Ekologiczne i efektywne: odzyskiwanie energii hamowania w ID.

Mówi się, że hamowanie to strata energii. Ale nie w ID., gdyż dysponuje on wyrafinowanymi rozwiązaniami technicznymi, które umożliwiają odzyskiwanie energii przy hamowaniu („rekuperacja”). Tak jak często w życiu bywa, nie każde innowacyjne rozwiązanie daje się natychmiast zauważyć. W tym przypadku jest ono ukryte w inteligentnym układzie hamulcowym.

Illustration:Some technical components of the VW ID.

Hamując zyskujesz.

Gdy wciśniesz pedał hamulca swojego ID., silnik elektryczny zacznie pracować jak generator. Przy pełnej mocy rekuperacji część energii kinetycznej zostaje zamieniona w energię elektryczną i doprowadzona bezpośrednio do baterii wysokonapięciowej. W tym celu konieczne jest współdziałanie hamowania elektrycznego (przez generator) i hydraulicznego (przez hamulce przy kołach pojazdu). Taka współpraca obu systemów hamowania nazywana jest „Brake Blending” i umożliwia uzyskanie większej efektywności energetycznej. Pozyskana energia jest przekazywana przez elektronikę mocy i układ sterujący napędem elektrycznym bezpośrednio do baterii wysokonapięciowej. Podsumowując: układ hamulcowy wykorzystuje energię hamowania do zwiększenia zasięgu ID. 

Odzyskiwanie energii hamowania w ID.

Zmniejsza się prędkość - rośnie komfort.

Nie tylko hamowanie jest w ID. efektywne i inteligentne, lecz również sama jazda staje się wyraźnie bardziej komfortowa. Szczególnie przyjemne jest toczenie się ID., tak zwane „żeglowanie”, po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia i przed hamowaniem, które przy przewidującym stylu jazdy również pozwala zaoszczędzić energię. Zatem każde wytracanie prędkości w ID. ma pozytywny wpływ – zarówno na zasięg, jak i na komfort. 

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html