Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

  • 10,83 miliona aut dostarczonych klientom na świecie (+0,9 procenta) to nowy rekord w historii koncernu
  • wzrost dostaw i udziałów w rynku w Ameryce Południowej, Europie, USA i w Chinach
  • udana ofensywa produktowa marek koncernu z naddatkiem wyrównała ryzyka występujące na niektórych rynkach: do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV
  • marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini odnotowały rekordy sprzedaży
  • dr Christian Dahlheim, szef działu koncernu ds. sprzedaży: „Bardzo nas cieszy wspaniały wynik w 2018 roku. W 2019 wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze.”

Poznań, 14 stycznia 2019 r. – W 2018 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 10,83 miliona samochodów (o 0,9 procenta więcej niż rok wcześniej) i ustanowił nowy rekord w swojej historii. Na wielu rynkach – w Ameryce Południowej, Europie, w USA oraz w Chinach – koncern odnotował wzrost liczby sprzedanych aut, a na niektórych zwiększył także swój udział w rynku. Dzięki udanej ofensywie produktowej markom należącym do koncernu udało się z naddatkiem wyrównać ryzyka występujące w poszczególnych regionach, jak np. niepewność gospodarcza w Chinach czy perturbacje związane z wprowadzeniem w Europie normy WLTP. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV. Marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży koncernu Volkswagen, stwierdził: „Nawet jeśli kolejne rekordy w liczbie aut dostarczonych klientom nie są już dla nas jedyną miarą sukcesu, to bardzo cieszymy się z każdego tak wspaniałego wyniku. Rok 2018, a zwłaszcza jego druga połowa, w wielu regionach okazał się dla nas niełatwy. Jednak bardzo dobre produkty i wysokie zaufanie klientów do naszych marek umożliwiły koncernowi ustanowienie tego nowego rekordu. W 2019 roku wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze. Jednak koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany do nowych wyzwań. Patrzymy optymistycznie w przyszłość.”

Marki koncernu Volkswagen dostarczyły w 2018 roku swoim klientom w Europie łącznie 4,38 miliona samochodów, czyli o 1,2 procenta więcej niż rok wcześniej. Szczególnie duży wzrost odnotowano w Europie Środkowej i Wschodniej. Do odbiorców trafiło tu 797.200 aut, co oznacza zwiększenie dostaw o 7,1 procenta. Wzrost był możliwy przed wszystkim za sprawą rynku rosyjskiego, na którym dostawy koncernu okazały się wyższe o 19,8 procenta. 2018 rok należał do udanych dla koncernu Volkswagen również w Polsce. Volkswagen Group Polska utrzymał pozycję lidera polskiego rynku nowych aut osobowych i dostarczył klientom 154.552 samochody osobowe, czyli o 13,3 procenta więcej niż w 2017 roku. W ubiegłym roku wszystkie marki, które należą do VGP odnotowały znaczący wzrost liczby rejestracji.

Europie Zachodniej, mimo znacznych strat spowodowanych w drugiej połowie roku koniecznością wprowadzenia normy WLTP, do odbiorców trafiło 3,58 miliona samochodów – tyle, ile w poprzednim roku. Także w Niemczech zachowano poziom z roku 2017 – dostawy koncernu wyniosły tu 1,28 miliona pojazdów.

Ameryce Północnej sytuacja była różna w różnych krajach. W USA (638.300 aut, +2,1 procenta) oraz w Kanadzie (118.500 aut, +3,7 procenta) klienci odebrali więcej samochodów niż w poprzednim roku, w Meksyku natomiast odnotowano spadek w wysokości 15,6 procenta. Łącznie w tym regionie koncern dostarczył 956.700 samochodów, czyli o 2,0 procent mniej niż rok wcześniej.

Sytuacja w regionie Ameryki Południowej okazała się w zeszłym roku bardzo pozytywna dla koncernu. Dzięki wzrostowi dostaw wynoszącemu 13,1 procenta i 590.000 samochodów region ten w decydujący sposób przyczynił się do dobrego ogólnego wyniku koncernu Volkswagen. Doskonały rezultat w Brazylii, gdzie do odbiorców trafiło 401.700 samochodów (o 30,4 procenta więcej) pozwolił na zrównoważenie strat w Argentynie, w której spadek wyniósł 22,4 procenta (118.600 aut). W Argentynie nadal utrzymuje się trudna sytuacja gospodarcza.

W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen odnotował zwiększenie dostaw do poziomu 4,55 miliona aut, i to mimo trudności w Chinach wynikających (w drugiej połowie roku) z kontrowersji wokół polityki celnej między Chinami i USA. Powstrzymywanie się klientów od zakupów wpłynęło na osłabienie całego chińskiego rynku samochodowego, który w 2018 roku po raz pierwszy od lat okazał się mniejszy. Mimo to Grupa Volkswagen dostarczył klientom 4,21 miliona aut odnotowując lekki wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem i zwiększając swój udział w rynku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. ID.7 Tourer Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Tourer Special Edition: 47 430 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego