Turkusowy VW T-Roc z całorocznymi kołami na parkingu z widokiem na morze.

Opony sezonowe czy całoroczne?

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zadaniem opon zimowych jest zapewnienie najlepszej trakcji, kiedy temperatura na zewnątrz zacznie utrzymywać się na poziomie poniżej 7°C. Opony letnie przy takich warunkach twardnieją, co przekłada się na mniej stabilną jazdę i wydłużenie drogi hamowania na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni. Aby temu zapobiegać w modelach zimowych stosuje się mieszanki gumowe, które są elastyczne i dostosowane do warunków panujących w zimne dni.

Poza zastosowaną mieszanką ogromne znaczenie ma bieżnik opon zimowych. Jego rzeźba jest sprofilowana pod kątem jazdy po śniegu czy błocie pośniegowym. Struktura bieżnika charakteryzuje się większą liczbą lameli, których zadaniem jest „wgryzanie się” w śnieg, a także szerokie rowki odprowadzające zanieczyszczenia na zewnątrz. Takie rozwiązania skutecznie poprawiają przyczepność opony, która jest jedynym elementem łączącym samochód z nawierzchnią drogi.

Sytuacja przedstawia się inaczej w przypadku opon całorocznych. Trzeba pamiętać, że modele całoroczne zawsze są kompromisem osiągów. Bardzo trudno stworzyć produkt, który będzie zachowywał się równie dobrze, kiedy termometr wskaże 20°C oraz -20°C. Lepsze będą opony zimowe przy zimnej pogodzie, a letnie, gdy jest cieplej.

Niebieski VW Golf GTD z oponami całorocznymi jeździ po mokrej jezdni i wiruje w wodzie.
Czy rzeczywiście taniej jest
z oponami całorocznymi?
Czerwony VW Golf z oponami całorocznymi na drodze.

Opony całoroczne nie należą do najtańszych, szczególnie w przypadku opon lepszej jakości, które jako jedyne w najlepszym stopniu spełniają wymagania stawiane oponom sezonowym, ale w pełni ich nie zastąpią.
Jazda pełen rok na jednym zestawie ogumienia sprawia, że zużywa się on w sposób ciągły, a tym samym kolejny niemały wydatek związany z zakupem opon całorocznych następuje wcześniej niż w przypadku dwóch kompletów opon. Ogumienie wielosezonowe charakteryzuje się także szybszym zużyciem z powodu pracy w skrajnych warunkach.
Warto pamiętać, iż założenie opon całorocznych i zapomnienie o nich na 5 lat nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem! Bez względu na rodzaj ogumienia trzeba pamiętać o regularnym wykonywaniu przeglądu. Serwis powinien wyważyć opony i sprawdzić szczelność wentyli przynajmniej dwa razy w roku.
Dlatego teza, iż opony całoroczne są bezobsługowe nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości – właściciel takich opon musi poświęcić czas i pieniądze na ich serwis.

VW na śniegu w górach.

Niepewny wyboru?
Skorzystaj z konfiguratora kół zimowych i sprawdź jak Twój Volkswagen prezentuje się w dostępnych wariantach felg!

Wybierz oryginalne koła zimowe Volkswagen i nie martw się o pogodę za oknem!

Widok szczegółowy na bieżnik opony.


O terminie wymiany ogumienia decydują nie tylko warunki atmosferyczne związane z określoną porą roku, ale przede wszystkim stan techniczny używanych aktualnie opon.

Na skróty

Sprawdź oryginalne koła zimowe Volkswagen

Na skróty

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.