Grupa Volkswagen i SEAT prezentują program elektrycznej ofensywy dla Hiszpanii

Grupa Volkswagen i SEAT prezentują program elektrycznej ofensywy dla Hiszpanii

Grupa Volkswagen i SEAT prezentują program elektrycznej ofensywy dla Hiszpanii

24.03.2022
  • Grupa Volkswagen chce stworzyć w Hiszpanii Europejski Hub Elektromobilności
  • Łączne inwestycje (wraz z partnerami zewnętrznymi) sięgną 7 mld euro
  • W Walencji powstanie nowa fabryka ogniw, znajdzie w niej zatrudnienie ponad 3000 osób
  • Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii: „Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej Europy”

Wolfsburg/Poznań, 24 marca 2022. Elektryfikacja Hiszpanii poprzez stworzenie Europejskiego Hubu Pojazdów Elektrycznych, zbudowanie fabryki ogniw akumulatorowych i pełnego, zrównoważonego e-ekosystemu: takie są cele Grupy Volkswagen i marki SEAT dla Półwyspu Iberyjskiego. Grupa Volkswagen ogłosiła, że będzie aplikować do programu PERTE (Strategiczny Projekt „Ożywienie gospodarcze i transformacja”) dla pojazdów elektrycznych zaraz po tym, jak rząd hiszpański umożliwi składanie wniosków na początku kwietnia. Program „Future: Fast Forward” ma obejmować inwestycje na poziomie 7 mld euro (wraz z zewnętrznymi partnerami w całym łańcuchu wartości). Ponadto Volkswagen ogłosił, że wybrano lokalizację nowej fabryki ogniw – powstanie ona w Walencji. Wszystkie plany i wnioski wymagają jeszcze ostatecznego zatwierdzenia, przede wszystkim w ramach programu PERTE.

„Ten projekt ma bardzo duże znaczenie – dla Volkswagena, dla Hiszpanii i dla całej Europy. Mamy ambicję ‘zelektryfikować’ Hiszpanię i wspólnie z zewnętrznymi dostawcami zamierzamy zainwestować ponad 7 mld euro w transformację naszych zakładów w Martorell i Pampelunie oraz budowę fabryki akumulatorów w Walencji” – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen, odpowiedzialny za technologię i przewodniczący rady dyrektorów marki SEAT.

„Program ‘Future: Fast Forward’ ma potencjał, aby odmienić hiszpański przemysł motoryzacyjny i rozwijać elektryczną mobilność w całej Europie. Ponad 7 miliardów euro, które Volkswagen Group i SEAT aktywują na jego realizację będzie stanowić największą inwestycję w przemysł w historii Hiszpanii" – powiedział Wayne Griffith, prezes marki SEAT.

Gigafabryka w Walencji będzie drugim dla Volkswagena zakładem tego typu po Salzgitter i pierwszym poza Niemcami. „W Walencji planujemy uruchomić produkcję ogniw nowej generacji. Będą w niej powstawać najnowocześniejsze, zunifikowane ogniwa Volkswagena. Dzięki temu, że będzie ona zasilana energią odnawialną pozwoli to na zrównoważoną produkcję akumulatorów. Stworzy to silny efekt przyciągania w całym łańcuchu wartości akumulatorów w Hiszpanii i poza nią” – powiedział Schmall.

Proces wyboru miejsca był trudny, a Walencja okazała się najlepsza po przeanalizowaniu ponad 100 kryteriów, wśród których były m.in. dostępność wykwalifikowanej siły roboczej, wsparcie publiczne, dobre połączenia logistyczne i możliwość zasilania zieloną energią. Celem Volkswagena jest osiągnięcie zdolności produkcyjnej na poziomie 40 GWh rocznie. W nowej fabryce znajdzie zatrudnienie ponad 3000 osób. Harmonogram jest napięty: aby możliwe było rozpoczęcie produkcji w 2026 roku, budowa zakładu powinna rozpocząć się przed końcem 2022 roku. Wcześniej niezbędne jest pozytywne rozpatrzenie wniosku PERTE i uzyskanie pozwoleń.

„Transformacja całego przemysłu to ogromne wyzwanie. By być konkurencyjnym w nowym, zelektryfikowanym świecie, musimy zwiększyć wydajność fabryk samochodów w Hiszpanii. Musimy też przekwalifikować wielu naszych pracowników do nowych zadań, w tym do produkcji akumulatorów. Wymaga to od wszystkich dużej elastyczności i chęci ewentualnej zmiany pracy. Ale najważniejsza jest wiadomość, że ogólny wpływ zmian na zatrudnienie będzie pozytywny – pomimo skrócenia czasu montażu samochodów elektrycznych. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli i uzyskamy odpowiednie wsparcie ze strony rządu hiszpańskiego, będziemy w stanie stworzyć dodatkowe miejsca pracy w przejściowym dla Hiszpanii okresie” – mówi Thomas Schmall.

Łącznie Volkswagen chce zbudować sześć gigafabryk akumulatorów w Europie, ich łączne możliwości produkcyjne (wraz z partnerami) sięgną 240 GWh. Zapotrzebowanie koncernu na ogniwa klasy premium będzie zaspokajane przez spółkę Northvolt w Skellefteå w Szwecji. Aby przyspieszyć uruchomienie kolejnych fabryk ogniw w Europie, Volkswagen założył europejską spółkę zajmującą się rozwojem i produkcją akumulatorów i ma dzięki temu otwartą drogę do poszerzania współpracy z partnerami lub inwestorami. Wzorem dla wszystkich fabryk będzie zakład w Salzgitter w Niemczech, który rozpocznie produkcję w 2025 roku.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.