Wyjazdy na zjazdy, czyli narty za granicą
Zima - Szykuj się do podróży

Wyjazdy na zjazdy, czyli narty za granicą

Zima - Szykuj się do podróży

Wyjazdy na zjazdy, czyli narty za granicą

Kiedy zima w Polsce zaczyna kojarzyć się bardziej z pluchą i szarugą niż z białym puchem, zagraniczne kurorty stają się kuszącą alternatywą. A jeśli urlop planujesz z dużym wyprzedzeniem, warto mieć pewność, że miejsce docelowe przywita Cię zimowym krajobrazem i stokami gotowymi do zjazdów. Na szczęście w Europie jest w czym wybierać. I wcale nie trzeba jechać daleko. Poznaj kurorty, które od naszej granicy dzieli zaledwie kilka godzin podróży.

Austria

Austria

Jest to jeden z najbardziej popularnych kierunków. Znajduje się tam mnóstwo atrakcyjnych kurortów, zarówno pod względem malowniczo położonych stoków o zróżnicowanym poziomie trudności, jak i korzystnych cen. Nie dziwi więc fakt, że w tym kraju jest aż 7190 km tras do zjazdów na nartach lub snowboardzie. Który kurort wybrać? Jeśli chcesz dotrzeć na miejsce jak najszybciej, bliżej niż na stoki Górnej Austrii nie będzie. Region ten nie należy do najpopularniejszych destynacji, dlatego jest tam spokojniej, co stanowi alternatywę dla dużych, bardziej znanych miejsc. W regionie znajdziesz aż 7 ośrodków narciarskich. Oznacza to, że zarówno rodziny z dziećmi, jak i zwolennicy szybkich zjazdów w pojedynkę znajdą stok, który spełni ich oczekiwania. Wystarczy tylko wsiąść w samochód o 6 rano w Katowicach, by o 13 szusować na stoku w Hochficht tuż przy czeskiej granicy.

Niemcy

Niemcy

Za naszą zachodnią granicą czeka około 180 miejsc do jazdy na nartach. Najwyżej położony i jednocześnie najbardziej popularny teren narciarski w Niemczech to Zugspitze. Z jego szczytu rozpościera się widok na wierzchołki znajdujące się nie tylko w Niemczech, ale też Austrii, a nawet Szwajcarii czy Włoszech. Przy dobrej pogodzie możesz zobaczyć aż 400 szczytów! Różnorodność tras w Niemczech sprawia, że z uroków zimy możesz korzystać na wiele sposobów. Kurorty położone wysoko dadzą pole do popisu fanom szybkich zjazdów na nartach lub snowboardzie. Tereny płaskie, których również w górskich ośrodkach nie brakuje, stwarzają doskonałe warunki do przemierzania ośnieżonych szlaków na nartach biegowych, zyskujących coraz większą popularność choćby w takich miejscach, jak Turyngia czy Saksonia. Z kolei rodziny z dziećmi odnajdą się doskonale w Bawarskich Alpach, gdzie czeka 5 ośrodków, których trasy cechują się mocno zróżnicowanym stopniem trudności, co gwarantuje dobrą zabawę.

Czechy

Czechy

Jeśli w polskich górach warunki nie będą sprzyjały narciarstwu, wystarczy, że pokonasz kilka dodatkowych kilometrów, by znaleźć się w jednym z czeskich kurortów, w których często pogoda do szusowania utrzymuje się dłużej. Niedaleki dystans, kuszące ceny i jeszcze bardziej atrakcyjne krajobrazy z malowniczymi trasami sprawiają, że w sezonie język polski słychać tutaj na każdym kroku. Miejscowością znajdującą się bardzo blisko granicy jest Harrachov. Zima w tym miejscu nie zawodzi. Ośnieżonymi stokami można cieszyć się przez cały długi sezon, więc narciarze, którzy z utęsknieniem wyczekują terminu swojego wyjazdu, nie muszą obawiać się zbyt szybkiego ocieplenia.

Jeśli Twój wyjazd na zimowy urlop oznacza konieczność połączenia wymagań miłośników czarnych tras z nikłymi umiejętnościami początkujących maluchów, warto wybrać się do Benecka, znajdującego się po południowej stronie Karkonoszy. Można tam znaleźć nie tylko trasy do ćwiczeń dla najmłodszych czy szeroką, czerwoną trasę dla średniozaawansowanych – na odważnych czeka również wymagająca czarna trasa. Jednym z najwyżej położonych ośrodków w Karkonoszach jest Mała Upa. To miejsce z duszą, którą tworzą piękne szlaki, zjawiskowy widok na Śnieżkę i niecodzienna zabudowa całej miejscowości.

Słowacja

Słowacja

Coraz częściej stanowi cel podróży na narty. Najdłuższa i najwyżej położona trasa w tym kraju mieści się w Tatrzańskiej Łomnicy, a jej długość to w sumie 5500 m. Trasa obejmuje strome odcinki do szybkich zjazdów, stoki dla średniozaawansowanych oraz takie, które zadowolą turystów preferujących spokojną kontemplację zimowego krajobrazu. Trasy pomiędzy stacjami Skalnaté Pleso i Start oznaczone są kolorem czerwonym, a odcinek stanowiący dojazd do stacji w Łomnicach to miejsce, w którym mniej wprawieni narciarze mogą bez pośpiechu zdobywać doświadczenie.

Po zjeździe z górskich stoków, warto skorzystać z relaksujących kąpieli w basenach termalnych ośrodka wypoczynkowego, znajdującego się niecałą godzinę drogi od Tatrzańskiej Łomnicy w miejscowości Liptowski Mikułasz. Aż 8 z 11 basenów czynnych jest tam przez cały rok. Gorące kąpiele w wodzie termalnej, bijącej z głębokości ponad 2500 m, to ukojenie, którego po całym dniu na trasie nie możesz sobie odmówić. Kilka godzin spędzonych w basenach wypełnionych prozdrowotną wodą spowoduje, że następnego dnia po zakwasach nie będzie ani śladu.

Rumunia

Rumunia

Rumunia to kraj, który od niedawna jest odkrywany na nowo przez turystów. Coraz więcej biur podróży oferuje zarówno letnie, jak i zimowe wyprawy w różne rejony tego kraju. Ze względu na jego bliskość, większość osób wybiera się tam jednak na własną rękę. Zarówno latem jak i zimą można wyruszyć do Transylwanii szlakiem zamków Drakuli. W Bran, jak i w Sinai czy Rasnov można zobaczyć piękne zabudowania, otoczone magicznym krajobrazem. Godna polecenia jest również wycieczka do miasta Braszów, w którym można zobaczyć urokliwe Stare Miasto oraz górskie pejzaże poprzecinane malowniczymi uliczkami. Warto wziąć Rumunię pod uwagę również przy okazji planowania zimowego wypoczynku. Najpopularniejsze kurorty położone w rumuńskich Karpatach, w których narciarze zrealizują swoją pasję to Poiana Brasov, Sinaia, Predeal i Azuga. Ośrodki oferują trasy zjazdowe wraz z kolejkami gondolowymi i wyciągami krzesełkowymi oraz orczykowymi. Kilkadziesiąt kilometrów tras zjazdowych o różnym stopniu trudności, to przede wszystkim wyjątkowe miejsce dla rodzin z dziećmi. Wciąż niewielka, w stosunku do innych kurortów narciarskich liczba turystów jest komfortowa w szczególności dla początkujących narciarzy.

Szwecja

Szwecja

Skandynawia to fascynujące miejsce, którego uroki są niepodważalne. Warto pamiętać jednak, że piękno natury przeplata się tu z jej siłą, która nieraz daje o sobie znać niedoświadczonym turystom. Dzień w tym rejonie Europy jest znacznie krótszy, ale na śnieg można tu liczyć nawet do końca kwietnia! Szwedzkie kurorty zimowe słyną nie tylko z wyjątkowo bogatej infrastruktury narciarskiej. To również miejsca, w których turyści oddają się relaksowi w SPA i korzystają z atrakcyjnych lokalizacji fotograficznych czy takich atrakcji jak jazda zaprzęgami psów lub reniferów. Wyjątkowo długie i mroźne zimy zapewniają turystom mnóstwo możliwości sportowych. Góry Skandynawskie o charakterze alpejskim to najciekawsze wyzwanie dla turystyki zimowej. Szwedzkie miasto Åre już dwukrotnie udowodniło, że jest atrakcyjne również dla profesjonalistów – to właśnie tu odbywały się Mistrzostwa Świata w narciarstwie alpejskim.

Hiszpania

Hiszpania

Ten kraj kojarzy się większości Polaków ze słońcem i gorącymi wakacjami. Warto jednak pamiętać, że w Andaluzji, regionie położonym w południowej części tego kraju, rozciąga się pasmo górskie Sierra Nevada. U jego podnóża leży Granada ze słynnym zespołem pałacowym Alhambra. Pasmo jest atrakcją dla każdego, kto chciałby zaznać zimowego szaleństwa zarówno na nartach, jak i na desce snowboardowej. Pasmo położone jest tylko 70 km od Morza Śródziemnego, co sprawia, że w kwietniu można korzystać zarówno z uroków plażowania, jak i narciarstwa. Trasy przecinają tu zarówno strome stoki (najwyższy szczyt to Mulhacen -3479 m n.p.m.), jak i łagodniejsze wzniesienia, dzięki czemu istnieje możliwość zróżnicowania wyprawy pod kątem stopnia zaawansowania umiejętności narciarskich. Swoje ambicje zrealizują tu również miłośnicy snowboardu freestyle, którzy mają do dyspozycji ogromny snowpark Sulayr (najdłuższy halfpipe w całej Europie o długości aż 2,5 km).

Słowenia

Słowenia

Piękne góry i malownicze doliny w Słowenii zachwycają zarówno latem, jak i zimą. Słowenia jest atrakcyjna dla narciarzy również ze względu na wypady weekendowe. Ten mały kraj zachwyca swoją zorganizowaną infrastrukturą i gościnnością. Każdy, kto chciałby zobaczyć stolicę Słowenii – Lublanę – może wybrać się tam na jednodniową wycieczkę. Jako jedyny słowiański kraj położony w Alpach, Słowenia zapewnia domową atmosferę i ciekawe doznania sportowe. W kurortach z równą akceptacją traktuje się zarówno narciarzy, jak i snowboardzistów. Natomiast każdy, bez względu na stopień zaawansowania swoich umiejętności, będzie mógł odnaleźć się na zimowych stokach. Kibicom sportów zimowych warto również przypomnieć, że w marcu wyjazd można połączyć z dopingowaniem polskich skoczków narciarskich w trakcie ostatniego konkursu sezonu zimowego, odbywającego się na mamuciej skoczni w Planicy (90 km od Krvaveca).

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.