Gerhard Heinz przed swoim e-up!
Elektromobilność

Całkowicie elektrycznie!

Elektromobilność

Całkowicie elektrycznie!

Gerhard Heinz w Wiedniu.

Mobilność elektryczna jest praktyczna i ekologiczna. I naprawdę sprawia wiele przyjemności. Tego zdania jest również Gerhard Heinz. Ten sławny kompozytor, mimo dość zaawansowanego wieku, jest niezwykle otwarty na nowinki techniczne, na przykład smartfony czy komputery. Odwiedziliśmy go w Wiedniu i byliśmy zachwyceni energią i ciekawością świata, jaką tryskał ten 89-latek.

Kontur mapy Austrii z zaznaczonym Wiedniem
WIEDEŃ

GERHARD HEINZ, światowej sławy kompozytor muzyki filmowej, mimo 89 lat jest nadal fanem techniki. Dla niego tylko jeden samochód wchodził w rachubę: e-up!.

Gerhard Heinz
"Moja ciekawość nowości technologicznych jest ogromna. Zawsze muszę mieć najnowszego smartfona, tablet czy komputer". Gerhard Heinz

Podróżuje po całej Europie. Ale jego domem jest Wiedeń.

Na ulicach Wiednia Gerhard Heinz czuje się jak w domu. Ten światowej sławy kompozytor muzyki filmowej porusza się po mieście swoim e-up! i pokazuje, że elektryczne Volkswageny doskonale sprawdzają się w takich warunkach. Postoje w korkach, hamowanie na każdych światłach czy parkowanie na ciasnych ulicach - jego elektryczne auto jest wprost stworzone do takich sytuacji. Chcieliśmy dowiedzieć się od tego 89-letniego wiedeńczyka, jakie to uczucie jeździć elektrycznym samochodem. Naturalnie byliśmy też ciekawi, dlaczego wybrał akurat e-up! Jego odpowiedź była absolutnie przekonująca.

Na kawie w  kawiarni muzycznej Dommayer.

Wychodzi ze słynnej Café Dommayer. Wsiada do Volkswagena e-up! Elektrycznie i cicho jedzie Maxingstraße w 13-tej dzielnicy Wiednia. Przejeżdża wzdłuż ogrodu pałacu Schönbrunn. Jego celem jest Pertchtoldsdorf. W tej malowniczej okolicy przy południowej granicy Wiednia Gerhard Heinz chętnie spędza popołudnia, sam lub z żoną. Szczególnie lubi tutaj cukiernię Heiner, która w przeszłości dostarczała słodycze na cesarski stół.

"Niech się toczy" - to motto Gerharda Heinza. Ten prawie dziewięćdziesięcioletni mężczyzna prowadzi samochód tak sprawnie, jakby był o wiele lat młodszy. Ochrona środowiska, czyli ekologiczny aspekt elektrycznego samochodu, jest dla niego niezwykle ważna. Jednak głównym motywem wyboru tego rodzaju napędu, była ciekawość.

 

Gerhard w kawiarni Dommayer
"Gdy latem otworzę okna i rozsuwany dach, czuję się jak na łodzi na Adriatyku!"
Gerhard Heinz przed swoim e-up!
"Technologia baterii zrobiła wprawdzie ostatnio duże postępy, jednak długoterminowo najwyższy potencjał widzę w ogniwie paliwowym i napędzie wodorowym".

Niesamowite, jak można w tym wieku być jeszcze tak otwartym na ciągle zmieniające się technologie. Być może wyjaśni to kariera zawodowa Gerharda Heinza: po studiach na wiedeńskim Uniwersytecie Technicznym nie został inżynierem, lecz prawdziwą światową gwiazdą. Nazwisko "Gerhard Heinz" jest znane miłośnikom muzyki i filmów na całym świecie, jest bowiem najsłynniejszym europejskim kompozytorem muzyki filmowej. Ponad 130 filmów, ścieżki dźwiękowe i piosenki w latach 60-tych, 70-tych i 80-tych. Komedie, dramaty, horrory. O Gerhardzie Heinzu mówi się do dzisiaj. Także po  wycofaniu się z publicznego życia jego popularność nie maleje. Wynika to między innymi z faktu, że młodsze generacje odkryły jego stare, klasyczne utwory. W końcu w latach 50-tych był jedynym, który miał organy Hammonda i wykorzystywał je w swoich kompozycjach, dzięki czemu był często angażowany przez telewizję i reklamę. Miłość Heinza do e-up! rozpoczęła się w 2014 roku na targach samochodowych w Wiedniu. Już przedtem przez wiele lat szukał elektrycznego samochodu, który spełniłby jego wymagania. Bez skutku. Gdy jednak zobaczył kompaktowego, a jednocześnie przestronnego e-up!, wiedział, że znalazł to, czego szukał. Jako najnowszy gadżet kompozytor kazał sobie ostatnio zainstalować kamerę cofania w e-up! Zimą siedząc przy śniadaniu włącza ogrzewanie postojowe korzystając z aplikacji. Także stacji ładowania jest w okolicy wystarczająco dużo, nawet w spokojnej 13. dzielnicy. W najbliższym czasie Gerhard Heinz ma zamiar wyposażyć stację ładowania przed swoim domem w ogniwa słoneczne. Śledzi także ofertę aplikacji. Tylko w kwestiach muzyki nie zawsze wie, co wybrać: "Gdy jadąc samochodem włączę Ö1 z muzyką klasyczną, jest wprawdzie wspaniale, lecz zanim wczuję się w nastrój, najczęściej przełączam na program nadający wiadomości." Potem muzyk wciska pedał przyspieszenia i cicho, lecz zdecydowanie sunie przed wiedeńskimi kierowcami samochodów sportowych. 

Zapisz się do newslettera już dziś

Bądź na bieżąco z tematami związanymi z ID.3, rodziną modeli ID. oraz przyszłością mobilności.

Może Cię również zainteresować:

Wyprzedzić przyszłość: ID. Vizzion

Całkwicie elektryczny: Berlin

Całkowicie elektryczny: Amsterdam

Optymalizacja mocy ładowania zimą

Całkowicie elektryczny: Oslo

Szwecja – kraj „zielonej” motoryzacji

Może Cię również zainteresować:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

1.
e-up!: zużycie energii elektrycznej, kWh/100 km: 11,7 (cykl mieszany); emisja CO₂ cykl mieszany, g/km: 0; klasa efektywności: A+

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.