Grupa Volkswagen inwestuje w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych

  • Od 2019 do 2023 roku Grupa Volkswagen zainwestuje 30 miliardów Euro w elektromobilność 
  • Do 2028 roku koncern wprowadzi na rynek ponad 70 modeli z napędem elektrycznym, a do roku 2025 r. uruchomi w Europie łącznie ok. 36 000 punktów ładowania
  • Do końca przyszłego roku przy salonach Grupy Volkswagen w Polsce dostępnych będzie 350 publicznych ładowarek, część z nich już funkcjonuje
  • Publicznie dostępna ładowarka o mocy 50 kW przy salonach Ignaszak marek Volkswagen i Audi w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych
  • Na terenie Volkswagen Group Polska trwa budowa 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy
  • Marka Porsche, w ramach projektu Porsche Destination Charging, do końca tego roku wspólnie z 32 partnerami (głownie hotelami), zainstaluje w Polsce 64 ładowarki o mocy 11 kW

Poznań, 23. września 2019 – Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. „Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. Do 2025 r. koncern zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy, niektóre z nich już działają. Ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych. Ponadto na terenie Volkswagen Group Polska instalowanych jest aktualnie 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy. Spółka korzysta tylko i wyłącznie z zielonej energii, także ładowarki będą nią zasilane.

Grupa Volkswagen prowadzi największą inicjatywę elektryfikacji w historii przemysłu motoryzacyjnego. „Wraz z modułową platformą MEB dla samochodów elektrycznych, opracowaliśmy architekturę, która jest unikalnym rozwiązaniem w branży. Jeszcze przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego we Frankfurcie, gdzie po raz pierwszy został zaprezentowany Volkswagen ID.3 osiągnęliśmy nasz cel, jakim było zebranie 30 000 rezerwacji na ten model. Sukces ten potwierdza, że ID.3 trafia na rynek w idealnym momencie. Coraz więcej kierowców stawia na elektromobilność” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

Według Grupy Volkswagen wraz z rosnącą ofertą samochodów elektrycznych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców, intensywnie rozwijana  musi być infrastruktura ładowania.

Z badań wynika, że 50 procent sesji ładowania samochodów elektrycznych odbywa się w domu. Jest to najwygodniejszy oraz najtańszy sposób uzupełniania energii – samochód elektryczny może zostać w pełni naładowany w porze nocnej, kiedy jego właściciel odpoczywa. 20 procent sesji ładowania ma miejsce na terenie zakładów pracy, 25 procent odbywa się w przestrzeni miejskiej, a 5 procent na drogach krajowych oraz autostradach. Mimo mniejszego udziału w ogólnej liczbie sesji, publicznie dostępne stacje ładowania, tak w miastach, jak i przy głównych drogach, pełnią niezwykle ważną rolę dla rozwoju elektromobilności – to właśnie dzięki nim kierowcy samochodów elektrycznych są w stanie odbywać dalekie podróże.

Inwestycje Grupy Volkswagen w infrastrukturę

Volkswagen ułatwia poruszanie się po Europie pojazdami elektrycznym, między innymi dzięki zaangażowaniu w joint venture IONITY. Spółka do 2020 r. wybuduje ultraszybkie stacje ładowania HPC w 400 europejskich lokalizacjach. W skład sieci IONITY wejdzie 2 400 punktów ładowania o mocy do 350 kW, znacząco skracających czas uzupełniania energii w samochodach elektrycznych nowej generacji. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza podczas pokonywania długich tras. Stacje IONITY zostaną docelowo rozlokowane co 120 km. Powstaną również w Polsce – w 12 lokalizacjach przy autostradach A1, A2 i A4.

Rozwój sieci ładowania w Polsce

Grupa Volkswagen przykłada dużą wagę do rozbudowy stacji ładowania również w Polsce, gdzie wraz z dealerami udostępni 350 publicznych ładowarek do końca przyszłego roku. Według „Licznika elektromobilności” uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec sierpnia 2019 r. w Polsce funkcjonowało 888 ogólnodostępnych stacji ładowania, przekładających się na 1611 punktów. Inwestycja Grupy Volkswagen, będzie zatem stanowiła bardzo istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury. Warto podkreślić, że niektóre z ładowarek już funkcjonują i korzystają z zielonej energii. Przed salonami marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu dostępna jest ładowarka o mocy 50 kW. Na dachu budynku zainstalowana jest instalacja fotowoltaiczna, system dysponuje dużym potencjałem, zasila ładowarkę, ponadto zabezpiecza połowę energii zużywanej przez cały obiekt w ciągu roku. Panele produkują rocznie 50 MWh energii, pozwalając zaoszczędzić 38 tysięcy kg CO2. „Jesteśmy rodzinną firmą, w której już teraz pracuje drugie pokolenie. Myśląc o przyszłości, inwestycje w zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych traktujemy jako swój obowiązek. Dlatego także do zagadnienia elektromobilności podchodzimy w kompleksowy sposób. Oferowane w naszym salonie samochody elektryczne zasilamy zieloną energią. Instalacja generuje w ciągu roku energię pozwalającą na przejechanie autem elektrycznym 300 000 kilometrów.” – mówi Michał Ignaszak, właściciel salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Użytkowe, Škoda i Audi w Kaliszu.

Firma Ignaszak w Kaliszu wyznacza standardy na polskim rynku, jest przykładem wartym naśladowania. Wyróżniającą się inwestycję na terenie swojej spółki prowadzi także Volkswagen Group Polska. Spółka aktualnie instaluje w swojej siedzibie 25 ładowarek z 34 punktami ładowania, które niebawem zostaną udostępnione zarówno pracownikom jak i gościom. Co istotne, ładowarki będą zasilane zieloną energią, pochodzącą ze źródeł odnawialnych. „Szybki rozwój stacji ładowania jest konieczny ze względu na rosnącą liczbę samochodów elektrycznych w naszej firmie. Dużą wagę przykładamy do ochrony środowiska, dlatego elektryczne auta Volkswagena, Audi czy Porsche są nie tylko produkowane w sposób neutralny pod względem CO2, ale w naszej firmie także zasilane zieloną energią. Pracownicy po zakończeniu pracy opuszczają teren spółki samochodami z naładowanym w 100 procentach akumulatorem” – powiedział Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Inwestycje w infrastrukturę ładowania realizują także poszczególne marki należące do Grupy. W ramach projektu Porsche Destination Charging - współpracy marki wraz 32 partnerami (głownie hotele), do końca bieżącego roku zainstalowane zostaną 64 ładowarki o mocy 11 kW. W ramach dwustronnej kooperacji partnerzy umożliwią darmowe ładowanie kierowcom samochodów elektrycznych i plug-in Porsche, zaś ich obiekty będą widoczne w systemach nawigacyjnych i planerach podróży wskazując dostępne stacje ładowania.   

Ładowanie w domu

Grupa Volkswagen odpowiada także na potrzeby kierowców, którzy preferują ładowanie swoich samochodów elektrycznych w domu. Uzupełnianie energii w ten sposób jest wygodne i – przede wszystkim – opłacalne. Przykładowo, przejechanie 100 km elektrycznym Volkswagenem e-Golfem ładowanym z domowego gniazdka w ramach standardowej taryfy kosztuje mniej niż 9 zł. Korzystając z taryfy nocnej, koszty spadają do ok. 6,5 zł. Dla porównania, pokonanie takiego samego dystansu benzynowym Golfem TSI wiąże się z koniecznością wydania ok. 30 zł. To kilka razy więcej w porównaniu z samochodem elektrycznym.

Ładowanie w domu można znacząco przyspieszyć, dzięki zainstalowaniu wallboxa. W przypadku e-Golfa uzupełnianie energii za pomocą naściennej ładowarki o mocy 12 kW zajmuje mniej niż 4 godziny. Osoby, które skorzystały z możliwości zarezerwowania pierwszeństwa w zakupie ID.3 z serii limitowanej, otrzymają dedykowanego wallboxa w cenie pojazdu. Ponadto, Volkswagen zapewnia im bezpłatne zasilanie samochodu energią elektryczną do 2 000 kWh na wszystkich publicznych stacjach ładowania umożliwiających korzystanie z aplikacji Volkswagena We Charge, w tym stacjach działających w sieci IONITY.

Elektromobilność dla klimatu

Do 2023 r. koncern Volkswagen zamierza zainwestować w elektromobilność około 30 miliardów euro. To wynik starań zarówno o ochronę klimatu, jak i umacnianie pozycji przedsiębiorstwa na światowym rynku.

Samochody elektryczne są najbardziej efektywnym rozwiązaniem przyczyniającym się do dekarbonizacji sektora transportu. Zwiększenie ich liczby jest niezwykle istotnym krokiem na drodze ku osiągnięciu przez koncern neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ten cel ma zostać osiągnięty do 2050 roku. Oznacza to, że Volkswagen w pełni angażuje się w realizację postanowień paryskiego porozumienia klimatycznego.

Ponadto, to właśnie pojazdy zeroemisyjne będą decydować w przyszłości o sukcesie koncernów motoryzacyjnych. W ciągu kolejnych dziesięciu lat Grupa Volkswagen planuje wprowadzić na rynek prawie 70 nowych modeli elektrycznych. 

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie ID.3 jest pierwszym na świecie samochodem, który w ogólnym bilansie jest neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Jest to możliwe, ponieważ zarówno do produkcji akumulatorów, jak i samego auta wykorzystuje się energię pochodzącą wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której jednak nie da się uniknąć Volkswagen rekompensuje zaangażowaniem w projekty służące ochronie środowiska – pierwszy będzie realizowany w lesie deszczowym Borneo. W fazie eksploatacji już tylko od nabywcy auta zależy, czy do zasilania jego akumulatorów również będzie używał tylko „zielonej” energii.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. ID.7 Tourer Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Tourer Special Edition: 47 430 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego