2.12.80.1, 2019-01-08 08:13:42
Aktualności Volkswagen 2019

Aktualności.

Volkswagen AG oraz Ford Motor Company podejmują globalną współpracę

Volkswagen AG oraz Ford Motor Company podejmują globalną współpracę

Poznań, 16 stycznia 2019 r. – Volkswagen AG i Ford Motor Company poinformowały dzisiaj o pierwszych oficjalnych uzgodnieniach będących elementem szerokiego porozumienia o współpracy. Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności obydwu przedsiębiorstw i stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej oferty dla klientów w czasach gwałtownych przemian w przemyśle samochodowym.

Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył na świecie 499.700 samochodów

Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył na świecie 499.700 samochodów

Poznań, 16 stycznia 2019 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczyła w 2018 roku klientom z całego świata łącznie 499.700 modeli serii T, Caddy, Crafter i Amarok (wzrost o 0,4 procent). Dzięki temu wynikowi zeszły rok okazał się najlepszy w historii marki. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim rynki w Europie Zachodniej.

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

Poznań, 14 stycznia 2019 r. – W 2018 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 10,83 miliona samochodów (o 0,9 procenta więcej niż rok wcześniej) i ustanowił nowy rekord w swojej historii. Na wielu rynkach – w Ameryce Południowej, Europie, w USA oraz w Chinach – koncern odnotował wzrost liczby sprzedanych aut, a na niektórych zwiększył także swój udział w rynku. Dzięki udanej ofensywie produktowej markom należącym do koncernu udało się z naddatkiem wyrównać ryzyka występujące w poszczególnych regionach, jak np. niepewność gospodarcza w Chinach czy perturbacje związane z wprowadzeniem w Europie normy WLTP. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV. Marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży koncernu Volkswagen, stwierdził: „Nawet jeśli kolejne rekordy w liczbie aut dostarczonych klientom nie są już dla nas jedyną miarą sukcesu, to bardzo cieszymy się z każdego tak wspaniałego wyniku. Rok 2018, a zwłaszcza jego druga połowa, w wielu regionach okazał się dla nas niełatwy. Jednak bardzo dobre produkty i wysokie zaufanie klientów do naszych marek umożliwiły koncernowi ustanowienie tego nowego rekordu. W 2019 roku wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze. Jednak koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany do nowych wyzwań. Patrzymy optymistycznie w przyszłość.”

Volkswagen Group Polska wraz z ENGIE Technika Instalacyjna rozwijają elektromobilność

Volkswagen Group Polska wraz z ENGIE Technika Instalacyjna rozwijają elektromobilność

Poznań, 14 stycznia 2019 r. – Volkswagen Group Polska podpisała umowę z ENGIE Technika Instalacyjna. Obie spółki są żywo zainteresowane rozwojem elektromobilności w Polsce. Umowa jest kolejnym krokiem w przygotowaniu sieci dealerskiej do sprzedaży oraz obsługi samochodów elektrycznych przyszłości. Pierwszy etap współpracy obejmuje audyt energetyczny uwzględniający m.in. możliwość wykorzystania zielonej energii.

Program „Mali Ratownicy” Volkswagena wybrany najlepszym projektem CSR 2018 roku

Program „Mali Ratownicy” Volkswagena wybrany najlepszym projektem CSR 2018 roku

Poznań – Wczoraj wieczorem ogłoszono wyniki plebiscytu „The Best of Moto.pl”, który nagradza najważniejsze premiery motoryzacyjne roku, najciekawsze modele i wartościowe projekty realizowane przez producentów samochodów. Program „Mali Ratownicy” stworzony przez markę Volkswagen głosami ekspertów otrzymał tytuł „Projekt CSR roku”.

Nowy rekord dostaw Volkswagena w 2018 roku

Nowy rekord dostaw Volkswagena w 2018 roku

Poznań – Marka Volkswagen ustanowiła w 2018 roku nowy rekord dostaw. Klientom z całego świata dostarczono 6,24 miliona samochodów, czyli o 0,2 procent więcej niż w 2017 roku. Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie (+3,6%) udało się zrekompensować skutki niekorzystnej sytuacji w Chinach, Argentynie i w Meksyku oraz te, które wyniknęły z wprowadzenia w Europie Zachodniej normy WLTP. Głównym motorem sukcesu okazały się auta wprowadzane na rynek w ramach ofensywy SUV-ów, jak również liczne inne nowe produkty marki Volkswagen. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki ds. Sprzedaży, stwierdził: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom. Nasza strategia przyniosła pozytywne skutki. Ciężko pracowaliśmy, by ten nowy rekord stał się faktem”.
Ralf Brandstätter, COO Volkswagena, zauważył: „Rok 2019 także postawi Volkswagena przed ogromnymi wyzwaniami, przede wszystkim ze względu na nowe ryzyka natury geopolitycznej. Oprócz zwiększania liczby sprzedanych samochodów musimy jeszcze mocniej skoncentrować się na rentowności. Chodzi o to, żeby marka Volkswagen była na trwałe dochodowa”.

Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team rozpoczyna sezon z nowymi zawodnikami

Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team rozpoczyna sezon z nowymi zawodnikami

Wraz z nowym rokiem Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team wita w zespole nowych kolarzy. W nadchodzącym sezonie do reprezentacji dołączą Zuzanna Krzystała i Aleksandra Podgórska oraz Stanisław Nowak i Bartłomiej Wawak.

Rekordowy rok pod względem liczby rejestracji i wzmocnienie pozycji Volkswagen Group Polska

Rekordowy rok pod względem liczby rejestracji i wzmocnienie pozycji Volkswagen Group Polska

Poznań, 10 stycznia 2019 r. – Ubiegły rok przyniósł spółce Volkswagen Group Polska kolejny rekord. Odnotowała ona zarówno wzrost liczby rejestracji, jak i udziału w rynku. Po zakończeniu 2018 roku Volkswagen Group Polska utrzymuje mocną pozycję lidera polskiego rynku nowych samochodów. Dostarczając klientom 154.552 samochody Grupa odnotowała 13,3 procent wzrostu w stosunku do wyniku w 2017 roku. Wszystkie marki, które należą do spółki w 2018 roku odnotowały znaczący wzrost rejestracji.

2018 rok był rekordowy w historii marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce

2018 rok był rekordowy w historii marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce

Poznań, 9 stycznia 2019 r. – w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku zarejestrowano w Polsce 11.192 nowe auta marki Volkswagen Samochody Użytkowe, co oznacza wzrost o 21,57 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2017 roku. Z 1.173 pojazdów dostawczych Volkswagena dostarczonych w grudniu aż 1.083 zarejestrowały firmy, co w ostatnim miesiącu ubiegłego roku zapewniło marce pierwsze miejsce w tej klasyfikacji.

Volkswagen obniżył cenę elektrycznego up!a

Volkswagen obniżył cenę elektrycznego up!a

Poznań – dostępny od końca 2013 roku e-up! wciąż jest jednym z najbardziej wydajnych samochodów elektrycznych oferowanych na rynku. Teraz, po obniżeniu ceny o aż 15.400 zł, również jednym z najtańszych. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom, których zadaniem jest zmniejszenie poboru energii, elektryczny e-up! obchodzi się z nią w sposób wyjątkowo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na energię wynosi zaledwie 14,6 kWh na 100 km wg normy WLTP. Przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi jedynie 8,03 zł.

Rekordowy wynik Volkswagena w Polsce w 2018 roku

Rekordowy wynik Volkswagena w Polsce w 2018 roku

Poznań – 2018 rok Volkswagen zakończył na drugim miejscu w zestawieniu liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena. Po raz kolejny liderem wśród modeli marki został Golf z liczbą 14.190 zarejestrowanych egzemplarzy. Na drugim miejscu w gronie najpopularniejszych modeli Volkswagena znalazł się Passat, którego zarejestrowano 9.192 sztuki. Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 6.847 egzemplarzy.

ID. R powraca: sportowe plany Volkswagena

ID. R powraca: sportowe plany Volkswagena

Poznań – Spotkanie trzech pokoleń: podczas legendarnego Ice Race w Zell am See Volkswagen zamierza połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość sportu samochodowego. 19 i 20 stycznia 2019 roku w Austrii, na południe od Salzburga, będzie można zobaczyć wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd Volkswagena ID. R, który w 2018 roku ustanowił nowy historyczny rekord podczas legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak w USA. W Zell am See Volkswagen poinformuje też o udziale ID. R w kolejnych wyścigach.

Elektryczny Volkswagen e-Crafter w projekcie „Misja Zerowa Emisja” realizowanym w Warszawie

Elektryczny Volkswagen e-Crafter w projekcie „Misja Zerowa Emisja” realizowanym w Warszawie

Poznań, 2 stycznia 2019 r. – W ramach programu pilotażowego „Misja Zerowa Emisja” Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) bada, czy transport w miastach może być przyjazny środowisku i efektywny ekonomicznie. Analizowana jest nie tylko emisja CO2, ale również całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego. Debiut e-Craftera oznacza początek ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe, która będzie uzupełniała paletę o kolejne modele częściowo lub całkowicie elektryczne.

2018 rok był rekordowy w historii marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce


• w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 11.192 pojazdy marki Volkswagen Samochody Użytkowe, o 1.986 egzemplarzy więcej niż w 2017 roku
• wzrost liczby rejestracji pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe o aż 21,57 procent jest najwyższy wśród pierwszych ośmiu marek w tym zestawieniu
• udział marki Volkswagen Samochody Użytkowe w rynku aut dostawczych zwiększył się z 11,2 procent w 2017 roku do 12,12 procent w roku ubiegłym


Poznań, 9 stycznia 2019 r. – w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku zarejestrowano w Polsce 11.192 nowe auta marki Volkswagen Samochody Użytkowe, co oznacza wzrost o 21,57 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2017 roku. Z 1.173 pojazdów dostawczych Volkswagena dostarczonych w grudniu aż 1.083 zarejestrowały firmy, co w ostatnim miesiącu ubiegłego roku zapewniło marce pierwsze miejsce w tej klasyfikacji.

W ubiegłym roku wszystkie modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe cieszyły się większą popularnością niż w 2017 roku. Bestsellerem marki był Caddy, którego zarejestrowano 4.037 egzemplarzy (+13,62 procent). Drugi najczęściej rejestrowany model to seria T (3.835 sztuk, +6,44 procent). Największy wzrost rejestracji – o 69,05 procent – odnotował nowy Crafter (2.889 egzemplarzy), którego zarejestrowano o 1.180 sztuk więcej niż w 2017 roku. Drugi najwyższy procentowy przyrost liczby rejestracji – o 26,39 procent – uzyskał pick-up Amarok (wzrost rejestracji o 90 sztuk, do 431 samochodów).

Polska jest bardzo ważnym krajem dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe zarówno pod względem sprzedaży, jak i produkcji. Modele – Caddy oraz Crafter są produkowane wyłącznie w naszym kraju, w zakładach Volkswagen Poznań, skąd trafiają na rynki całego świata.

Zestawienie liczby rejestracji w 2018 roku według modeli:
4.037 samochodów Caddy (+13,62%, 484 sztuki więcej niż w 2017 roku)
3.835 samochodów serii T (+6,44%, 232 sztuki więcej niż w 2017 roku)
2.889 samochodów Crafter (+69,05%, 1.180 sztuk więcej niż w 2017 roku)
431 samochodów Amarok (+26,39%, 90 sztuk więcej niż w 2017 roku)

Elektryczny Volkswagen e-Crafter w projekcie „Misja Zerowa Emisja” realizowanym w Warszawie


• w ramach projekt „Misja Zerowa Emisja” towary do klientów sklepów IKEA i H&M dostarczane są w 100% elektrycznym e-Crafterem
• e-Crafter osiągający moc 100 kW (136 KM) jest pierwszym dużym autem elektrycznym marki Volkswagen Samochody Użytkowe
• na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera można naładować do 80 procent pojemności w zaledwie 45 minut


Poznań, 2 stycznia 2019 r. – W ramach programu pilotażowego „Misja Zerowa Emisja” Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) bada, czy transport w miastach może być przyjazny środowisku i efektywny ekonomicznie. Analizowana jest nie tylko emisja CO2, ale również całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego. Debiut e-Craftera oznacza początek ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe, która będzie uzupełniała paletę o kolejne modele częściowo lub całkowicie elektryczne.

„Jednym z celów marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest wyznaczenie kierunków nowoczesnej logistyki miejskiej. Koncentrujemy się na przyszłych obszarach mobilności. Mając na uwadze kwestie środowiskowe i nowe potrzeby klientów uzupełniamy gamę modelową o pojazdy elektryczne. Pierwszym elektrycznym, samochodem dostawczym w ofercie jest e-Crafter, produkowany w Polsce. W przyszłym roku pojawi się także elektryczny Volkswagen Caddy i Transporter. Wszystkie wymienione modele są odpowiedzią na pojawiające się nowe zapotrzebowanie. Cieszymy się, że możemy wziąć udział w badaniu i zweryfikować założenia, które przyświecały nam przy tworzeniu tego samochodu” – mówi Patryk Grzeczka z Volkswagen Samochody Użytkowe.

Jeszcze zanim pojawił się w sprzedaży, nowy e-Crafter został wyróżniony „Europejską Nagrodą Transportową dla Aut Zgodnych z Zasadami Zrównoważonego Rozwoju 2018” w kategorii „Samochody Transportowe i Dostawcze”. e-Crafter został stworzony dla tych firm, które działają w centrach miast, dostarczając towar do końcowego odbiorcy, czyli firm kurierskich i logistycznych, dla zakładów rzemieślniczych, właścicieli sklepów, dostawców energii czy przedsiębiorstw taksówkarskich i świadczących innego rodzaju usługi przewozowe. Zasięg e-Craftera wynosi 173 km (mierzony wg normy NEDC), a jego prędkość maksymalną celowo ograniczono do 90 km/h – odpowiada to rzeczywistym codziennym potrzebom firm działających w miastach.

W Warszawie rocznie przewozi się ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków. Kurierzy, dostawcy i przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad 20 tysięcy operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy. „Celem projektu „Misja Zerowa Emisja” jest przeprowadzenie rzetelnej i miarodajnej analizy porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w odniesieniu do pojazdu spalinowego. W tym celu, na ulice Warszawy wyjadą dwa pojazdy: elektryczny e-Crafter i jego konwencjonalny odpowiednik, Crafter z silnikiem Diesla” – mówi Łukasz Witkowski z PSPA.

W badanie zaangażowało się wiele firm. Pojazdy dostarczył Volkswagen, procesem logistycznym zarządza lider niskoemisyjnej logistyki w Polsce –firma No Limit. W pierwszej kolejności dostawy są realizowane dla sklepów IKEA. Towary będą trafiać wprost do klientów w ramach usługi home delivery. Następnie będą realizowane dostawy dla sklepów H&M. Badanie zostanie przeprowadzone w codziennym trybie pracy, na tych samych trasach przez dwa pojazdy w okresie 3 tygodni dla każdego z partnerów.

Parametry e-Craftera dobrano w wyniku obszernych analiz. Zanim marka Volkswagen Samochody Użytkowe rozpoczęła prace konstrukcyjne przeanalizowała 210.000 realnych przewozów z wykorzystaniem tego rodzaju aut, wykonanych przez ponad 1.500 klientów. Okazało się, że większość kierowców samochodów dostawczych przejeżdża dziennie od 70 do 100 km. I właśnie z myślą o takich odległościach – z uwzględnieniem licznych przystanków po drodze – skonstruowano e-Craftera. W jego wypadku nie chodziło więc o jak największy zasięg, lecz taki, jaki będzie rzeczywiście potrzebny podczas codziennych zastosowań tego auta. Dzięki temu akumulatory e-Craftera nie są zbyt duże, a cena auta jest konkurencyjna. Nowy samochód, jak wszystkie Craftery, jest produkowany w fabryce we Wrześni. Końcowy montaż komponentów elektrycznego układu napędowego odbywa się w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Użytkowe – w Hanowerze.

W ramach badania analizie zostanie poddanych wiele parametrów eksploatacyjnych obu Crafterów, w tym m.in. czas jazdy, pokonywany dystans, średnia prędkość, profil przyśpieszeń, liczba tankowań i ładowań oraz spalanie i zużycie energii. Zakładając ośmiogodzinny dzień pracy kierowcy, na każdy parametr przypadnie około 25 tysięcy pomiarów każdego dnia. Dokładność lokalizacji pojazdów wynosić będzie 1,5-4m, a każdy nadajnik będzie widoczny dla przynajmniej 4 z 24 satelitów. W raporcie końcowym uwzględnione będą dodatkowo takie parametry, jak cena pojazdu, cena paliwa i energii elektrycznej, koszty serwisu, a nawet temperatura otoczenia. Premierę raportu zaplanowano na marzec przyszłego roku, podczas kongresu MOVE (Mobility & Vehicles) w trakcie Poznań Motor Show 2019, który współorganizuje PSPA.

W przedniej części e-Craftera znajduje się elektryczny silnik synchroniczny, którego maksymalna moc wynosi 100 kW (136 KM), a maksymalny moment obrotowy – 290 Nm. Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi za pomocą 1-biegowej przekładni skonstruowanej do samochodów użytkowych. Silnik, przekładnia oraz mechanizm różnicowy tworzą jeden nieduży moduł; jest on wytwarzany w zakładach produkcji komponentów w Kassel. Pozostałe elementy techniczne układu napędowego to jednostka sterująca silnikiem oraz wysokowydajna elektronika. Ta ostatnia steruje przepływem energii między silnikiem elektrycznym a akumulatorem. Prąd stały (DC) zmagazynowany w litowo-jonowym akumulatorze dzięki elektronice jest zamieniany w prąd zmienny (AC). Przetwornik DC/AC wytwarza napięcie o wartości 12V na potrzeby pokładowej sieci elektrycznej.

Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie. Jeśli korzysta się ze stacji Wallbox AC dostarczającej prąd zmienny 7,2 kW, akumulator zostanie napełniony w stu procentach w czasie 5 godzin i 20 minut.

Nowy e-Crafter został stworzony w oparciu o Craftera drugiej generacji, który na rynku pojawił się w 2017 roku. e-Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu, komfortowi oraz multimedialne. Seryjnie w wyposażeniu znajdują się: Park Pilot wspomagający parkowanie i zawierający funkcję ochrony nadwozia (dzięki 16 czujnikom rozmieszczonym w różnych miejscach karoserii zmniejsza ryzyko uszkodzenia nadwozia lub innych aut podczas manewrowania), wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu. Ponadto jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie Crafter jest wyposażony seryjnie w automatyczny hamulec aktywujący się po kolizji (daje możliwość uniknięcia po wypadku kolejnych zderzeń). Poza tym w standardzie znajdują się system zapobiegający skutkom podmuchów bocznego wiatru, a także LED-owe reflektory (świateł drogowych, mijania i do jazdy dziennej), automatyczna klimatyzacja (Climatronic), system podgrzewania foteli, pompa ciepła i ogrzewana przednia szyba, komfortowe fotele oraz system nawigacyjny „Discover Media” z „App-Connect” (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie), system obsługi radia przy pomocy komend głosowych, a także interfejs telefonu komórkowego. W ramach wyposażenia dodatkowego, za pośrednictwem „Car-Net Guide & Inform”, można korzystać z mobilnych usług internetowych.

Udział w projekcie Misja Zerowa Emisja bierze także Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT), który we współpracy z PSPA opracował metodologię badania i zajmie się agregacją i analizą danych. Jeden z największych w Europie dostawców usług Car Fleet Management, badający potencjał elektryfikacji flot, firma Alphabet, dostarczyła urządzenia pomiarowe. Największy producent infrastruktury w Polsce, firma GARO, zapewniła ładowarki na czas realizacji badania, a wsparcie technologiczne zapewnia koncern energetyczny Engie, światowy lider w zakresie elektromobilności, z niemal 60 tysiącami urządzeń do ładowania EV na całym świecie.

ID. R powraca: sportowe plany Volkswagena


• Volkswagen uczestnikiem legendarnego Ice Race w Zell am See
• Rajdy: dwa historyczne modele Golf i Polo GTI R5 w akcji
• Mistrzowie: Romain Dumas i Jochi Kleint gośćmi imprezy


Poznań – Spotkanie trzech pokoleń: podczas legendarnego Ice Race w Zell am See Volkswagen zamierza połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość sportu samochodowego. 19 i 20 stycznia 2019 roku w Austrii, na południe od Salzburga, będzie można zobaczyć wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd Volkswagena ID. R, który w 2018 roku ustanowił nowy historyczny rekord podczas legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak w USA. W Zell am See Volkswagen poinformuje też o udziale ID. R w kolejnych wyścigach.

Golf II GTI w stylistyce Triumph-Adler, mistrzowski model grupy A z 1986 roku, a także dwusilnikowy Golf II Pikes Peak z 1987 roku to modele Volkswagen Motorsport, które będzie można zobaczyć w akcji na lodowym torze w Austrii. W szranki stanie tam również współczesne Polo GTI R5 – nowy model stoczy walkę z konkurentami w wersji, w jakiej do udziału w rajdach wykorzystują go prywatne zespoły. Równie sławni są kierowcy biorący udział w Ice Race – Romain Dumas (F), który ustanowił rekord na Pikes Peak oraz niemiecki as rajdowy Klaus-Joachim „Jochi” Kleint (D), który w latach 1985 do 1987 jako kierowca Volkswagena startował w „Pikes Peak International Hill Climb”.

Ku przyszłości: Volkswagen ID. R

Siedem minut i nieco ponad 57 sekund – taki czas uzyskał Volkswagen ID. R podczas słynnego wyścigu Pikes Peak wjeżdżając na znajdujący się na wysokości 4.302 m szczyt o tej nazwie, przez co na trwałe zapisał się w historii sportu samochodowego. ID. R jako pierwszy samochód z napędem elektrycznym okazał się przy tym szybszy i lepszy od wszystkich pozostałych aut z silnikami spalinowymi, które kiedykolwiek przed nim brały udział w tym najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu górskim na świecie. Ten wspaniały rekord wszech czasów Romain Dumas ustanowił 24 czerwca 2018 roku. ID. R z innowacyjnym elektrycznym układem napędowym będzie można podziwiać w Zell am See, chociaż auto nie będzie brało udziału w zmaganiach sportowych. Top Gear Magazine emitowany przez BBC oraz Auto Bild Motosport nadały ostatnio modelowi ID. R tytuł wyścigowego samochodu roku; zastosowana w tym aucie technologia napędu pozwoliła mu zgromadzić także wiele innych nagród. ID. R nie tylko pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość w motoryzacji, ale też wiążą się z nim konkretne plany sportowe w 2019 roku. Dyrektor Volkswagen Motosport – Sven Smeets – powiedział o przyszłych startach auta-rekordzisty: „Jedno jest pewne: ID. R jeszcze długo nie będzie muzealnym eksponatem. Volkswagen jako firma ma jasną strategię w dziedzinie samochodów elektrycznych, a my będziemy ją wspierać poprzez zaangażowanie w sport samochodowy. Jest już kilka interesujących pomysłów”. O tym jakie wyzwania podejmie ID. R w 2019 roku Volkswagen poinformuje podczas GP Ice Race w Zell am See. 

Teraźniejszość: Volkswagen Polo GTI R5

Nowy samochód rajdowy Volkswagena, przeznaczony do walki w ramach prywatnych zespołów, świętował niedawno udany debiut. Pod koniec października Polo GTI R5 wyposażone w silnik o mocy 200 kW (272 KM) stanęło po raz pierwszy do walki – podczas Rajdu Hiszpanii. Model przygotowany według regulaminu R5 do udziału w krajowych, regionalnych i międzynarodowych Mistrzostwach Rajdowych bardzo długo prowadził w tej imprezie i zajął miejsce na podium; za kierownicą siedział były rajdowy mistrz świata Petter Solberg (N). Pierwszych 15 egzemplarzy Polo GTI R5 trafia właśnie do zespołów rajdowych z Włoch, Szwecji, Finlandii, Paragwaju, Belgii i Austrii. W Zell am See Polo GTI R5 będzie uczestniczyło w zawodach konkurując z innymi samochodami.

Z przeszłości: Golf II – GTI grupy A z 1986 roku i Pikes Peak z 1987 roku

W Zell am See będzie można podziwiać także dwa Volkswageny Golfy, które zasłużyły się w historii sportu samochodowego. Startując w Golfie II GTI Kenneth Ericsson (S) zapewnił sobie w 1986 roku tytuł Rajdowego Mistrza Świata grupy A – grupy, która była poprzedniczką najważniejszej kategorii dzisiejszych Rajdowych Mistrzostw Świata. Nieco ostrzejszy brat tego modelu, dwusilnikowy Golf II Pikes Peak wzbudził w 1987 roku wielką sensację podczas legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak. Jochi Kleint za kierownicą Golfa z zespołem napędowym o łącznej mocy 441 kW (600 KM) prowadził do ostatnich metrów przed metą, ale uszkodził zawieszenie i ostatecznie musiał wycofać się mając już w zasięgu wzroku flagę wyznaczającą metę wyścigu. 31 lat później Volkswagen ID. R widowiskowo wyrównał rachunek sprzed lat.

Nowy rekord dostaw Volkswagena w 2018 roku


• Volkswagen dostarczył klientom na świecie 6,24 miliona aut (+0,2 procent) – najwięcej w swojej historii
• wzrost w Ameryce Południowej, USA i w Europie zrównoważył skutki trudnej sytuacji panującej na rynku chińskim oraz trudności spowodowane wprowadzeniem normy WLTP
• w Polsce zarejestrowano 56.049 nowych, osobowych samochodów marki Volkswagen, czyli o 6.946 więcej niż w 2017 r. (+14,15 procent)
• głównym czynnikiem wzrostu dostaw były modele typu SUV oraz inne nowe produkty
• Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Jürgen Stackmann: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom”


Poznań – Marka Volkswagen ustanowiła w 2018 roku nowy rekord dostaw. Klientom z całego świata dostarczono 6,24 miliona samochodów, czyli o 0,2 procent więcej niż w 2017 roku. Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie (+3,6%) udało się zrekompensować skutki niekorzystnej sytuacji w Chinach, Argentynie i w Meksyku oraz te, które wyniknęły z wprowadzenia w Europie Zachodniej normy WLTP. Głównym motorem sukcesu okazały się auta wprowadzane na rynek w ramach ofensywy SUV-ów, jak również liczne inne nowe produkty marki Volkswagen. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki ds. Sprzedaży, stwierdził: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom. Nasza strategia przyniosła pozytywne skutki. Ciężko pracowaliśmy, by ten nowy rekord stał się faktem”.
Ralf Brandstätter, COO Volkswagena, zauważył: „Rok 2019 także postawi Volkswagena przed ogromnymi wyzwaniami, przede wszystkim ze względu na nowe ryzyka natury geopolitycznej. Oprócz zwiększania liczby sprzedanych samochodów musimy jeszcze mocniej skoncentrować się na rentowności. Chodzi o to, żeby marka Volkswagen była na trwałe dochodowa”.


Prowadzona przez Volkswagena globalna ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi owoce. Wiele nowych modeli debiutujących na rynku cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. O ile dostawy aut osobowych marki Volkswagen wzrosły na świecie łącznie o 0,2 procenta w porównaniu z rokiem 2017, o tyle segment aut typu SUV zwiększył się w tym samym czasie o 38 procent. Niemal co piąty Volkswagen, który trafił do klientów był właśnie SUV-em (19,2%). W 2017 roku ten udział wynosił 13,9 procent.

Do 2025 roku Volkswagen będzie oferował na świecie ponad 30 modeli typu SUV z napędem tradycyjnym oraz elektrycznym. Ofensywa w dziedzinie SUV-ów ma w zdecydowany sposób przyczynić się do wzmocnienia głównego obszaru działalności marki, co pozwoli na dokonanie niezbędnych miliardowych inwestycji w rozwój aut elektrycznych i autonomicznych.

Coraz większą popularnością cieszą się również elektryczne samochody Volkswagena. W zeszłym roku dostarczono klientom 50.000 aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną oraz modeli hybrydowych typu plug-in; było to o 13 procent więcej niż rok wcześniej. Szczególnie wielu klientów wybrało e-Golfa – w wypadku tego modelu odnotowano wzrost sprzedaży w wysokości 45 procent; dzięki temu e-Golf należy do wiodących pojazdów elektrycznych w Niemczech i w Europie.

Dostawy aut marki Volkswagen w poszczególnych regionach i na wybranych rynkach w 2018 roku:

• W Europie w 2018 roku Volkswagen dostarczył klientom 1,75 miliona samochodów, czyli o 3,6 procent więcej niż rok wcześniej – mimo wyzwań, jakie od września niosła ze sobą konieczność homologowania aut według nowej normy WLTP. Volkswagen zwiększył również swój udział w europejskim rynku. Przyczynił się do tego duży popyt na nowe modele: Tiguana Allspace, Arteona i T-Roca, a także na nową wersję Polo.

• W Europie Zachodniej do klientów trafiło 1,47 miliona aut – o 2,8 procent więcej niż w 2017 roku. Wzrost odnotowano na tak ważnych rynkach jak Włochy, Hiszpania czy Francja.

• Podobna sytuacja panowała na niemieckim rynku. Volkswagen dostarczył tam swoim klientom w zeszłym roku 541.200 samochodów, co oznacza wzrost o 1,8 procent.

• W regionie Europy Środkowej i Wschodniej Volkswagen odnotował znaczne zwiększenie dostaw wynoszące 8,2 procent. Było to 280.300 aut. Motorem wzrostu w tym regionie okazała się Rosja – Volkswagen dostarczył tam klientom 106.100 samochodów, czyli o 18,5 procent więcej niż rok wcześniej. Bestsellerami w Rosji okazały się Polo sedan, Tiguan oraz Touareg.

• W Polsce 2018 rok Volkswagen zakończył z najlepszym wynikiem w historii. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w Polsce 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena (+14,15 procent).

• W Turcji Volkswagen zmagał się w zeszłym roku z nadzwyczaj trudną sytuacją, która pogorszyła się jeszcze w drugiej połowie roku na skutek mocnego spadku kursu tamtejszej waluty. Spowodowało to skurczenie się rynku. Volkswagen dostarczył klientom w Turcji 50.000 samochodów, czyli o 44,7 procent mniej niż rok wcześniej.

• Sytuacja na rynkach Ameryki Północnej była różna. W USA Volkswagen dostarczył w 2018 roku 354.100 samochodów, co oznacza wzrost o 4,2 procent; było to możliwe dzięki sukcesowi jakie odniosły modele typu SUV. W Kanadzie zbyt znalazło 72.000 aut Volkswagena, czyli więcej o 3,7 procent niż w 2017 roku. Był to najlepszy w historii wynik marki na kanadyjskim rynku. Trudności wystąpiły natomiast w Meksyku. Utrzymuje się tam niekorzystna sytuacja gospodarcza, która spowodowała, że dostawy Volkswagena zmalały tam o 19,1 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W całym regionie w 2018 roku sprzedaż aut marki Volkswagen zmniejszyła się o 3,0 procent.

W Ameryce Południowej w roku 2018 utrzymywał się wzrost. Do klientów trafiły łącznie 474.000 samochodów marki Volkswagen, czyli o 13,1 procent więcej niż w roku 2017. Największy zbyt odnotowano w Brazylii, w której klienci odebrali 335.800 aut – wzrost o 28,6 procent. Osiem nowych modeli, które debiutowały w Brazylii od końca 2017 roku spotkało się z ogromnym zainteresowaniem i przyczyniło do uzyskania tak dobrego wyniku. Wzrost sprzedaży aut Volkswagena okazał się większy niż wzrost całego rynku samochodowego w tym kraju. W Argentynie natomiast z powodu trudnej sytuacji gospodarczej rynek nadal był trudny. W sumie Volkswagen w całym 2018 roku dostarczył tu klientom o 22,4 procent mniej samochodów niż rok wcześniej, jednak 15. raz z rzędu utrzymał pozycję lidera.

• W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen sprzedał w 2018 roku 3,29 miliona aut, czyli o 1,7 procent mniej niż w 2017 roku. Jest to przede wszystkim rezultat trudnej sytuacji w Chinach, gdzie klienci nadal powstrzymują się od zakupów. W sumie na nowego Volkswagena zdecydowało się w tym kraju 3,11 miliona osób – o 2,1 procent mniej niż rok wcześniej. Mimo to marce z Wolfsburga udało się zwiększyć swój udział w chińskim rynku. Rynku, na którym sprzedaż nowych aut zmalała po raz pierwszy od 10 lat. Volkswagen utrzymał także pozycję najpopularniejszej marki w Chinach. Tylko w ubiegłym roku wprowadzono na tamtejszy rynek dziewięć nowych modeli, wśród nich SUV-y T-Roc, Tharu i Tayron. Podwojenie oferty w tym segmencie pozwoliło ugruntować Volkswagenowi w Chinach pozycję marki specjalizującej się w modelach typu SUV. Mimo to również klasyczne limuzyny cieszyły się niesłabnącym uznaniem wśród chińskich klientów.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Program „Mali Ratownicy” Volkswagena wybrany najlepszym projektem CSR 2018 roku


• „Mali Ratownicy” to program stworzony przez markę Volkswagen w 2017 roku, którego celem jest propagowanie odpowiedzialnych postaw społecznych u dzieci
• w ramach akcji przeszkolono już prawie 20 tysięcy dzieci
• Projekt CSR roku wybrany został głosami ekspertów


Poznań – Wczoraj wieczorem ogłoszono wyniki plebiscytu „The Best of Moto.pl”, który nagradza najważniejsze premiery motoryzacyjne roku, najciekawsze modele i wartościowe projekty realizowane przez producentów samochodów. Program „Mali Ratownicy” stworzony przez markę Volkswagen głosami ekspertów otrzymał tytuł „Projekt CSR roku”.

Od 2017 roku w ramach programu „Mali Ratownicy” z zakresu udzielania pierwszej pomocy przeszkolono ponad 20 tysięcy dzieci. Dzięki wakacyjnej akcji, która przez całe minione lato odbywała się w nadmorskich miejscowościach od Świnoujścia do Władysławowa strefę „Małych Ratowników” odwiedziło aż 215 tysięcy osób. Akcję Volkswagena wsparli, między innymi, Kuba Wesołowski, Paulina Krupińska, Filip Chajzer i Małgorzata Ohme. Patronat nad projektem objął Rzecznik Praw Dziecka.

„Mali Ratownicy” to program, w którym chodzi o coś znacznie więcej niż nauka udzielania pierwszej pomocy. Zależy nam na tym, aby zaszczepić w dzieciach umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach i obudzić w nich chęć pomagania innym” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager podczas wczorajszej gali wręczenia nagród.

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku


• 10,83 miliona aut dostarczonych klientom na świecie (+0,9 procenta) to nowy rekord w historii koncernu
• wzrost dostaw i udziałów w rynku w Ameryce Południowej, Europie, USA i w Chinach
• udana ofensywa produktowa marek koncernu z naddatkiem wyrównała ryzyka występujące na niektórych rynkach: do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV
• marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini odnotowały rekordy sprzedaży
• dr Christian Dahlheim, szef działu koncernu ds. sprzedaży: „Bardzo nas cieszy wspaniały wynik w 2018 roku. W 2019 wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze.”


Poznań, 14 stycznia 2019 r. – W 2018 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 10,83 miliona samochodów (o 0,9 procenta więcej niż rok wcześniej) i ustanowił nowy rekord w swojej historii. Na wielu rynkach – w Ameryce Południowej, Europie, w USA oraz w Chinach – koncern odnotował wzrost liczby sprzedanych aut, a na niektórych zwiększył także swój udział w rynku. Dzięki udanej ofensywie produktowej markom należącym do koncernu udało się z naddatkiem wyrównać ryzyka występujące w poszczególnych regionach, jak np. niepewność gospodarcza w Chinach czy perturbacje związane z wprowadzeniem w Europie normy WLTP. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV. Marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży koncernu Volkswagen, stwierdził: „Nawet jeśli kolejne rekordy w liczbie aut dostarczonych klientom nie są już dla nas jedyną miarą sukcesu, to bardzo cieszymy się z każdego tak wspaniałego wyniku. Rok 2018, a zwłaszcza jego druga połowa, w wielu regionach okazał się dla nas niełatwy. Jednak bardzo dobre produkty i wysokie zaufanie klientów do naszych marek umożliwiły koncernowi ustanowienie tego nowego rekordu. W 2019 roku wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze. Jednak koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany do nowych wyzwań. Patrzymy optymistycznie w przyszłość.”

Marki koncernu Volkswagen dostarczyły w 2018 roku swoim klientom w Europie łącznie 4,38 miliona samochodów, czyli o 1,2 procenta więcej niż rok wcześniej. Szczególnie duży wzrost odnotowano w Europie Środkowej i Wschodniej. Do odbiorców trafiło tu 797.200 aut, co oznacza zwiększenie dostaw o 7,1 procenta. Wzrost był możliwy przed wszystkim za sprawą rynku rosyjskiego, na którym dostawy koncernu okazały się wyższe o 19,8 procenta. 2018 rok należał do udanych dla koncernu Volkswagen również w Polsce. Volkswagen Group Polska utrzymał pozycję lidera polskiego rynku nowych aut osobowych i dostarczył klientom 154.552 samochody osobowe, czyli o 13,3 procenta więcej niż w 2017 roku. W ubiegłym roku wszystkie marki, które należą do VGP odnotowały znaczący wzrost liczby rejestracji.

Europie Zachodniej, mimo znacznych strat spowodowanych w drugiej połowie roku koniecznością wprowadzenia normy WLTP, do odbiorców trafiło 3,58 miliona samochodów – tyle, ile w poprzednim roku. Także w Niemczech zachowano poziom z roku 2017 – dostawy koncernu wyniosły tu 1,28 miliona pojazdów.

Ameryce Północnej sytuacja była różna w różnych krajach. W USA (638.300 aut, +2,1 procenta) oraz w Kanadzie (118.500 aut, +3,7 procenta) klienci odebrali więcej samochodów niż w poprzednim roku, w Meksyku natomiast odnotowano spadek w wysokości 15,6 procenta. Łącznie w tym regionie koncern dostarczył 956.700 samochodów, czyli o 2,0 procent mniej niż rok wcześniej.

Sytuacja w regionie Ameryki Południowej okazała się w zeszłym roku bardzo pozytywna dla koncernu. Dzięki wzrostowi dostaw wynoszącemu 13,1 procenta i 590.000 samochodów region ten w decydujący sposób przyczynił się do dobrego ogólnego wyniku koncernu Volkswagen. Doskonały rezultat w Brazylii, gdzie do odbiorców trafiło 401.700 samochodów (o 30,4 procenta więcej) pozwolił na zrównoważenie strat w Argentynie, w której spadek wyniósł 22,4 procenta (118.600 aut). W Argentynie nadal utrzymuje się trudna sytuacja gospodarcza.

W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen odnotował zwiększenie dostaw do poziomu 4,55 miliona aut, i to mimo trudności w Chinach wynikających (w drugiej połowie roku) z kontrowersji wokół polityki celnej między Chinami i USA. Powstrzymywanie się klientów od zakupów wpłynęło na osłabienie całego chińskiego rynku samochodowego, który w 2018 roku po raz pierwszy od lat okazał się mniejszy. Mimo to Grupa Volkswagen dostarczył klientom 4,21 miliona aut odnotowując lekki wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem i zwiększając swój udział w rynku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Rekordowy rok pod względem liczby rejestracji i wzmocnienie pozycji Volkswagen Group Polska


• 154.552 samochody dostarczyły marki Volkswagen Group Polska w 2018 roku
• o 13,3 procent wzrosła liczba rejestracji w porównaniu do wyniku z roku 2017
• Dwie najpopularniejsze wśród Polaków marki należą do Volkswagen Group Polska
• Volkswagen Group Polska najmocniejszym importerem w kraju


Poznań, 10 stycznia 2019 r. – Ubiegły rok przyniósł spółce Volkswagen Group Polska kolejny rekord. Odnotowała ona zarówno wzrost liczby rejestracji, jak i udziału w rynku. Po zakończeniu 2018 roku Volkswagen Group Polska utrzymuje mocną pozycję lidera polskiego rynku nowych samochodów. Dostarczając klientom 154.552 samochody Grupa odnotowała 13,3 procent wzrostu w stosunku do wyniku w 2017 roku. Wszystkie marki, które należą do spółki w 2018 roku odnotowały znaczący wzrost rejestracji.

„Ubiegły rok na pewno dostarczył nam wielu wyzwań. Tym bardziej cieszy kolejny rekordowy wynik spółki – mówi Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. – Gratuluję moim kolegom ze wszystkich marek. Jednocześnie dziękuję klientom za zaufanie jakim obdarzają nasze marki. Dziękuję także naszej sieci dealerskiej za wytężoną pracę.

W 2018 roku spółka umocniła pozycję na rynku. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku dostarczyła klientom 154.552 samochody. To o 13,3 procent więcej niż w 2017 roku (136.378 sztuk). Wzrósł również udział Volkswagen Group Polska w rynku, który na koniec roku wynosi 29,1 procent. Oznacza to wzrost o jeden punkt procentowy w porównaniu z udziałem na koniec 2017 roku. Niemal co trzeci nowych samochód w Polsce wyjeżdża z salonu dealera jednej z marek należących do Volkswagen Group Polska. Do dwóch pierwszych marek w rankingu liczby rejestracji – Skody i Volkswagena – należy niemal 26 procent rynku nowych samochodów.

Skoda, która liderem polskiego rynku jest nieprzerwanie od 10 lat, w 2018 roku dostarczyła polskim klientom 69.565 samochodów. Oznacza to wzrost o 12 procent w stosunku do wyniku w 2017 roku (62.254). Marka zwiększyła także udział w rynku, który teraz wynosi 13,1 procent.

Marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała największy wzrost liczby rejestracji wśród pierwszych sześciu marek. 56.049 zarejestrowanych samochodów oznacza poprawę wyniku z 2017 roku o 14 procent. Marka zwiększyła również swój udział w rynku do 10,5 procent.

SEAT poprawił wynik z 2017 roku o 20 procent. Hiszpańska marka dostarczyła klientom 12.580 samochodów. SEAT zajął trzecią pozycję w rankingu pod względem dynamiki wzrostu.

Powody do zadowolenia ma również Audi, które dostarczyło klientom 14.686 aut klasy premium. Oznacza to wzrost dostaw o 11 procent i niemal 3-procentowy udział w rynku nowych samochodów.

Porsche poprawiło wynik z 2017 roku o 25 procent i dostarczyło klientom 1.672 auta sportowe.

2018 rok był również rekordowy dla Volkswagen Samochody Użytkowe. W ciągu 12 miesięcy zarejestrowano 11.192 pojazdy tej marki. Oznacza to wzrost o 21,57 procent i daje najlepszy wynik wśród pierwszych ośmiu marek w zestawieniu.

„2019 rok będzie dla nas niezmiernie ważny. Rozpoczynamy ofensywę w zakresie elektromobilności i będziemy wprowadzać kolejne modele elektryczne do oferty. W połowie roku premierę będzie miał Volkswagen ID., który odzwierciedla dążenie koncernu do zeroemisyjności. To pierwszy samochód zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej dla samochodów elektrycznych – tłumaczy Dr Wolf-Stefan Specht.

Rekordowy wynik Volkswagena w Polsce w 2018 roku


• w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 56.049 nowych, osobowych samochodów marki Volkswagen, czyli o 6.946 więcej niż w 2017 r. (+14,15 procent)
• wśród pierwszych sześciu marek zestawienia Volkswagen zanotował najwyższy procentowy wzrost liczby rejestracji
• w TOP10 najczęściej rejestrowanych aut w Polsce znajdują się dwa modele Volkswagena – Golf i Passat


Poznań – 2018 rok Volkswagen zakończył na drugim miejscu w zestawieniu liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena. Po raz kolejny liderem wśród modeli marki został Golf z liczbą 14.190 zarejestrowanych egzemplarzy. Na drugim miejscu w gronie najpopularniejszych modeli Volkswagena znalazł się Passat, którego zarejestrowano 9.192 sztuki. Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 6.847 egzemplarzy.

Mimo słabszego wyniku we wrześniu, na który miało wpływ wejście w życie nowej normy homologacji samochodów w oparciu o testy według WLTP, średnia miesięczna liczba rejestracji nowych aut Volkswagena była w ubiegłym roku o prawie 600 sztuk wyższa niż w 2017 roku. 4 miesiące z liczbą rejestracji wynoszącą powyżej 5 tys. egzemplarzy i rekordowy sierpień, w którym zarejestrowano aż 6.397 sztuk nowych Volkswagenów zrobiły swoje. W 2017 roku liczba rejestracji nowych osobowych Volkswagenów tylko w dwóch miesiącach przekroczyła liczbę 5 tysięcy egzemplarzy.

Tradycyjnie, najlepsze wyniki pod względem liczby rejestracji osiągnęły Golf (14.190 sztuk) i Passat (9.192 egzemplarzy), ale na ogólny wynik ogromny wpływ miały SUV-y, których w gamie Volkswagena jest w tej chwili aż 5. Wśród nich największym wzięciem cieszą się Tiguan i Tiguan Allspace (łącznie zarejestrowano ich 6.847 sztuk), ale nowe T-Roc i Touareg też zaznaczyły swoją obecność. W 2018 roku na zakup T-Roca zdecydowało się 2.699 osób. Znacznie wzrosła również liczba rejestracji miejskich modeli Volkswagena – up!a i Polo. W ubiegłym roku rejestrowano je, odpowiednio, 2.659 i 5.358 razy. W wypadku up!a oznacza to wzrost o 38,49 procent, w wypadku Polo – o 36,23 procent w porównaniu do wyników uzyskanych w 2017 roku.

„Wzrost liczby rejestracji o aż 14 procent to zasługa nie tylko nowych i pożądanych modeli, ale także bardzo dobrej oferty zakupu. Ponadto samochody marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO – niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów.” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

Wzrost liczby rejestracji o 14,15 procent (z 49.103 do 56.049 egzemplarzy w 2018 roku) zaowocował także wzrostem udziału Volkswagena w rynku do 10,54 procent.

Volkswagen AG oraz Ford Motor Company podejmują globalną współpracę


• zawarcie sojuszu umożliwi wykorzystanie mocnych stron każdego partnera w celu dalszego wzmocnienia konkurencyjności i innowacyjności oraz jeszcze lepszego zaspokojenia potrzeb klientów
• współpraca nie przewiduje związków kapitałowych pomiędzy przedsiębiorstwami
• pierwszym wspólnym projektem o światowym zasięgu będą pick-upy średniej wielkości, rozpoczęcie ich sprzedaży przewidziano na 2022 rok; później pojawią się auta dostawcze przeznaczone na rynek europejski
• produkcja samochodów dostawczych i pick-upów ma od 2023 roku przynosić obydwu przedsiębiorstwom korzyści wynikające ze skali produkcji i zapewnić jej większą efektywność
• Volkswagen i Ford sprawdzają ponadto możliwości współpracy w zakresie elektromobilności, pojazdów autonomicznych i usług mobilnych


Poznań, 16 stycznia 2019 r. – Volkswagen AG i Ford Motor Company poinformowały dzisiaj o pierwszych oficjalnych uzgodnieniach będących elementem szerokiego porozumienia o współpracy. Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności obydwu przedsiębiorstw i stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej oferty dla klientów w czasach gwałtownych przemian w przemyśle samochodowym.

Prezesi Zarządów obydwu firm – dr Herbert Diess (koncern Volkswagen) i Jim Hackett (Ford) – potwierdzili, że pierwszym przedsięwzięciem w ramach współpracy będzie opracowanie modeli dostawczych oraz pick-upów średniej wielkości przeznaczonych od 2022 roku na globalny rynek. Sojusz stwarza warunki do uzyskania korzyści wynikających z szerokiego zakresu produkcji oraz zapewnia jej większą efektywność. Porozumienie pozwala ponadto na podjęcie wspólnych inwestycji w zakresie konstrukcji nowych modeli o niepowtarzalnych cechach i wykorzystujących najnowsze technologie.

Przedsiębiorstwa liczą, że dzięki współpracy w zakresie produkcji aut dostawczych i pick-upów będą uzyskiwać od 2023 roku wyższe roczne wyniki operacyjne liczone przed opodatkowaniem.

Volkswagen i Ford podpisały list intencyjny (Memorandum of Understanding) pozwalający określić potencjalne możliwości współpracy w zakresie pojazdów autonomicznych, usług mobilnych i samochodów elektrycznych. Obie firmy rozpoczęły już działania w tym zakresie. Ponadto Volkswagen i Ford są otwarte na podjęcie w przyszłości prac nad innymi rodzajami samochodów. Nad szczegółami tego rodzaju przedsięwzięć w najbliższych miesiącach będą pracować zespoły ekspertów.

„Z biegiem czasu współpraca obydwu przedsiębiorstw umożliwi stworzenie dodatkowej wartości i pozwoli sprostać zarówno potrzebom klientów, jak i oczekiwaniom społeczeństwa” – oświadczył Prezes Zarządu Forda, Jim Hackett. „Współpraca przyczyni się nie tylko do znacznego wzrostu efektywności i stworzy obydwu firmom jeszcze lepsze warunki do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom, ale pozwoli również na współkształtowanie nowej ery w motoryzacji” – kontynuował Hackett.

Prezes koncernu Volkswagen, Herbert Diess dodał – „Volkswagen i Ford wykorzystają swoje zasoby, innowacyjność i uzupełniające się pozycje na rynku, aby jeszcze lepiej niż dotąd odpowiedzieć na zapotrzebowanie milionów klientów na całym świecie. Dla Volkswagena ten sojusz jest ważnym krokiem do zwiększenia konkurencyjności”.

Współpracą będzie kierować zespół składający się z osób zarządzających obydwoma przedsiębiorstwami; na jego czele staną Prezesi Zarządów – Hackett i Diess. Nie przewidziano związków kapitałowych pomiędzy koncernami.

Współpraca w zakresie aut dostawczych i pick-upów

Zarówno Ford, jak i Volkswagen mają na całym świecie bardzo dobrą pozycję w zakresie lekkich pojazdów dostawczych i oferują tak znane modele, jak Transit i Ranger (Ford) oraz Transporter, Caddy i Amarok (Volkswagen). Łącznie w 2018 przedsiębiorstwa te sprzedały na świecie 1,2 miliona lekkich aut dostawczych. Zawarte porozumienie umożliwiłoby największą w branży motoryzacyjnej – pod względem liczby – współpracę w dziedzinie tego rodzaju samochodów.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat światowy popyt na średniej wielkości pick-upy i auta dostawcze będzie wzrastał. Sojusz Volkswagena i Forda umożliwi podzielenie kosztów produkcji, pozwoli na optymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych obydwu koncernów, zwiększy atrakcyjność samochodów oraz umożliwi realizację celów oszczędnościowych – a przy tym pozwoli zachować niepowtarzalne cechy produktów obydwu marek.

W ramach współpracy Ford opracuje i będzie produkował na potrzeby dwóch przedsiębiorstw średniej wielkości pick-upy, które pojawią się na rynku prawdopodobnie w 2022 roku. Poza tym Ford przewiduje opracowanie i produkcję na rynek europejski większych aut dostawczych. Volkswagen przygotuje dla obydwu partnerów miejskiego vana.

Volkswagen Group Polska wraz z ENGIE Technika Instalacyjna rozwijają elektromobilność


• Umowa pomiędzy Volkswagen Group Polska oraz ENGIE Technika Instalacyjna
• Współpraca w zakresie rozwoju elektromobilności w Polsce
• Audyty energetyczne sieci dealerskiej Volkswagen Group Polska
• Zielona energia dla spółki oraz salonów dealerskich


Poznań, 14 stycznia 2019 r. – Volkswagen Group Polska podpisała umowę z ENGIE Technika Instalacyjna. Obie spółki są żywo zainteresowane rozwojem elektromobilności w Polsce. Umowa jest kolejnym krokiem w przygotowaniu sieci dealerskiej do sprzedaży oraz obsługi samochodów elektrycznych przyszłości. Pierwszy etap współpracy obejmuje audyt energetyczny uwzględniający m.in. możliwość wykorzystania zielonej energii.

„Grupa Volkswagen z pełnym przekonaniem podejmuje kolejne kroki w kierunku przejścia na pełną zeroemisyjność. Dotyczy to zarówno produkowany przez nas samochodów, jak i samych procesów produkcyjnych – tłumacze Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. - Mamy pełną świadomość, iż każdy z nas realnie wpływa na otaczający nas świat. Roadmap E przyjęta przez Grupę Volkswagen w pełni określa naszą determinację w zakresie elektromobilności.

Potwierdzeniem tej strategii jest niedawne podpisanie przez Volkswagen Group Polska nowych umów z polskimi dealerami. Ważnym ich elementem jest wprowadzenie rozwiązań wspierających sprzedaż oraz obsługę samochodów elektrycznych.

Jednym z wymogów nowych umów dealerskich jest wyposażenie salonów dealerskich w odpowiednią infrastrukturę dla rozwiązań elektromobilnych. W tym celu Volkswagen Group Polska podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy z ENGIE Technika Instalacyjna.

„Zarówno ENGIE jak i Grupa Volkswagen to światowe, wiodące w swoich branżach firmy, które oferują rozwiązania na rynku eMobility. Spółka ENGIE Technika Instalacyjna odpowiedzialna będzie za audyt możliwości podłączenia stacji ładowania dla aut elektrycznych w sieci dealerskiej Volkswagen Group Polska” – informuje Janusz Grądzki, Dyrektor Departamentu Nowych Technologii ENGIE.

Współpraca między Volkswagen Group Polska a ENGIE Poland podzielona zostanie na 4 etapy. ENGIE wraz z VGP określi standardy instalacji ładowarek dla aut elektrycznych oraz wskaże, w jaki sposób je zrealizować. Następnie zaproponowane zostaną rozwiązania prawne (m.in. zawarcie stosownych umów z dostawcą energii). Jako że obie firmy przykładają wielką wagę do wprowadzania na rynek innowacji w swoich rozwiązaniach, planowane jest sprawdzenie, czy możliwe jest wdrożenie instalacji fotowoltaicznych w punktach Volkswagen Group Polska. Ostatnim etapem będzie zaplanowanie przez ENGIE lokalizacji dla opisywanej infrastruktury. 

„Cieszy nas, że Volkswagen Group Polska dołącza do grona naszych Partnerów. Instalacje fotowoltaiczne montowane w punktach dealerskich i serwisowych VGP to nie tylko przejaw innowacyjnego podejścia do rozbudowy infrastruktury, ale ważny krok w stronę ekologicznego transportu” – mówi Maciej Kopański, Prezes Zarządu ENGIE Technika Instalacyjna.

„Mając ponad 300 punktów dealerskich i serwisowych wyposażonych w stacje ładowania staniemy się istotnym elementem krajowej infrastruktury ładowania samochodów elektrycznym w Polsce – zaznacza Dr Specht. – Takie holistyczne podejście do elektromobilności pozwoli nam zaoferować polskim konsumentom najlepsze produkty i rozwiązania odpowiadające ich potrzebom.

Volkswagen obniżył cenę elektrycznego up!a


• e-up! z ceną 101.790 zł należy do najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku
• wyposażenie seryjne e-up!a obejmuje m.in. systemy poprawiające bezpieczeństwo i automatyczną klimatyzację
• 82-konny silnik zapewnia autu dobrą dynamikę w mieście
• już w tym roku zadebiutuje pierwszy model z nowej rodziny aut elektrycznych – kompaktowy ID.


Poznań – dostępny od końca 2013 roku e-up! wciąż jest jednym z najbardziej wydajnych samochodów elektrycznych oferowanych na rynku. Teraz, po obniżeniu ceny o aż 15.400 zł, również jednym z najtańszych. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom, których zadaniem jest zmniejszenie poboru energii, elektryczny e-up! obchodzi się z nią w sposób wyjątkowo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na energię wynosi zaledwie 14,6 kWh na 100 km wg normy WLTP. Przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi jedynie 8,03 zł.

Wysoka wydajność e-up!a to efekt, między innymi, bardzo dobrej aerodynamiki ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie 0,308 oraz zoptymalizowanego oporu toczenia i systemu rekuperacji o wysokiej skuteczności. Do napędu auta służy silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM), który energię czerpie z baterii litowo-jonowej umieszczonej w podłodze między osiami samochodu. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni.

Zasięg e-up!a – w zależności od stylu jazdy – wynosi między 120 a 160 kilometrów. Według nowej normy WLTP zasięg w cyklu mieszanym określono na 134 km. Szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy jest on wystarczający. Z danych statystycznych wynika, że – na przykład w Niemczech – prawie 80 procent kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Na zasięg e-up!a spory wpływ może mieć kierowca, który do wyboru ma aż pięć stopni rekuperacji. W najmocniejszym do poruszania się e-up!em wystarcza jeden pedał – hamowanie po odjęciu pedału przyspieszenia jest na tyle mocne, że przewidujący kierowcy praktycznie nie muszą korzystać z pedału hamulca, aby zatrzymać samochód. Do 60 km/h miejski elektryczny Volkswagen przyspiesza w 4,9 sekundy. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 130 km/h, aby nie miała ona zbyt dużego wpływu na zasięg.

Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport, o prądzie ładowania o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. e-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem o mocy 40 kW ładują baterię do 80 procent w ciągu zaledwie 30 minut.

Volkswagen e-up! jest zarówno jednym z najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku, jak i jednym z najtańszych w eksploatacji. Nie tylko z uwagi na bardzo niski koszt przejechania 100 km, ale również ze względu na darmowy pakiet przeglądów. Dzięki temu przez 48 miesięcy lub do przebiegu 120 tys. km nabywcy nie ponoszą kosztów obowiązkowych przeglądów serwisowych elektrycznego miejskiego up!a.

„Samochody elektryczne tanieją i ten trend będzie się utrzymywał. Doskonałym przykładem jest elektryczny up!, który dziś kosztuje ponad 15.000 zł mniej niż w minionym roku. Podobnie będzie z autami z wyższych segmentów. Kompaktowy model ID. – samochód elektryczny nowej generacji, który zadebiutuje w drugiej połowie tego roku, mimo bardziej pojemnej baterii będzie zdecydowanie tańszy od obecnego e-Golfa. Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne milionom osób, a nie tylko milionerom. Atrakcyjna oferta, niskie koszty eksploatacji i rozwijająca się infrastruktura przyczynią się do realizacji tego planu.” – skomentował Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.

Dzięki modelom z rodziny ID. Volkswagen w pełni wykorzysta możliwości, które samochody elektryczne potrafią zapewnić pod względem zasięgu, przestronności wnętrza i dynamiki jazdy. Oferta będzie na tyle atrakcyjna, że – według założeń Volkswagena – roczna sprzedaż modeli z rodziny ID. przekroczy milion egzemplarzy już w 2025 roku.

Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył na świecie 499.700 samochodów


• kolejny wzrost sprzedaży w porównaniu z udanym poprzednim rokiem
• 1,5 procent wzrostu w Europie Zachodniej
• o 21,6 procent wzrosła liczba rejestracji w Polsce
• rynek niemiecki z wynikiem lepszym o 4,1 procent
• Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Heinz-Jürgen Löw: „Mamy nadzieję na zwiększenie tego wspaniałego wyniku w 2019 roku”


Poznań, 16 stycznia 2019 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczyła w 2018 roku klientom z całego świata łącznie 499.700 modeli serii T, Caddy, Crafter i Amarok (wzrost o 0,4 procent). Dzięki temu wynikowi zeszły rok okazał się najlepszy w historii marki. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim rynki w Europie Zachodniej.

„W 2018 roku osiągnęliśmy jeszcze lepszy wynik niż w bardzo udanym roku 2017. Mamy powody do dumy – i to dopinguje nas do dalszych wysiłków”, stwierdził Heinz-Jürgen Löw, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Sprzedajemy więcej produktów zarówno na rynku europejskim, jak i na niektórych rynkach poza Kontynentem. Jest to możliwe dzięki naszym niezawodnym i oszczędnym samochodom oraz dzięki aktywności dealerów”. W sumie w 2018 roku w większości regionów marka odnotowała znaczny wzrost sprzedaży – i to mimo słabej koniunktury na najważniejszych rynkach, jak Wielka Brytania czy Turcja, oraz mimo konieczności dostosowania aut osobowych do wymagań normy WLTP. „Z optymizmem wkraczamy w nowy rok i mamy nadzieję na zwiększenie tego wspaniałego wyniku w roku 2019”, podkreślił Löw.

Dostawy dla klientów w 2018 r. w poszczególnych regionach i na niektórych rynkach:

Europie Zachodniej w 2018 roku trafiło do klientów 337.000 samochodów (+1,5%). Z tej liczby 127.700 aut znalazło nabywców w Niemczech (+4,1%). W Hiszpanii sprzedano 16.600 samochodów (+12,0%), w Wielkiej Brytanii 47.000 (+1,7%), we Włoszech 13.400 (+0,1%), a we Francji 21.100 (-6,5%). W Europie Wschodniejdostawy dla klientów zamknęły się liczbą 43.800 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,4 procent. W Polsce w ubiegłym roku wszystkie modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe cieszyły się większą popularnością niż w 2017 roku. Dzięki temu w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 11.192 auta dostawczych Volkswagen, czyli o 1.986 egzemplarzy więcej niż w 2017 roku (+21,6%). Pod kątem rejestracji był to rekordowy rok dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. 

Wzrost dostaw w 2018 roku odnotowano również w Afryce (+19,8% do 19.300 sztuk), w Ameryce Południowej (+7,5%, 44.400 aut) oraz w regionie Azji i Pacyfiku(+1,9%, 26.800 egzemplarzy). W Ameryce Północnej (Meksyk: -8,2%, 9.600 pojazdów) oraz na Bliskim Wschodzie (-38,0%, 19.000 sztuk) sprzedaż okazała się niższa niż w 2017 roku.

Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team rozpoczyna sezon z nowymi zawodnikami

Wraz z nowym rokiem Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team wita w zespole nowych kolarzy. W nadchodzącym sezonie do reprezentacji dołączą Zuzanna Krzystała i Aleksandra Podgórska oraz Stanisław Nowak i Bartłomiej Wawak.

W najbliższych latach jest planowany rozwój drużyny oraz intensywne przygotowania do nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku. Głównym celem na ten sezon jest zbudowanie odpowiedniego zespołu, który umożliwi zdobycie kwalifikacji olimpijskich. Pozostałe cele drużyny to, przed wszystkim, starty w indywidualnych oraz drużynowych Mistrzostwach Polski, pucharach świata, największych imprezach typu maratony w Polsce i na świecie oraz w wyścigach przełajowych. Niezmiennie, zespół będzie trenowany przez Bogdana Czarnotę.

Nowi zawodnicy, który dołączyli do zespołu zostali wybrani na podstawie licznych osiągnięć sportowych, a także wyróżniającej się woli walki oraz determinacji.

Pod koniec 2018 roku pożegnaliśmy zawodników, którzy w znacznym stopniu przyczynili się do licznych sukcesów zespołu na arenie krajowej i międzynarodowej – Katarzynę Solus-Miśkowicz, Michalinę Ziółkowską, Bartosza Janowskiego oraz Jakuba Zamroźniaka. Cała czwórka dostarczyła kibicom wielu pozytywnych emocji oraz dumy. Z początkiem lutego ponad dwuletnią przygodę z drużyną Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team zakończy także Marek Konwa, który po raz ostatni wystartuje w barwach zespołu w Mistrzostwach Świata CX w Bogense w Danii.

"Wraz z rozpoczęciem 2019 roku wprowadziliśmy w zespole wiele zmian. Jesteśmy przekonani, że nowi zawodnicy wniosą do drużyny dużo pozytywnej energii i motywacji, która przełoży się na znakomite wyniki podczas startów. Mamy nadzieję, że dzięki zmianom zawodnicy zespołu Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team będą mieli okazję reprezentować Polskę na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio w 2020 roku. Jednocześnie chcielibyśmy podziękować Kasi, Michalinie, Kubie, Bartkowi i Markowi za kilometry przejechane w naszych barwach, zdobyte tytuły i zaangażowanie w rozwój zespołu". – powiedziała Magda Piekarczyk, kierownik komunikacji marketingowej i PR marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Wypowiedzi i najważniejsze osiągnięcia zawodników:

Bartłomiej Wawak

"Z sentymentem wspominam swój pierwszy rower – trójkołowiec, na którym zaliczyłem również pierwszy wypadek. Najtrudniejsze momenty na trasie mam wtedy, kiedy myślę, że już dalej nie dam rady. Mimo trudnych chwil, uwielbiam sport, jakim jest kolarstwo. Moim największym rowerowym sukcesem jest 1. miejsce na Mistrzostwach Europy Maraton Singen 2013 (U23). Moim największym sportowym marzeniem jest teraz kwalifikacja na Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Kolarstwo pochłania sporą część mojego życia, ale nie jest jedyną aktywnością, którą lubię. Od czasu do czasu jeżdżę na gokartach, idę na strzelnicę czy chodzę po górach. Poza tym, kocham gotowanie i dobre jedzenie – moje ulubione potrawy to sushi, owoce morza oraz pizza. Interesuję się też motoryzacją".

Najważniejsze osiągnięcia:
• 6. miejsce Mistrzostw Świata Maraton Pietermaritzberg 2014 (Elita)
• 6. miejsce Mistrzostw Europy Maraton Irlandia 2014 (Elita)
• 1. miejsce Mistrzostw Europy Maraton Singen 2013 (U23)
• 4. miejsce Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie Singapur 2010
• Mistrz Polski XCO/XCM: 2009-2011 i 2013-2018 

Aleksandra Podgórska
"Przygodę z kolarstwem zaczynałam jako młodsza juniorka w klubie w Bielawie. Pierwsze miejsca na podium zdobyłam w 2016 roku, kiedy wywalczyłam tytuł akademickiej wicemistrzyni świata MTB XCO na Filipinach. Jestem również wielokrotną zwyciężczynią i medalistką Mistrzostw Polski MTB XCO oraz XCM. Poza zawodami studiuję psychologię na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Interesuję się zdrowym stylem życia, fitnessem oraz dietetyką. W wolnych chwilach zajmuję się wychowaniem i tresurą swojego psa – owczarka australijskiego o imieniu Beza".

Najważniejsze osiągnięcia:
• Wielokrotna zwyciężczyni oraz medalistka Mistrzostwa Polski MTB XCO i XCM.
• Akademicka Wicemistrzyni Świata MTB XCO 2016 (Filipiny). 
• Udział w Mistrzostwach Świata MTB XCO: 6. miejsce w Austrii w 2012 roku, 13. miejsce w Czechach w 2016 roku. 
• Mistrzostwa Europy MTB XCO: 5. miejsce w Rosji w 2012 roku, 11. miejsce w Szwecji w 2016 roku.

Stanisław Nowak
"Przygodę z kolarstwem rozpocząłem 10 lat temu. Co w nim najbardziej lubię? To, że każdy kolejny kilometr może być zupełnie nową przygodą, doświadczeniem, a zarazem niezapomnianą historią. Moim aktualnym celem sportowym jest systematyczne podnoszenie formy z każdym sezonem tak, aby finalnie powalczyć na równi z równym w światowej czołówce XC/CX. Poza sportową pasją lubię spędzać czas ze znajomymi, słuchając dobrej muzyki lub oglądając ciekawe filmy."

Najważniejsze osiągnięcia:
• Mistrz Polski MTB XCO 2015 (junior młodszy), 2016 (junior)
• Mistrz Polski MTB Cross Country Maraton 2017 (junior)
• Mistrz Polski CX 2017 (junior)
• I-Wicemistrz Polski MTB XCO 2017 (junior)
• Mistrz Polski BMX Racing 2013, 2015

Zuzanna Krzystała
"Ściganie rozpoczęłam dwa lata temu. W 2018 roku wzięłam udział w ponad 50 zawodach w największych cyklach maratonów MTB oraz CX w Polsce zajmując czołowe pozycje. Moim pierwszym celem w barwach zespołu Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team są styczniowe Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Przełajowym, które kończą sezon zimowy i jednocześnie będą przygotowaniem do sezonu letniego, w którym nie zamierzam zwalniać tempa. Jestem absolwentką studiów II. stopnia na Politechnice Śląskiej w Gliwicach na kierunku budownictwo i od 7 lat pracuję w zawodzie. Sport jest dla mnie idealną odskocznią od zawodowych obowiązków. W wolnych chwilach uprawiam też inne dyscypliny sportu oraz oddaję się pozostałym pasjom takim, jak gotowanie, podróże, fotografia czy muzyka".

Najważniejsze osiągnięcia:
• 1. miejsce w klasyfikacji generalnej na dystansie PRO – Bike Atelier MTB Maraton w 2017 i 2018 roku
• 1. miejsce w klasyfikacji generalnej na dystansie MEGA – Bike Maraton w 2018 roku
• 1. miejsce w klasyfikacji generalnej na dystansie MEDIO – Vienna Life Lang Maraton w 2018 roku
• 1. miejsce w klasyfikacji generalnej wyścigu etapowego na dystansie FUN – Bike Adventure w 2017 i 2018 roku

W sezonie 2019/2020 zespół Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team ma do swojej dyspozycji dwa samochody: Volkswagena Craftera oraz Volkswagena Californię. Samochody są wyposażone w wiele elementów, które zapewniają wygodne i bezpieczne podróżowanie z możliwością przewiezienia zarówno rowerów, jak i potrzebnego sprzętu. Tak jak w poprzednich latach, zawodnicy będą ścigali się na rowerach najwyższej klasy marki SCOTT.