ID.5

Najwyższe oceny w teście zderzeniowym Euro NCAP – 5 gwiazdek dla Volkswagenów ID.5, Polo i Taigo

Najwyższe oceny w teście zderzeniowym Euro NCAP – 5 gwiazdek dla Volkswagenów ID.5, Polo i Taigo

07.03.2022
  • znakomite oceny we wszystkich ocenianych kategoriach – za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa
  • centralna poduszka powietrzna dla przedniego rzędu siedzeń jest standardowym wyposażeniem w testowanych samochodach
  • wyniki potwierdzają wysokie standardy bezpieczeństwa Volkswagena

Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych renomowanej organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupe ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – świetne noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.

Wszystkie trzy testowane Volkswageny uzyskały bardzo dobre oceny w kategorii „ochrona dorosłych pasażerów”. ID.5 otrzymał 93 procent maksymalnej liczby punktów, a Taigo i Polo okazały się jeszcze lepsze z wynikiem 94 procent. Na ocenę mają wpływ zderzenia czołowe, boczne i uderzenie w słup. Dobry wynik modelu ID.5 to rezultat testów zderzeniowych oraz oceny środków umożliwiających jak najszybsze przeprowadzenie akcji ratunkowej. Ważnym elementem, który zwiększa bezpieczeństwo pasażerów jest centralna poduszka powietrzna dla przedniego rzędu foteli, która jest standardem we wszystkich trzech testowanych modelach Volkswagena. W przypadku zderzenia bocznego może ona zapobiec lub przynajmniej ograniczyć ewentualny kontakt głów kierowcy i siedzącego obok pasażera.

Volkswagen ID.5 uzyskał 89 procent w kategorii „ochrona dzieci”. Ocena ta zależy od poziomu ochrony zapewnianej przez foteliki dziecięce w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, punktowana jest także możliwość bezpiecznego montażu fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie pojazdu, które umożliwia bezpieczny przewóz dzieci. Polo (80 procent) i Taigo (84 procent) również wypadły bardzo dobrze w tej kategorii.

W kategorii „systemy asystujące” ID.5 uzyskał 85 procent maksymalnego wyniku. Taigo i Polo zdobyły w tej dziedzinie 70 procent możliwych punktów. W standardowym wyposażeniu wszystkich wymienionych aut są systemy „Driver Alert”, „Front Assist” z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych czy rowerzystów, a także „Lane Assist”, który ostrzega przed nieplanowaną zmianą pasa ruchu. W ID.5 doceniono wizualne i akustyczne przypomnienie o niezapiętych pasach na przednich fotelach, a także rozpoznawanie czy miejsce w tylnym rzędzie jest zajęte.

Oprócz oceny poziomu ochrony pasażerów w samochodach, Euro NCAP bada również, jak skutecznie automatyczne systemy hamowania awaryjnego są w stanie chronić pieszych i rowerzystów w przypadku, gdy jest ryzyko kolizji jest duże. Specjaliści Euro NCAP stwierdzili, że system Front Assist – standardowo montowany w modelach ID.5, Taigo i Polo – jest bardzo skuteczny w wykrywaniu tych użytkowników dróg. System monitorowania obszaru za pomocą radaru i kamery skutecznie rozpoznaje niebezpieczne sytuacje i pomaga skrócić drogę hamowania. W sytuacji zagrożenia system ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, a później uruchamia automatyczne hamowanie. W dziedzinie ochrony pieszych i rowerzystów ID.5 uzyskał wynik 76 procent, a tuż za nim uplasowały się Taigo (71 procent) i Polo (70 procent).

Pięć gwiazdek staje się standardem
Z maksymalną oceną pięciu gwiazdek modele ID.5, Polo i Taigo to kolejne dowody na to, że dla Volkswagena wysokie standardy bezpieczeństwa są niezwykle ważne. Trzy testowane samochody zdobyły maksymalną notę i dołączyły tym samym do tych, które wcześniej uzyskały tę samą ocenę – ID.3 w październiku 2020 r. i ID.4 w kwietniu 2021 r. Wcześniej, w 2019 r., pięć gwiazdek zdobyły także Golf i T-Cross.

Testy zderzeniowe Euro NCAP są od 1997 roku wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa, zapewnianego przez nowe samochody w Europie. Organizacja dostarcza potencjalnym klientom informacji nt. bezpieczeństwa popularnych nowych samochodów. W minionych latach procedury testowe, a także wymagania dotyczące systemów asystujących i bezpieczeństwa biernego zostały znacząco zaostrzone. Szczegóły dotyczące testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.