Ups !!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68
  • Safari od wersji 11
  • Firefox od wersji 61
  • Edge od wersji 42
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,
Zespół Volkswagen

Skomunikowany samochód przyszłości
Technology

Connected Car. Perfekcyjnie skomunikowany samochód przyszłości.

Technology

Connected Car. Perfekcyjnie skomunikowany samochód przyszłości.

09.04.2019
09.04.2019

Connectivity - komunikacja między człowiekiem, samochodem i otoczeniem, to więcej niż tylko nowa technika. Connectivity wywiera wpływ na przyszłość całej motoryzacji. Skomunikowany samochód zapewnia wyższy komfort jazdy, większe bezpieczeństwo i coraz większą możliwość indywidualizacji.

Dowiedz się:

  • co potrafi skomunikowany samochód,
  • dlaczego branża IT i motoryzacyjna współpracują w zakresie Connected Car,
  • co kryje się za skrótami IoT, V2V, V2X,
  • kiedy autonomiczne samochody staną się codziennością.

Poniedziałkowy ranek w 2024 roku. Wsiadasz do swojego samochodu, który mówi Ci: „Dzień dobry”, przypomina o terminach na dzisiaj oraz o najważniejszych notatkach w kalendarzu na najbliższy tydzień. Na koniec pyta: „Chciałbyś coś uzupełnić?”. Odpowiadasz: „W tej chwili nie. Ewentualnie jedno spotkanie dziś po południu może się przesunąć, musielibyśmy wtedy zmienić plan trasy.” Twój samochód uważnie Cię słucha. „Brzmisz, jakbyś był trochę podenerwowany. Może to spowodować podejmowanie błędnych decyzji podczas jazdy lub w pracy. Lepiej bądź dzisiaj wyjątkowo ostrożny.” 

Brzmi jak science fiction? W żadnym wypadku. Większość ludzi słyszała o asystentach mowy, na przykład Alexa i Siri. Funkcje te rozwijają się z imponującą prędkością. A firmy jak Beyond Verbal opracowały już oprogramowanie, które na podstawie intonacji, doboru słów i brzmienia głosu może analizować nastrój mówiącego. 

Co znaczą te rozwiązania dla przyszłości Connectivity w skomunikowanym samochodzie? Odpowiedź leży nie tylko w Connected Car, lecz w smartfonie. To mobilne urządzenie jest nieodłącznym towarzyszem współczesnego człowieka. Już dzisiaj na świecie jest więcej smartfonów niż ludzi, a do dyspozycji są ponad trzy miliony aplikacji. Każdy smartfon odzwierciedla indywidualne zainteresowania swojego właściciela.

Mądrze zatem postępuje producent samochodu, który szuka komunikacji ze smartfonem i wchodzi z nim w symbiozę. Producenci samochodów tworzą jednak również własne innowacyjne rozwiązania dla Connected Car. Ściśle współpracują z producentami oprogramowania i firmami technologicznymi, aby zaoferować klientowi w pełni zintegrowany, maksymalnie zindywidualizowany pojazd, który jako Connected Car przeniesie jazdę samochodem w całkowicie nowy wymiar. 

Na przykład, Volkswagen Passat po technicznej aktualizacji daje się otwierać i uruchamiać przy użyciu smartfona. Modułowy system Infotainment MIB3 dba, aby Passat na życzenie był dostępny przez cały czas online. Aplikacje ze smartfona mogą zostać włączone w system wewnętrzny samochodu. Ponadto dzięki cyfrowej platformie "Volkswagen We" w przyszłości wszystkie osobiste ustawienia samochodu mogą być gromadzone w chmurze i dzięki temu przenoszone z jednego pojazdu na inny. 

Czy będą to pojazdy elektryczne, systemy autonomiczne, czy zastosowanie nowoczesnych czujników, połączenie z hot spotami WiFi i usługami telematycznymi – przyszłość skomunikowanego samochodu powstaje już teraz w centrach rozwojowych przemysłu motoryzacyjnego. Wielcy gracze z branży IT i samochodowej często łączą swoje siły. Na przykład Microsoft i Volkswagen będą współpracować nad stworzeniem wspólnej „Automotive Cloud”, która będzie udostępniała w Internecie wszystkie cyfrowe usługi Volkswagena. Ponadto trwają prace nad nowymi rozwiązaniami w Connected Car, w dziedzinie telematyki i wymiany danych między samochodem a chmurą.

Cyfrowy kokpit w nowym Passacie
Nowy Passat jest wyposażony w trzecią generację modułowego systemu Infotainment (MIB 3), Digital Cockpit z ekranem o przekątnej 11,7 cala, wbudowanym przed kierowcą, oraz centralny ekran Infotainment. Dzięki cyfrowemu asystentowi ustawieniami nawigacji, telefonu lub radia można zarządzać, wydając jedynie polecenia głosowe – „Cześć Volkswagen”.

Szanse skomunikowanego samochodu 

Connectivity to jednak więcej niż komunikacja między człowiekiem a pojazdem. Rozwijać się ma także komunikacja między samochodami. Już dzisiaj używanych jest więcej urządzeń IoT (Internet Rzeczy) niż smartfonów, i naturalnie znajdą one szerokie zastosowanie także w Connected Car. W przypadku tak zwanego Vehicle-to-vehicle Connectivity (V2V) systemy w pojazdach „rozmawiają” ze sobą – dzielą się automatycznie danymi pozwalającymi określić prędkości jazdy, podają aktualne informacje o natężeniu ruchu lub jakości drogi. Dzięki temu w przyszłości skomunikowane samochody będą mogły zmniejszyć ilość wypadków, korków i szkód. 

Jeszcze krok dalej idzie technologia Vehicle-to-everything (V2X), która w przyszłości pozwoli Connected Car komunikować się z sygnalizacją świetlną albo automatycznie zatankować paliwo lub naładować baterię – naturalnie łącznie z płatnością online.

Nadchodzą autonomiczne samochody

W najbliższej przyszłości będziemy świadkami przełomu w dziedzinie autonomicznej jazdy jako części Connectivity. Pierwsi duzi producenci samochodów pokazali ostatnio studyjne, w pełni autonomiczne samochody, które niebawem trafią do produkcji seryjnej. Opinia przemysłu motoryzacyjnego jest zgodna – już wkrótce autonomiczna jazda stanie się codziennością. Z czysto technologicznego punktu wiedzenia już dzisiaj można budować w pełni autonomiczne pojazdy, jedynie ze względu na akceptację ze strony klientów zalecane jest stopniowe wprowadzanie. To jednak tylko kwestia czasu, bo jedno jest pewne – przyszłość nadchodzi.

ID.3 1ST, widok z przodu

W dalszym ciągu masz szansę

Ze względu na duże zainteresowanie obecnie wszystkie ID.3 1ST są zarezerwowane. Zachowaj szansę bycia jednym z pierwszych kierowców ID.3 1ST i zapisz się na listę rezerwową. Poinformujemy Cię, jeśli rezerwacja będzie ponownie możliwa. 
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.