Ładowanie i zasięg

Jak mogę płacić?

Samochód elektryczny daje wiele możliwości, by w prosty i bezpieczny sposób dokonać płatności: przez aplikację, za pomocą karty prepaid czy karty kredytowej. Wkrótce też dane uwierzytelniające płatność będą zapisane w Twoim samochodzie. Dzięki temu ładowanie będzie wymagało jedynie podłączenia do stacji ładowania. Płatność odbędzie sie automatycznie, bez Twojego udziału. Co ciekawe: obecnie można znaleźć stacje ładowania, gdzie płatność jeszcze nie jest wymagana - np. przy niektórych centrach handlowych czy supermarketach.

Stacje ładowania umożliwiają płatność kartą

Gniazdko i Wallbox

Jeśli ładujesz samochód elektryczny w domu korzystając z gniazdka lub Wallbox, zapłacisz za ładowanie baterii płacąc kolejny rachunek za prąd. Prościej być nie może.

Samochód elektryczny ładowany w domu z wallboxa

Publiczne stacje ładowania

W przypadku płatnych stacji ładowania, w mieście lub przy autostradzie, możesz naładować samochód na każdej z nich. Jednocześnie możesz wybrać jednego operatora, który zaoferuje Ci taryfę rozliczeniową dopasowaną do Twoich potrzeb – podobnie jak w przypadku abonamentu za telefon komórkowy.  Jeżeli jakaś stacja ładowania nie będzie obsługiwana przez wybranego operatora, możesz mimo wszystko skorzystać z niej i rozliczyć się bezpośrednio z tym operatorem np. za pomocą karty kredytowej.

Samochód elektryczny ładowany na publicznej stacji ładowania

Sposoby zapłaty

Ikona metody płatności

Aby „zatankowany” prąd mógł zostać rozliczony, naturalnie punkt ładowania musi wiedzieć, kim jesteś. W zależności od wybranego operatora, możesz zalogować się używając karty ładowania lub aplikacji (przez komunikację NFC lub kod QR). Wybierz, co jest dla Ciebie najwygodniejsze. Rozliczenie następuje zgodnie z ustaloną metodą płatności (np. pobranie z konta, PayPal lub karta kredytowa). Możesz też skorzystać z ładowania „ad hoc” i zapłacić kartą kredytową bezpośrednio u operatora. Taryfy są rozliczane przeważnie według jednostki czasowej, a nie według pobranej ilości prądu. Wynika to z faktu, że na razie jeszcze tylko niewiele punktów ładowania ma certyfikowane liczniki do dokładnego pomiaru prądu. Niedługo się to zmieni – w przyszłości prąd będzie rozliczany przede wszystkim według rzeczywistego zużycia.

 

 

Plug & Charge (Złącze ISO)

Ikona Plug & Charge

Aby jeszcze bardziej ułatwić proces ładowania, w przyszłości wystarczy, gdy tylko podłączysz przewód i ładowanie już się rozpocznie. W tej technologii, zwanej też Plug & Charge, dane identyfikacyjne będą zapisane w samochodzie i stacja ładowania automatycznie rozpozna, kto pobiera prąd.

Technika ta będzie wprowadzana stopniowo od 2020 roku w oparciu o normę ISO, tak że w przyszłości będzie coraz więcej stacji Plug & Charge.

Ładowanie bezpłatne

Oprócz płatnych punktów ładowania istnieje także wiele publicznych stacji, z których możesz pobierać prąd bezpłatnie. Na przykład na parkingach dużych supermarketów lub sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz. Teraz zakupy będą sprawiać podwójną przyjemność.

Samochód elektryczny jest ładowany za darmo przed sklepem z meblami

We Charge - nowa usługa Volkswagena

We Charge zaoferuje klientom bezpośredni dostęp do publicznych ładowarek wielu dostawców w całej Europie – wszystko za pośrednictwem jednej aplikacji Volkswagen We Connect. Płatność oraz identyfikacja będzie prosta i intuicyjna dzięki powiązanej karcie zbliżeniowej We Charge, aplikacji lub (w późniejszym terminie) zintegrowanej z samochodem technologii Plug&Charge.  Twój e-samochód wcześniej zidentyfikuje możliwości stacji, podsuwając dostępne rozwiązania.

Smarfon z aplikacją WeConnect

Podczas ładowania będziesz mógł sprawdzić stan baterii, kontrolować cały proces oraz sterować temperaturą wewnątrz samochodu. Dzięki powiadomieniom push aplikacja natychmiast poinformuje o istotnych wydarzeniach – w szczególności tych związanych z przerwaniem bądź zakończeniem procesu ładowania.  Dodatkowo We Charge zaoferuje połączenie z systemem płatności, zawierając wszystkie transakcje oraz rachunki, ułatwiając tym samym zarządzanie kosztami ładowania.

Zapisz się do newslettera już dziś

Bądź na bieżąco z tematami związanymi z ID.3, rodziną modeli ID. oraz przyszłością mobilności.

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there