Światowa premiera z okazji 50-lecia modelu: nowy Golf jest bardziej atrakcyjny, inteligentny i wydajny

Światowa premiera z okazji 50-lecia modelu: nowy Golf jest bardziej atrakcyjny, inteligentny i wydajny

24.01.2024
  • Nowy system infotainment i oprogramowanie: zmodernizowany Golf będzie wyposażony w system nowej generacji z szybkim procesorem, intuicyjną obsługą, a w opcji także z inteligentnym asystentem głosowym IDA, zintegrowanym z ChatGPT
  • Nowa hybryda plug-in: auto będzie mogło pokonać ok. 100 km na silniku elektrycznym, a łączny zasięg wyniesie ok. 1000 km, atutem jest możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 50 kW
  • Zmieniony także z zewnątrz: z przodu ostrzejsze linie, w tylnych lampach pojawiła się trójwymiarowa grafika, a przedni znaczek jest po raz pierwszy w tym modelu podświetlany
  • Pierwszy Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu 50 lat temu, od tamtej pory na całym świecie sprzedano łącznie ponad 37 milionów egzemplarzy

Golf obchodzi w tym roku swoje 50. urodziny, z tej okazji Volkswagen wprowadza na rynek zmodernizowaną wersję swojego bestsellera. Klienci będą mogli zamówić nowy model już za kilka tygodni. Nowy Golf imponuje systemem infotainment nowej generacji, bardziej intuicyjną obsługą, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu, a także wydajnymi układami napędowymi. Wśród nich znajdą się hybrydy plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym zwiększonym do ok. 100 kilometrów. Ponadto z przodu pojawi się – po raz pierwszy w Golfie – podświetlane logo Volkswagena.

„Golf jest sercem marki Volkswagen już od pół wieku, oferując przystępną cenowo mobilność na najwyższym poziomie technicznym. To jest dokładnie to, na czym opieramy się teraz na nowym etapie ewolucji – z jeszcze wyższą wydajnością, komfortem i jakością oraz nową koncepcją obsługi. W nowym Golfie można znaleźć to, co najlepsze” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe.

„Golf to od pół wieku historia sukcesu. Auto reprezentuje markę Volkswagen jak żaden inny model. To samochód dla wszystkich pokoleń. I tak jest od 1974 roku. Dzięki ciągłemu rozwojowi technicznemu nowego Golfa dopisujemy kolejny rozdział do tej historii” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Odświeżony przód i tył oraz nowy design świateł. Nowego Golfa i nowego Golfa Varianta będzie można rozpoznać po zmienionym, bardziej agresywnym przodzie. Charakterystyczne elementy wizualne obejmują logo Volkswagena, które po raz pierwszy w Golfie jest podświetlane, oraz nowe matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, których elementem są światła drogowe o zasięgu ok. 500 m. Nowy wygląd mają również tylne światła LED IQ.LIGHT 3D w obu wersjach nadwozia – hatchback i kombi.

Nowy system infotainment i integracja z ChatGPT. Zmodernizowany Golf wyróżnia się nowo opracowanym, intuicyjnym systemem infotainment z wolnostojącym ekranem dotykowym o przekątnej ekranu do 12,9 cala (standard począwszy od wersji Life). U jego podstawy znajdują się zoptymalizowane ergonomicznie i podświetlane dotykowe slidery do regulacji temperatury i głośności.

Ulepszona kierownica wielofunkcyjna i nowy asystent głosowy IDA. Opcjonalny asystent głosowy IDA może być używany nie tylko do sterowania funkcjami takimi jak klimatyzacja, telefon czy system nawigacji, lecz także do uzyskiwania dostępu do informacji online ze wszystkich możliwych dziedzin – od prognozy pogody po pytania z wiedzy ogólnej. W przyszłości Golf będzie miał na pokładzie najnowszą generację systemu infotainment. Zintegruje on oparty na sztucznej inteligencji chatbocie ChatGPT z asystentem głosowym IDA. Funkcja ta, zaprezentowana na targach CES w Las Vegas na początku stycznia, może płynnie uzyskiwać dostęp do stale rosnącej bazy danych sztucznej inteligencji. Pasażerowie mogą wchodzić w interakcje z samochodem za pomocą komend głosowych i odsłuchiwać znalezione podczas podróży treści.

Łatwiejsze parkowanie dzięki nowym systemom wspomagania. Manewrowanie nowym Golfem i nowym Golfem Variantem ułatwiają nowe systemy wspomagające, takie jak ulepszony, opcjonalny Park Assist Plus. Podczas przejeżdżania obok miejsca parkingowego wykrywa on, czy miejsce (równoległe lub w zatoce) jest wystarczająco duże i może rozpocząć procedurę parkowania. System przejmuje kierowanie pojazdem, a także przyspieszanie i hamowanie. Kierowca musi jedynie monitorować proces parkowania. Ponadto, po raz pierwszy w Golfie, będzie dostępny opcjonalny asystent parkowania Park Assist Pro, umożliwiający kierowcy wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego za pomocą aplikacji w smartfonie. Pojazd można zdalnie wyprowadzić z miejsca parkingowego, na przykład jeśli jest ono bardzo wąskie. Kolejną nowością jest system Area View – dzięki czterem kamerom powstaje widok 360o dookoła samochodu, który jest wyświetlany na ekranie systemu infotainment. Ułatwia to m.in. dostrzeżenie krawężników i oznaczeń miejsc parkingowych.

Nowa gama układów napędowych. Nowe zespoły hybrydowe typu plug-in w zmodernizowanym Golfie mają zwiększoną moc i wydłużony do ok. 100 km zasięg na silniku elektrycznym, a dodatkowo są wyposażone w funkcję szybkiego ładowania prądem stałym. Z kolei wydajne silniki mild hybrid są świetnym wyborem dla kierowców, którzy nie dysponują dostępem do gniazdka w miejscu parkowania. W sumie do wyboru będzie dziewięć różnych odmian – miękka hybryda eTSI, hybryda plug-in (eHybrid i GTE), turbodoładowane silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI). Golf GTI stał się jeszcze bardziej sportowy dzięki mocy zwiększonej w porównaniu do poprzednika.

50 lat Golfa – historia bestsellera
Pierwszy egzemplarz Golfa zjechał z taśmy w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu pod koniec marca 1974 roku. Oficjalna premiera odbyła się w maju tego samego roku. Wcześniej, przez dziesięciolecia, markę Volkswagen kształtował Garbus, a co za tym idzie chłodzony powietrzem silnik umieszczony z tyłu, napędzający tylne koła. Na początku lat 70. pierwszy Golf, podobnie jak Passat, Scirocco i Polo, zapoczątkował nową erę: chłodzonego cieczą silnika montowanego poprzecznie z przodu i napędu na przednie koła. Nowoczesna i bezpieczna koncepcja układu napędowego, duża uniwersalność dzięki unoszonej tylnej klapie i składanemu oparciu tylnej kanapy oraz design były tak przekonujące, że już w październiku 1976 roku z taśmy zjechał milionowy Golf.

Ale to był dopiero początek: w siedmiu kolejnych generacjach to właśnie Golf zapewniał wszystkim przystępną cenowo mobilność i zaawansowane technologie. Na przestrzeni pięciu dekad w Golfie pojawiały się takie rozwiązania jak katalizator, wydajne silniki, a także systemy zwiększające bezpieczeństwo, jak ABS, zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, poduszki powietrzne czy napęd na wszystkie koła. Tajemnica sukcesu Golfa tkwi również w tym, że projektanci przenieśli DNA pierwszej generacji do jej następców, kultywując tym samym klasyczny design Golfa.

Komfort, jakość i innowacyjne systemy wspomagające zyskiwały na znaczeniu z każdą generacją i do dziś wyznaczają standardy. W ciągu ostatnich 50 lat Golf stał się zaawansowaną technologicznie kompaktową klasą samą dla siebie – zaledwie po kilku latach od uruchomienia produkcji segment C zaczął być nazywany „klasą Golfa”. Model ten zdobył niezliczoną liczbę nagród i wygrał wiele testów porównawczych w kraju i za granicą. Później pojawiły się różne pochodne, takie jak Variant, Cabriolet i Sportsvan, elektryczny e-Golf i sportowe modele oznaczone literami GTI, GTD, GTE oraz flagowy Golf R, które także bardzo szybko zyskały uznanie klientów. Golf był jednym z pierwszych samochodów w segmencie, który oferował wspomaganie prowadzenia za pośrednictwem systemu Travel Assist. Kolejną innowacją w Golfie był debiut technologii Car2X, która może z wyprzedzeniem ostrzegać o zagrożeniach.

Do tej pory sprzedano ponad 37 milionów Golfów ośmiu generacji. Golf jest filarem linii produktowej marki Volkswagen i tak będzie także z ósmą generacją po modernizacji – dzięki zwiększonej wydajności, wysokiemu komfortowi i jakości oraz inteligentnej koncepcji obsługi.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego