Nowy Volkswagen Passat przenosi komfort podróżowania i obsługi na nowy poziom

Nowy Volkswagen Passat przenosi komfort podróżowania i obsługi na nowy poziom

21.12.2023
  • Nowa generacja Passata zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki przestronnemu wnętrzu, skutecznemu wygłuszeniu, nowym siedzeniom i opcjonalnemu zawieszeniu DCC Pro
  • Nowy Passat znacząco urósł w porównaniu do poprzednika – jest dłuższy o 144 mm, a rozstaw osi wydłużono o 50 mm
  • Nowa deska rozdzielcza z dwoma dużymi wyświetlaczami i uproszczonym zgodnie ze wskazówkami użytkowników menu zapewnia wygodną obsługę

Nowy Passat to połączenie dużej przestrzeni, starannego wykończenia przy użyciu materiałów wysokiej jakości, przyjemnych w dotyku elementów i wysokiej funkcjonalności, bardzo wygodnych foteli i świetnego wygłuszenia. Wszystko to składa się na samochód wręcz stworzony do dalekich podróży. Wraz z nową generacją swojego bestsellera, Volkswagen po raz kolejny ma w swojej ofercie auto, które pod wieloma względami wykracza poza swój segment.

Nowy Volkswagen Passat wyraźnie się zmienił w porównaniu do poprzednika. I nie chodzi tylko o stylizację, lecz także m.in. o gabaryty. Znacząco wydłużono rozstaw osi (o 50 mm, do 2841 mm), w nieco mniejszym stopniu auto urosło na szerokość (+20 mm – do 1852 mm). Ale największe wrażenie robi długość – Passat dziewiątej generacji mierzy 4917 mm, o 144 mm więcej niż poprzednik. Większe gabaryty przekładają się na większą przestrzeń dla pasażerów, co z pewnością wpłynie na poprawę wygody podróżowania. Szczególnie wysoki komfort jazdy w doskonale wyciszonym nadwoziu będzie w odmianach z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem DCC Pro i nowymi fotelami ergoActive z pneumatycznym masażem.

Nowe fotele ergoActive z funkcją masażu i klimatyzacji. Opcjonalnie Passat Variant będzie dostępny z nowymi przednimi fotelami ergoActive. Są one wyposażone w elektryczną regulację (do 14 kierunków w zależności od modelu i wyposażenia), a także funkcje masażu i klimatyzacji. Cechy charakterystyczne: pneumatyczna 4-kierunkowa regulacja odcinka lędźwiowego i pneumatyczny 3-komorowy masaż lub 10-komorowy masaż punktowy w oparciach siedzeń, w zależności od wyposażenia. Posiadają one również funkcję podgrzewania i wentylacji. Na szczycie gamy są fotele skórzane z wentylacją. Oprócz indywidualnych trybów, kierowca i pasażer z przodu mogą aktywować tryb automatyczny; czujniki temperatury i wilgotności w fotelach wykrywają potrzebę chłodzenia i/lub ogrzewania i odpowiednio ustawią klimatyzację.

Zawieszenie sterowane elektronicznie. Wykorzystana w nowym Passacie platforma MQB evo umożliwia zastosowanie nowej generacji adaptacyjnego zawieszenia – DCC Pro. Sprawia ono, że charakterystyka prowadzenia jest bardziej neutralna i stabilna, a auto prowadzi się niezwykle precyzyjnie. Na poprawę właściwości jezdnych ma również wpływ czterowahaczowe tylne zawieszenie, zmodyfikowane ustawienia elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, a także nowe stabilizatory i amortyzatory.

Główne funkcje systemu DCC. W przypadku nowego systemu DCC i jego poprzedniej generacji jedno się nie zmieniło: aktywne sterowanie amortyzatorami nieustannie reaguje na stan nawierzchni, a także na sytuację na drodze, biorąc pod uwagę takie parametry, jak kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie jest obliczane w ułamku sekundy i regulowane na amortyzatorach dla każdego koła. Kierowca ma również możliwość indywidualnego ustawienia DCC od bardzo komfortowego do bardzo sportowego. Adaptacyjne zawieszenie zawsze zapewnia optymalny komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne.

DCC Pro w szczegółach. Nowy system DCC Pro jeszcze bardziej niż poprzednik poprawia komfort jazdy. W odróżnieniu od systemu DCC z amortyzatorami 1-zaworowymi, amortyzatory nowego DCC Pro są wyposażone w dwa zawory, dzięki czemu reagują szybciej i bardziej precyzyjnie, co pozwala uzyskać optymalne właściwości jezdne. Do tej pory amortyzatory dwuzaworowe były stosowane tylko w połączeniu z osiami wielowahaczowymi w klasie luksusowej; integracja z kolumnami MacPhersona jest nowością. Nowy adaptacyjny system zawieszenia DCC Pro znacznie zwiększa rozpiętość charakterystyki podwozia – od dynamiki po komfort. W połączeniu z nim kierowca doświadcza bardzo przyjemnej i bezpiecznej jazdy nawet na złej nawierzchni. Redukując wstrząsy, uzyskano jednocześnie precyzyjne poziomowanie nadwozia.

Nowy wyświetlacz head-up i Digital Cockpit. O komfort kierowcy dbają także wyświetlacz head-up, opracowany specjalnie do nowego Passata i wyświetlacz Digital Cockpit. Wyświetla on najważniejsze dla kierowcy informacje przez przednią szybę w wirtualnej przestrzeni przed pojazdem. Wcześniej stosowano prostszy wyświetlacz head-up z wysuwaną powierzchnią projekcyjną. Ponadto Passat, jak wszystkie najnowsze modele zbudowane na platformie MQB evo, jest standardowo wyposażony w cyfrowe instrumenty pokładowe Digital Cockpit. Ich grafika została przeprojektowana, a zakres funkcji – rozszerzony. Za pomocą odpowiednich przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej kierowca może wywołać różne podstawowe konfiguracje graficzne (widoki), którym z kolei można indywidualnie przypisać ulubione funkcje.

Intuicyjna obsługa systemu infotainment. Komfort jazdy to także wygodny w obsłudze system infotainment. Jego menu w nowym Passacie opracowano w taki sposób, by obsługa była jak najwygodniejsza. Konstruktorzy wzięli tu pod uwagę także oczekiwania użytkowników. W standardzie wyświetlacz systemu infotainment ma przekątną 12,9 cala. Opcjonalnie dostępny jest ekran o przekątnej 15 cali. Wiele ustawień systemu będzie można zmieniać za pomocą nowego systemu obsługi głosowej IDA. Digital Cockpit, czyli wyświetlacz za kierownicą ma przekątną 10,25 cala. Dzięki nowej powłoce antyrefleksyjnej kokpit może być zintegrowany z deską rozdzielczą, bo zbędny jest daszek, chroniący przed odblaskami światła.
Nowy system infotainament ma przeprojektowaną grafikę, strukturę i menu. Wyświetlacz podzielono na dwa paski dotykowe – górny i dolny – oraz ekran główny. Górny pasek i ekran główny można zaprogramować w taki sposób, by zapisać tam ulubione funkcje kierowcy. Kierowca może wywołać wszystkie funkcje w postaci aplikacji na ekranie głównym, a indywidualnie skonfigurowany górny pasek i statyczny dolny pasek pozostają na wyświetlaczu na stałe. To znacznie upraszcza obsługę. Pod wyświetlaczem systemu infotainment znajdują się podświetlane suwaki dotykowe – służą one do ustawiania takich funkcji jak temperatura i głośność.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego