Ups !!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68
  • Safari od wersji 11
  • Firefox od wersji 61
  • Edge od wersji 42
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,
Zespół Volkswagen

Leo opiera się o ID. (model studyjny zbliżony do seryjnego)

Visions of now:
Via Grafik

Visions of now:
Via Grafik

Budowanie cyfrowej sztuki.

„Powstaje wizualny rezultat, ale nie natrafiasz na żaden fizyczny opór”, mówi Leo. Leo jest grafikiem i częścią Via Grafik, kolektywu twórczego oraz biura designerskiego wywodzącego się ze sztuki graffiti. Po raz pierwszy spotkał się z virtual reality i wypróbował dla nas oprogramowanie 3D, które umożliwia malowanie i rysowanie w wirtualnej przestrzeni. Rezultat końcowy: trójwymiarowe, cyfrowe dzieło sztuki, jakie stworzył wokół ID. (model studyjny zbliżony do seryjnego).

Patrząc na jego kręcone włosy, regularne rysy twarzy i uśmiechnięte oczy trudno się domyślić, że Leo kiedyś nieźle namieszał w świecie graffiti. Gdy opowiada o początkach, zaczyna od szkolnego boiska: „To miało kontekst subkulturowy – jeździło się na deskorolce, kumple zaczynali pisać swoje imiona na ścianach, a człowiek próbował ich naśladować.” Z puszką lakieru w dłoni uczył się ufać swojej intuicji i gestom, oraz temu, że mogą one wygenerować niesamowity efekt wizualny.

Jego styl zmienia się, rozwija i otwiera na wpływy różnych gatunków. „Chcę, aby moje prace robiły wrażenie od pierwszego spojrzenia. To musi być mocne uderzenie!” Cyfrowa rzeźba, którą stworzył u nas w studio, wprowadza ID. (model studyjny zbliżony do seryjnego) w niezwykłą scenerię. Jednak Leo chce również, aby ludzie zatrzymywali się przy jego dziełach, interesowali się nimi dłużej i przyglądali detalom.
Szybko poznał zasadę działania controllera 3D, który z okularami VR działa jak wielofunkcyjny pędzel, i jest zafascynowany jego intuicyjną obsługą. „Naciskam i zaraz mam wizualny efekt”, mówi Leo i wyjaśnia, że dzięki temu może szybko i bez obaw pracować, bo każdy krok można cofnąć. „Zawsze reaguję na to, co już jest, i tak dzieło powstaje kawałek po kawałku. Nie jest tak, że od początku wiem, jak będzie ostatecznie wyglądać.” Wirtualna rzeczywistość to dzisiejsze szkolne podwórko z początków jego działalności artystycznej.

Zmiana świata analogowego w cyfrową sztukę.

Nawet jeżeli Leo doskonale potrafi posługiwać się okularami VR i controllerami, nie wie, jak właściwie nazwać to, co robi. Malowanie to nie jest, bo jest trójwymiarowe. Tworzenie brzmi trochę megalomańsko. W końcu nazwał to budowaniem.
Mieliśmy wrażenie, że Leo całkiem dobrze czuje się na swoim nowym szkolnym podwórku. Intuicyjna koncepcja software umożliwia mu wykorzystanie doświadczenia, jakie zdobył malując grafitti. Szybkość, z jaką Leo przyswaja sobie nową technologię, jest zadziwiająca. „Człowiek wyczuwa potencjał, który w tym tkwi” – uważa. Tak samo intuicyjnej interakcji z nowoczesną technologią chciałby doświadczać także w samochodzie. „Setki przycisków i ukryte funkcje są denerwujące”, sądzi Leo.

Łatwa nauka nowych możliwości.

Obsługę mogłaby ułatwiać na przykład funkcja sterowania głosowego lub prosty, intuicyjny design. Bowiem kontakt z urządzeniami, których można się szybko nauczyć, jest fascynujący – co widać, gdy patrzy się na Leo. Stworzenie w ciągu kilku sekund, tak po prostu, olbrzymich form w przestrzeni musi sprawiać przyjemność, a poza tym robi wrażenie, gdy się to obserwuje. Leo potwierdza: „Tak, człowiek czuje coś w rodzaju władzy nad przestrzenią.” Kilka minut później poprosił zespół o drabinę. Próbowanie nowych technologii jednak obudziło w nim manię wielkości: jego ramię nie jest wystarczająco długie, by stworzyć tak wielkie, trójwymiarowe, cyfrowe dzieło, jakby chciał.

Leo zdejmuje okulary VR.
Leo w okularach VR w otoczeniu przyrody.
Leo planuje kolejne etapy pracy nad swoim trójwymiarowym dziełem sztuki.
Zawsze reaguję na to, co już jest, i tak dzieło powstaje kawałek po kawałku. Nie jest tak, że od początku wiem, jak będzie ostatecznie wyglądać". 
Leo Volland

LEO VOLLAND

Leo Volland pochodzi z Heilbronnu, lecz od wielu lat mieszka w Berlinie i od końca lat 90-tych jest stałym elementem sceny graffiti i street artu. Razem z przyjaciółmi stworzył kolektyw artystyczny i designerski Via Grafik. Eksprerymentalny sposób pracy Leona, od instalacji po nieszablonowe wykorzystanie kolorów, przysporzyły mu sławy i spowodowały, że jego sztuka żyje nie tylko na ulicach, lecz również w galeriach i na wystawach.

Portret Leo Vollanda.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.