Elektryczny samochód sportowy NIO EP9
1
Elektryczny samochód sportowy NIO EP9
1
Elektryczny samochód sportowy NIO EP9
1
Elektryczny samochód sportowy NIO EP9
1
Lifestyle

5 najbardziej niezwykłych samochodów elektrycznych na świecie

Lifestyle

5 najbardziej niezwykłych samochodów elektrycznych na świecie

10. Mai 2019
10. Mai 2019

Samochodo-rower, elektryczne składane auto, które nie zajmuje dużo miejsca na parkingu i samochód elektryczny z cukru – to trzy niezwykłe pojazdy elektryczne, ale jest ich więcej.

Dowiedz się:

  • dlaczego niektóre auta elektryczne nigdy nie trafią na złom,
  • jak szybka może być elektryczna mobilność,
  • co to jest elektryczny samochodo-rower,
  • jakie auta elektryczne mogą się ze sobą łączyć.

Nobe – trójkołowe auto elektryczne dla miłośników stylu retro

Elektryczne auto Nobe 100 wygląda jak oldtimer
2

Estońska firma Nobe tworząc swój pojazd w stylu new vintage - trójkołowy, z napędem na wszystkie koła, trzema siedzeniami i dwojgiem drzwi - kierowała się emocjami: „Chcieliśmy zbudować auto, przy którym każdy się zatrzyma, żeby je obejrzeć. Tak jak robi to teraz wielu, którzy zobaczą starego Volkswagena Garbusa i przypomną im się dawne czasy” – mówi producent. Właściciele tego elektrycznego samochodu nigdy nie będą musieli się z nim pożegnać, gdyż jak twierdzi producent, Nobe 100 nigdy nie będzie musiał trafić na złom. W przypadku uszkodzenia właściciel po prostu wyśle zużyte części i zamówi nowe, a producent wszystkie nienadające się do użytku elementy podda recyklingowi. 

Od 2020 roku Nobe 100 trafi do produkcji seryjnej – z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi ukrytymi pod karoserią retro. Auto to posiada wbudowaną na stałe baterię oraz mniejszą baterię przenośną. Baterie można wszędzie ładować, na przykład będąc w odwiedzinach u znajomych. Obie baterie umożliwiają ważącemu 390 kilogramów Nobe przejechanie nawet 230 kilometrów, i to z prędkością maksymalną 110 km/h.

Noah: samochód elektryczny z lnu i cukru

Elektryczne auto Noah wykonane jest w większości z płyt z lnu i cukru
3

Noah, holenderskie auto elektryczne, zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven, wykonane jest w 90 procentach z surowców odnawialnych – podstawę stanowią włókna lnu i cukier. Zatem po upływie swojego cyklu życia Noah może być poddany recyklingowi. To efektywne auto miejskie waży tylko 350 kilogramów bez 60-cio kilogramowej baterii. Między innymi dzięki niewielkiej masie ten ekologiczny, dwuosobowy pojazd elektryczny może przejechać na pełnej baterii nawet 240 kilometrów, rozwijając prędkość maksymalną 110 km/h. Noah jest nie tylko ekologiczny, lecz również praktyczny: pusty akumulator nie zmusza do zatrzymania się, gdyż można go łatwo wymienić. Twórcy tego elektrycznego auta zakładają również, że w przyszłości będzie można zastąpić aktualny akumulator nowszym technologicznie, umożliwiającym większy zasięg. Na razie produkcja seryjna Noah nie jest planowana – studenci z Eindhoven chcieli tylko pokazać, że przyjazna dla środowiska mobilność jest możliwa.

NIO EP9: w okamgnieniu 100 km/h

Elektryczny samochód sportowy NIO EP9
1

Już pierwsze spojrzenie zdradza, że ten elektryczny samochód nie jest miejskim autem, którym można jeździć na co dzień. Cztery wymienne akumulatory zasilają chińskiego NIO EP9 mocą łączną 1 megawata. Według producenta, normalnym trybie pracy to elektryczne, dwuosobowe auto ma zasięg 427 kilometrów. Ale z pewnością nikt nie będzie jeździł powoli i spokojnie samochodem dysponującym tak imponującymi możliwościami. Na torze wyścigowym NIO EP9 z napędem na wszystkie koła rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, po 7,1 sekundy pędzi z prędkością 200 km/h, a jego prędkość maksymalna wynosi 313 km/h. Jednak gdy kierowca będzie chciał uzyskiwać takie osiągi, przyjemność skończy się po około 20 minutach. Jedno jest pewne — tętno kierowcy na pewno podskoczy, a ilość pieniędzy na koncie zmaleje, gdyż wprawdzie producent nazywa NIO EP9 samochodem seryjnym, jednak produkuje go tylko na zamówienie – dla tych, którzy mają zbędne 1,3 mln euro.

PodRide: elektryczny samochodo-rower także dla tych, którzy lubią uprawiać sport tylko przy ładnej pogodzie

Przekręcamy kluczyk w stacyjce i ruszamy? Nie PodRidem. Aby uruchomić ten elektryczny pojazd, kierowca musi najpierw nacisnąć na pedały. PodRide to wyjątkowa forma hybrydy: w połowie rower, w połowie elektryczny samochód. Szwedzki majsterkowicz Mikael Kjellman wyposażył go w podwozie przypominające samochód, silnik o mocy 250 W i pedały z elektrycznym wspomaganiem. Według Kjellmana zasięg ważącego 70 kilogramów, długiego na 1,80 metra i wysokiego na 1,45 metra pojazdu elektrycznego wynosi do 60 kilometrów – przy maksymalnej prędkości 25 km/h. Przed wiatrem i deszczem kierowcę chroni wodoszczelna osłona rozpostarta na stelażu, z przednią szybą i zaznaczonymi drzwiami, przez które jednak nikt nie wsiądzie... Aby wejść do środka, trzeba przechylić osłonę elektrycznego samochodo-roweru do przodu. 

Mikael Kjellman zebrał przez fundraising około 90 tys. euro i chce możliwie szybko rozpocząć produkcję swojego pojazdu.

EO smart connecting cars: elektryczny pojazd do składania

Znalezienie miejsca parkingowego w mieście często jest równie trudne, jak trafienie szóstki w lotto. Wiedzą o tym naukowcy z Robotics Innovation Center przy Deutsche Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz“ (DFKI) (Niemieckie Centrum Badawcze Sztucznej Inteligencji). EO smart connecting car – elektryczny pojazd wypełniony rozwiązaniami z dziedziny robotyki – ma być rozwiązaniem tego problemu. Parkowanie bokiem, ustawienie kół prostopadle do osi samochodu i zmniejszanie nadwozia do długości około 1,80 metra nie stanowią dla tego samochodu elektrycznego żadnego problemu. I od razu łatwiej jest znaleźć miejsce parkingowe, a mimo niewielkich rozmiarów kierowca nie czuje się w nim jak w pudełku zapałek. Ale to nie wszystkie zalety tego auta: kilka pojazdów może połączyć się w łańcuch i w ten sposób oszczędzać energię podczas jazdy. Jeżeli jednemu z pojazdów w łańcuchu skończy się prąd, inne podzielą się z nim energią. Dające się połączyć z innymi auto rozwija prędkość 65 km/h, a jego zasięg (gdy jedzie oddzielnie, nie w łańcuchu) wynosi 70 kilometrów. Zatem ten zrobotyzowany samochód jest przeznaczony wyłącznie do ruchu w mieście. Z możliwością autonomicznej jazdy i elastycznymi punktami ładowania EO smart connecting cars staną się częścią przyszłej elektromobilności – wprawdzie może nie jutro, ale być może pojutrze. Stworzony przez DFKI samochód koncepcyjny służy testowaniu autonomicznych funkcji pojazdów elektrycznych w ruchu miejskim i ma pokazać, jak może wyglądać mobilność, szczególnie w wielkich aglomeracjach przyszłości.

ID.3 1ST, widok z przodu
6
ID.3 1ST, widok z przodu
6
ID.3 1ST, widok z przodu
6

W dalszym ciągu masz szansę

Ze względu na duże zainteresowanie obecnie wszystkie ID.3 1ST są zarezerwowane. Zachowaj szansę bycia jednym z pierwszych kierowców ID.3 1ST i zapisz się na listę rezerwową. Poinformujemy Cię, jeśli rezerwacja będzie ponownie możliwa. 
Disclaimer by Volkswagen
1.
Fotos: Nio
2.
Fotos: Nobe
3.
Foto: Noah/Bart van Overbeeke
4.
Fotos: PodRide
5.
Fotos: DFKI GmbH / Timo Birnschein
6.
Prototyp w kamuflażu
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.