Komfortowe podróże Volkswagenem ID.7 dzięki fotelom ergoActive

Komfortowe podróże Volkswagenem ID.7 dzięki fotelom ergoActive

25.09.2023
  • nowa generacja foteli z funkcją masażu, który może obejmować – po raz pierwszy –grupy mięśni kręgosłupa i miednicy
  • funkcja automatycznej klimatyzacji w fotelach analizuje temperaturę i poziom wilgotności i na podstawie tych danych samoczynnie dostosowuje ustawienia i tworzy komfortowy klimat
  • fotele ergoActive opracowano we współpracy z niemiecką Kampanią na rzecz Zdrowszych Pleców (AGR)

Wysoki komfort podróżowania był jednym z najważniejszych celów podczas opracowywania modelu ID.7, pierwszego elektrycznego Volkswagena wyższej klasy średniej. Nowe, opcjonalne fotele ergoActive, które uzyskały certyfikat niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowszych Pleców (AGR), w znaczący sposób przyczyniają się do podniesienia komfortu podczas jazdy. Nowe przednie fotele łączą komfort z innowacyjnymi funkcjami masażu, automatyczną klimatyzacją i pozwalają zadbać także o mięśnie kręgosłupa i miednicy.

Podczas projektowania nowej generacji foteli dla ID.7 inżynierowie Volkswagena współpracowali z ekspertami z niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowszych Pleców (AGR). We współpracy ze ortopedami, fizjoterapeutami i naukowcami z AGR, udało im się stworzyć pierwsze fotele Volkswagena, które aktywują także mięśnie miednicy i kręgosłupa. Oprócz używanych do masażu 10 poduszek powietrznych w oparciach, jest to osiągane dzięki dwóm poduszkom powietrznym w siedzisku. Poduszki te działają naprzemiennie i – w połączeniu z funkcją masażu – mogą złagodzić napięcie w mięśniach i umożliwią komfortowe podróżowanie na dalekich trasach.

„Naprzemienne działanie poduszek w siedzisku powoduje ruchy miednicy i lekki obrót kręgosłupa, który jest dodatkowo wspierany przez poduszki powietrzne w oparciu. Te niewielkie ruchy rozciągają się aż do kręgosłupa szyjnego. Zapobiegają narastaniu napięcia i mogą nawet zwiększyć koncentrację kierowcy” – powiedział Ulrich Kuhnt, konsultant AGR. Zdaniem eksperta, w dłuższej perspektywie skorzystają na tym również pasażerowie pojazdu.

Nowe fotele w ID.7 wyznaczają nowe standardy w klasie wyższej średniej. Oprócz funkcji aktywacji miednicy, nowe fotele ergoActive oferują również pneumatyczny masaż, co pomaga rozluźnić i aktywować mięśnie pleców. Służą do tego dwa rzędy poduszek powietrznych, w każdym z nich jest ich pięć. Specjalne sekwencje programów, trwające od 10 do 30 minut, umożliwiają dostosowanie funkcji masażu do potrzeb użytkownika. Elektryczna 12-kierunkowa regulacja fotela i ręczna dwukierunkowa regulacja głębokości siedziska z podparciem ud pomagają pasażerom siedzącym z przodu znaleźć preferowaną pozycję. Funkcja pamięci umożliwia również zapisanie pozycji.

Fotele pomagają czuć się świeżo podczas podróży. Fotele ergoActive oferują również funkcję klimatyzacji, która jest sterowana oddzielnie dla siedziska i oparcia. Połączenie tych dwóch funkcji sprawia, że po raz pierwszy każdy fotel może mieć temperaturę idealnie dopasowaną do preferencji użytkownika. Temperatura i poziom wilgotności są mierzone na bieżąco i porównywane z innymi czynnikami związanymi z klimatem i preferowanymi ustawieniami. Informacje te są następnie wykorzystywane do obliczenia i ustawienia indywidualnego optymalnego klimatu. Oprócz trybu automatycznego, użytkownicy mogą również wybrać jeden z trzech inteligentnych programów: ciepły, suchy lub chłodny. Funkcja ogrzewania i klimatyzacji foteli to kolejny element, który może wpłynąć na poprawę samopoczucia pasażerów. Fotele zużywają przy tym mniej energii niż do regulacji temperatury w całym wnętrzu pojazdu.

Łatwe sterowanie funkcjami. Fotelami ergoActive można sterować na różne sposoby: bezpośrednio, za pomocą przycisków na fotelu lub z wykorzystaniem wyświetlacza systemu infotainment, gdzie można łatwo uzyskać dostęp do programów dla foteli ergoActive. W drugim rzędzie siedzeń w ID.7 dostępne są trzy ustawienia podgrzewania siedzisk i oparć. Funkcja ta jest obsługiwana za pomocą przycisków na konsoli środkowej.

Fotele to element opcjonalnego pakietu wyposażenia Plus. Dzięki opcjonalnym, przejrzyście zaprojektowanym pakietom wyposażenia, ID.7 jest szczególnie łatwy w konfiguracji. Fotele ergoActive w ID.7 są częścią opcjonalnego pakietu Plus, który kosztuje w Niemczech 4450 euro. Pakiet Plus obejmuje również takie elementy, jak system nagłośnienia Harman Kardon (ze wzmacniaczem o mocy 700 W i 14 wysokiej klasy głośnikami, w tym przednim głośnikiem centralnym oraz subwooferem w bagażniku), a także system oświetlenia ambientowego w 30 różnych kolorach.

 

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego