju, produkcji i recyklingu sprawia, że zakład Salzgitter staje się wiodącym centrum baterii w Europie.

Ilustracja: trzy elektryczne Volkswageny jadą przez pejzaż z farmami wiatrowymi i fotowoltaicznymi.

Spojrzenie w przyszłość

Od 2025 w Salzgitter produkowane będą zunifikowane ogniwa dla marek wolumenowych. Ogniwo to będzie mogło być montowane w wielu modelach samochodów i pozwala stosować różne składy chemiczne – mogą to być akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe lub baterie z wysoką zawartością manganu.

W dłuższej perspektywie rozwój będzie zmierzał z pewnością w kierunku ogniw ze stałym elektrolitem. Ogniwa te pod wieloma względami przewyższają baterie litowo-jonowe. Między innymi przy takiej samej gęstości energii mogą być znacznie mniejsze i lżejsze, co pozytywnie wpływa na zasięg i masę auta. Kolejną zaletą jest możliwość szybszego ładowania.

Volkswagen zaangażował się w amerykański start-up QuantumScape, który jest pionierem tej technologii. Według informacji podanych przez przedsiębiorstwo, baterie ze stałym elektrolitem będą mogły być produkowane seryjnie już w niedalekiej przyszłości – w 2025 lub 2026 roku.

Więcej informacji o bateriach ze stałym elektrolitem.Opens an external link

Chcesz umówić się na jazdę próbną lub skonfigurować auto? Przejdź do naszych modeli ID.

Chcesz umówić się na jazdę próbną lub skonfigurować auto? Przejdź do naszych modeli ID.

Chcesz poznać bliżej nasze elektryczne modele ID.? Umów się na jazdę próbną z najbliższym dealerem Volkswagena lub skorzystaj z naszego konfiguratora online, by skonfigurować swojego wymarzonego ID.

Umów się na jazdę próbną.Opens an external link

Skonfiguruj.Opens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego