Schemat cyklu życia akumulatora samochodu elektrycznego
Schemat cyklu życia akumulatora samochodu elektrycznego
Schemat cyklu życia akumulatora samochodu elektrycznego
Schemat cyklu życia akumulatora samochodu elektrycznego

Drugie życie dla używanych akumulatorów.

Drugie życie dla używanych akumulatorów.

Wymagania stawiane akumulatorom w samochodach elektrycznych są nadzwyczaj wysokie. Wymogi jakościowe Volkswagena dla tych produktów hightech są również wysokie. Dlatego prowadzone są badania nad różnymi możliwościami ponownego wykorzystywania akumulatorów wymontowanych z samochodów.

”Przedłużenie żywotności odgrywa kluczową rolę w strategii rozwoju baterii koncernu Volkswagen.”

Przyspieszanie po zmianie światła na zielone, rekuperacja przy hamowaniu, krótka przerwa w podróży na ładowanie ze stacji szybkiego ładowania lub ładowanie przez noc z Wallbox w garażu: to kilka z zadań, które stoją przed akumulatorami. Do tego dochodzą warunki zewnętrzne – od temperatur poniżej zera do 30-stopniowych letnich upałów. Akumulatory w samochodach elektrycznych pracują w ekstremalnych warunkach, jak wilgoć, oddziaływanie różnych sił mechanicznych i wstrząsy. Jednak mimo to Volkswagen daje swoim klientom, na przykład właścicielom e-up!, gwarancję, że po ośmiu latach lub 160 tysiącach kilometrów do dyspozycji będzie nadal 80 procent początkowej pojemności baterii.

Moc akumulatorów po ich wymontowaniu z pojazdów elektrycznych jest jeszcze w pełni wystarczająca do innych zastosowań. Jako tak zwane „baterie second life” otrzymują one nowe życie.

Re-use

„Obok optymalnej metody recyklingu, przedłużenie żywotności odgrywa kluczową rolę w naszej strategii rozwoju baterii. Zasadniczo baterie powinny być przede wszystkim naprawiane lub regenerowane względnie przekazane do dalszej eksploatacji w projektach „second life” – wyjaśnia Tobias Enge, strateg koncernu z zakresu elektromobilności i infrastruktury. „Dalsze wykorzystywanie w alternatywnych rozwiązaniach, na przykład w dużych stacjonarnych zasobnikach energii, jest badane w use cases i rozwijane tak, by mogło zostać  zastosowane w praktyce.” W koncernie Volkswagen trwają prace nad wieloma projektami stacjonarnych magazynów energii „second life”. W projektach tych używane akumulatory samochodowe połączone w ogromne baterie są stosowane zarówno w zakładach Volkswagena, jak i w projektach prowadzonych wspólnie z dostawcami energii i gminami. Tego rodzaju zastosowanie może znacznie przedłużyć okres eksploatacji baterii.

Schemat powtórnego wykorzystania akumulatora samochodu elektrycznego

Remanufacturing.

Obok re-use, czyli ponownego wykorzystania poza samochodem, Volkswagen stawia także na remanufacturing. W tym przypadku, poprzez wymianę poszczególnych komponentów, używane baterie są uzdatniane do ponownego użycia w pojeździe elektrycznym. Alternatywnie możliwe jest także wykorzystanie rozmontowanych na moduły baterii w stacjonarnych zasobnikach energii.

Schemat remanufacturingu akumulatora z pojazdu elektrycznego

Recykling.

Akumulatory prędzej czy później będą musiały zostać poddane recyklingowi. Tak dzieje się ze wszystkimi bateriami wykorzystywanymi przez koncern. Volkswagen we współpracy z wieloma firmami specjalizującymi się w recyklingu rozbudowuje efektywną i bezpieczną procedurę recyklingu na wszystkich rynkach. „Baterie są demontowane, rozkładane na części i przetwarzane. Odzyskiwanych jest przy tym wiele surowców, jak nikiel (28Ni), miedź (29Cu) i kobalt (27Co), które mogą zostać ponownie wykorzystane, na przykład przy produkcji nowych ogniw” – wyjaśnia Tobias Enge. To ważny wkład w przyszłość zrównoważonej mobilności, gdyż efektywny recykling przyczynia się do ochrony ważnych zasobów potrzebnych do produkcji akumulatorów.”

Schemat recyklingu akumulatora samochodu elektrycznego

Gdy wraz ze wzrostem liczby pojazdów elektrycznych zwiększy się także ilość baterii przeznaczonych do ponownego użytku, inteligentna strategia ponownego i dalszego wykorzystywania będzie już odpowiednio rozwinięta. Dzięki takiemu sposobowi postępowania koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany do trwałej ochrony ważnych zasobów naturalnych. Takie ekologiczne podejście ma wpływ na poziom akceptacji pojazdów elektrycznych i wzrost zainteresowania elektrycznymi modelami Volkswagenów. 

e-up! zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 14,4 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 0 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: A+.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen