Urlop z samochodem elektrycznym
Lifestyle

Urlop z samochodem elektrycznym. Tak to działa

Lifestyle

Urlop z samochodem elektrycznym. Tak to działa

09.04.2019
09.04.2019

Kiedy trzeba zawieźć dzieci do szkoły, zrobić zakupy, dojechać do pracy czy wrócić do domu: elektryczne auto na co dzień sprawdza się doskonale. Jednak nawet osoby w pełni przekonane do elektrycznej mobilności często mają pewne obawy przed wyjazdem samochodem elektrycznym na wakacje. Strach ten w większości przypadków jest nieuzasadniony. Stosując się do podanych niżej wskazówek, swoim elektrycznym samochodem pokonasz dłuższe trasy bezstresowo i nie utkniesz po drodze z powodu braku prądu. 

Dowiedz się: 

  • jakie aplikacje pomagają przy planowaniu podróży,
  • w których krajach jest najwięcej stacji ładowania,
  • o czym musisz pamiętać, płacąc na stacji ładowania,
  • jakie wtyczki do ładowania powinieneś mieć ze sobą.
Planowanie podróży samochodem elektrycznym

Planuj z głową

Urlop z samochodem elektrycznym wymaga trochę innego planowania niż w przypadku podróży zwykłym autem. Najważniejszy jest zasięg samochodu oraz sieć stacji ładowania – musisz koniecznie wiedzieć, gdzie te się znajdują. Najlepiej skorzystać z jednej z dostępnych aplikacji, na przykład Chargemap

Samochód elektryczny na trasie widokowej Grand Tour po Szwajcarii

Bardziej na północ niż na południe

Im bardziej na północ, tym lepiej rozbudowana sieć stacji ładowania. Wśród krajów europejskich w dziedzinie rozbudowy infrastruktury prym wiodą Norwegia i Holandia. Oba kraje postawiły sobie za cel, aby maksymalna odległość między stacjami ładowania nie przekraczała 120 kilometrów. Od zeszłego roku można też pokonać samochodem elektrycznym liczącą 1600 kilometrów trasę widokową Grand Tour po Szwajcarii, bowiem postawiono na niej 200 nowych stacji ładowania. Bez obaw możesz podróżować autem elektrycznym także przez Niemcy, Francję i Austrię. W południowych krajach, takich  jak Włochy czy Hiszpania, raczej nie będzie tak różowo.

Podróż po Norwegii samochodem elektrycznym

Przed wyruszeniem w podróż zbierz niezbędne informacje

Aby znaleźć najbliższą stację ładowania, a przede wszystkim aby móc naładować samochód przed ruszeniem w dalszą podróż, potrzebujesz karty, którą zapłacisz za prąd. Jaka to karta – zależy od operatora stacji. W niektórych przypadkach musisz się wcześniej zarejestrować. Najlepiej odpowiednio wcześnie zebrać informacje, jakie karty potrzebne są na danych odcinkach trasy i z których stacji  bez problemu można korzystać. Najłatwiej zdobyć te informacje online w informacji turystycznej danego kraju. Ładowanie przez noc w hotelu, na kampingu, w przystani jachtowej lub na parkingu supermarketu z reguły nie jest skomplikowane. Ważne: zabierz ze sobą różne wtyczki do ładowania, byś mógł ładować na możliwie wielu stacjach. 

Ciesz się wakacjami z samochodem elektrycznym

Uwzględnij przerwy na ładowanie

Najwygodniej będzie ładować samochód na stacjach szybkiego ładowania. Wtedy spędzisz tam tyle czasu, by spokojnie coś zjeść lub nawet zwiedzić. Niestety, nie wszędzie znajdziesz tego typu stacje. Średni czas ładowania z publicznej stacji ładowania prądem przemiennym jest znacznie dłuższy. Wobec tego wskazane jest, aby uwzględnić przerwy w podróży potrzebne na naładowanie baterii i przeznaczyć czas postoju na inne zajęcia.

Przyjemny urlop z samochodem elektrycznym

Droga jest celem

Warto wybierać stacje ładowania nie tylko pod kątem wydajności i rodzaju wtyczki, lecz także otoczenia. Dzięki aplikacjom, takim jak TripAdvisor, jest to dzisiaj o wiele łatwiejsze niż kiedyś. Dzięki temu rozwiązaniu  poznasz miejsca, które może byś pominął – punkty widokowe, kameralną restaurację czy miejscowość z wyjątkową historią. Z samochodem elektrycznym już sama podróż jest integralną częścią urlopu. 

ID.3 1ST, widok z przodu

W dalszym ciągu masz szansę

Ze względu na duże zainteresowanie obecnie wszystkie ID.3 1ST są zarezerwowane. Zachowaj szansę bycia jednym z pierwszych kierowców ID.3 1ST i zapisz się na listę rezerwową. Poinformujemy Cię, jeśli rezerwacja będzie ponownie możliwa. 
Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there